Gå til innhold

Jeg kommer meg sjeldent ut av huset

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere!

Må bare lufte problemet mitt, og kanskje få råd av dere?

Jeg er en 24-årig student, som burde være på skolen, finne på ting med venner på ettermiddagen/kveldstid og generelt være mye ute å farte.

Men jeg klarer nesten ikke å gå ut av huset! Orker ikke dusje en gang (for synes det er så kaldt å gå ut av dusjen), og gidder sjelden å kle på meg for å dra på skolen. Og jeg aner ikke hvorfor! Skolen er jo det største problemet, for jeg vil gjøre det bra i studiet mitt. En morgen kan jeg kle på meg, sminke meg og være helt klar for å gå ut døren. Men så kan jeg føle meg stygg, og da bytter jeg til joggedressen, og ligger på sofaen hele dagen. Hva er dette for noe tull? Jeg er ikke en stygg jente. Alle synes jeg er veldig pen. Men om jeg føler meg stygg (enten utseende eller klær), så er det ikke sjans for at jeg går ut. Når jeg først kommer meg på skolen er det ikke noe problem.

Samme gjelder hvis jeg må på butikken eller en tur til byen. Føler at jeg må avtale med en venninne, for i det hele tatt å komme meg ut.

Jeg vil ikke ha det sånn! Vil ha faste rutiner. Vil dra hjemmefra kl 8 hver dag, og kommer hjem f.eks kl 16. Spise middag, og så finne på ting med venner.

Hvis jeg har avtaler, enten jobb eller venninner, så drar jeg jo. Men det er når jeg ikke har avtaler at jeg bare blir liggende på sofaen og råtne vekk. Har ikke såå mange venner, så føler meg veldig ofte asosial. Ofte velger jeg heller sofaen og godteriposen enn å være med venner :sjenert: Og veldig ofte dreier det seg om at jeg ikke føler meg pen.

Når jeg er på fest (noe jeg egentlig elsker), så storkoser jeg meg. Snakke med nye mennesker, danse, drikke og alt det der. Men jeg drar ikke på festen hvis jeg 'ikke har noe å ha på meg'.

vordan kan jeg endre meg selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Depresjon? Om du bruker hormonprevensjon kan det være det som har satt det igang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...