Gå til innhold

kickboksing


Gjest aine

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente/dame som går vurderer å begynne på kickboksing, delvis fordi en venn av meg har anbefalt det, og delvis fordi jeg har lyst til å prøve ut noe nytt.

Er det noen som har noe erfaring med dette / vet noe om dette?

Og hva synes dere om jenter på kickboksing?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare så vidt prøvd det, det var artig, men jeg prøvde en annen kampsort samtidig som jeg likte bedre. men har en del kollega og skole venner som går på kickboxing, og de stor trives. mann får vist både kondis og styrke trening, lærer ulike teknikker og spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke kickboksing, men har hatt én time med det, bare for å teste. Trener en annen kampsport da, og det har jeg gjort i 14 år så på generell basis har jeg en del erfaring.

Jeg synes du skal prøve jeg, har du lyst har du lov! Kickboksing er tøff trening, det er uten de tradisjonelle "kampkunstenes" eleganse og veldig tekniske fokus og mer helhetlig enn f.eks. boksing. Det stilles så vidt jeg har fått med meg krav til deltakelse i konkurranser for å gå opp i gradene, om du ikke ønsker dette bør du i alle fall sjekke det opp.

Eneste jeg vil be deg passe litt på, er at noen kickboksingklubber ikke har noe godt miljø. Her jeg bor finnes det to klubber; den ene er knallbra og kan anbefales for alle men den andre ville ikke sønnen min fått lov å gå på for å si det sånn. Der er det mer eller mindre direkte rekruttering til småkriminalitet og boling (samlingssted for de "tøffe" gutta som liker å slåss) og det synes jeg svært lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trenet kickboxing siden jeg var 13 år. Det er en av de beste sportene som fins, mener jeg. Jeg er jente forresten :) Det er bra for jenter å lære selvforsvar. Da du aldri skal bruke kickboxing unødig, er det likevel godt å vite. Det er veldig tungt, men det er også veldig avslappende. For når man er ferdig med ei økt og setter seg ned, så har man fått ut all aggressjon og stresset man i utgangspunktet hadde i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke kickboksing, men har hatt én time med det, bare for å teste. Trener en annen kampsport da, og det har jeg gjort i 14 år så på generell basis har jeg en del erfaring.

Jeg synes du skal prøve jeg, har du lyst har du lov! Kickboksing er tøff trening, det er uten de tradisjonelle "kampkunstenes" eleganse og veldig tekniske fokus og mer helhetlig enn f.eks. boksing. Det stilles så vidt jeg har fått med meg krav til deltakelse i konkurranser for å gå opp i gradene, om du ikke ønsker dette bør du i alle fall sjekke det opp.

Angående konkurransekrav så gjelder det kun de høyeste beltegradene. Men nå er ikke beltegradering i kickboksing som f.ek.s TKD. En gjennomsnittlig TKD-klubb i Norge har vel flere sortbelter enn det finnes folk med sort belte i kickboksing i Norge (kun 72 som har sort belte i kickboxing i Norge). Så hvis fargen på beltet er tingen, og det beste ønskes med minst mulig innsats, så bør en velge en annen sport. Hvis beltet ikke er så viktig er kickboxing en ypperlig treningsform. Og passer fint for kvinner. Norge er faktisk en av verdens beste kickboxingnasjoner, og det takket være jentene (seks europamestere i år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente kickboxing de tre årene jeg gikk på videregående og det var morsom, knallhard og god trening. :)

Vi var flere jenter og det var et godt miljø blandt både gutter og jenter.

Jeg kan virkelig anbefale kickboxing!

(Har aldri hatt så bra kropp som da jeg trente det, hverken før eller siden.) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange jenter som trener kommer jo an på hvor det er du holder til, i de større byene er det ganske mange. I Oslo har du f.eks. Fighter, der trener i alle fall en del jenter.

Det er bare å møte til en samtale eller forsøke deg på noen treninger, så ser du fort om det er en kampsport som passer for deg. Du kan trene Musical forms (freestyle), lettkontakt, fullkontakt og semikontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det frister sykt og begynne på det.. Men det er ingen i nærheten, kjøre 2 time for og gå på trening er litt drøyt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært så god form som da jeg drev med Kickboxing, men det var faste treningstider og man ble nesten tvinget til å følle alle timene (for å få en progresjon regner jeg med)

jeg måtte slutte etter halvannet år men har som sagt aldri vært i bedre form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...