Gå til innhold

Celleprøve

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått time til å ta celleprøve for livmor-kreft i morgen. Fikk timen for ca 2 uker siden, og det skulle igrunnen gå greit i forhold til mensen - trodde jeg. I dag oppdaget jeg imidlertid at jeg hadde lysebrun utflod og at da sannsynligvis mensen er i annmarsj.. Det jeg har hørt/blitt fortalt er at det ideelle er å ta prøven midt mellom 2 mensperioder, men har ikke hørt noe om at det IKKE kan utføres ved mens..evt begynnende mens/spotting..? :vetikke:

Er det noen som vet noe om dette?

Hvis det går greit vil jeg gjerne ta timen min og bli ferdig med det, men hvis det ikke går...må jeg hive meg på telefonen det første jeg gjør i morgen kl 08.00, slik at jeg får avbestilt/flyttet timen i tide..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg skulle ta en celleprøve måtte jeg komme tilbake for å ta prøven siden jeg hadde mensen. Det var en turnuslege som vikarierte da, så mulig at det har skjedd endringer som hun ikke hadde fått med seg.

Du kunne kanskje ringt til legen i morgen tidlig og forklart at du har fått mensen. Så blir det eventuelt en avbestilling om det ikke er mulig å ta en prøve :)

Skrevet

Hvis du bare blør litt så kan de tørke av livmorhalsen, det gjorde ihvertfall gynekologen på meg. Men er det mye så blir det et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...