Gå til innhold

Attraktive mennesker er smartest.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...at det betyr at Einstein må ha vært verdens skjønneste, fagreste og vakreste mann. :skratte:

sexy-einstein-3059-1235835831-22.jpg

(ja, dette er Eistein, ikke photoshoppa)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det varierer veldig. Men om en stor andel av de som er smarte er mer atraktiv kan sikkert diskuteres. Jeg har ingen anelse. Men nå tror jeg ikke akkurat på filmer heller.

Skrevet

Jeg tenker litt på at pene mennesker gjerne får flere muligheter enn de mindre attraktive og at det kanskje er derfor de blir litt smartere...men nå var det jo foretatt iQ målinger da.....

Skrevet

Hva jeg tenker? Tja, at da kan ikke mange av KG brukerne være særlig pene... :forvirret:

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at på denne 1 til 10 skalaen, så mener jeg at den er en normalfordeling, der nesten alle genetisk sett er helt gjennomsnittelige 5 og 6'ere. Det er bare veldig, veldig få, som egentlig skiller seg nevneverdig ut som veldig pene eller veldig stygge.

Når vi ser en større spredning, så har det med livsførsel og "stafasje" å gjøre.

F.eks så er det sammenheng mellom utdanningsnivå og hvor mye man trener:

For både den yngre og den eldre delen av befolkningen er det slik at de med høy utdanning i større grad er fysisk aktive på fritiden enn de med lav utdanning. kilde ssb.

Det er også færre røykere blandt de med høy utdanning. ssb

Folk med mye penger vil jo også ha mer å buke på klær, frisør, hudpleie o.l.

Mange av de kjendisene vi oppfatter som pene, hadde nok vært helt sikkert vært relativt vanlige uten stylister og personlige trenere o.l.

• Liker 1
Gjest Prøvis
Skrevet

...at det betyr at Einstein må ha vært verdens skjønneste, fagreste og vakreste mann. :skratte:

(ja, dette er Eistein, ikke photoshoppa)

:ler:

Skrevet

Jeg kan huske å ha lest noen artikler om dette temaet før. "Forklaringen" var da at mennesker med symmetriske ansiktstrekk blir oppfattet som pene, og symmetri har, på en eller annen måte, noe å si for intelligensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...