Gå til innhold

magevondt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har i de siste dagene fått en merkelig mage smerte. Smerten er helt nederst, til høyre side på magen. Dette er speiselt vondt når jeg løfter høyre bein opp, og da kjennes det akkurat ut som om jeg er skikkelig støl. Det er altså helt nederst (nesten ved underlivet), og jeg begynner nå å lure på hva dette er.. jeg hadde en veldig rar mens for en uke siden, men jeg vet ikke om dette har noen sammenheng.. Føler meg ikke i topp form heller.. Veldig sliten.. har tatt gravitetstest siden jeg hadde en mens på under en dag, men begge disse ga negativt utslag.

Noen som vet hva dette kan være?

jente 20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan være blindtarmbetennelse...er nok lurt å ta seg en tur til legen!

Skrevet

Det er ikke bare eggløsning da?

Skrevet

Det kan være blindtarmbetennelse da det er ca. der du beskriver blindtarmen ligger. Er det blindtarmbetennelse blir ofte smertene skikkelig ekstreme og man får feber. Da er det viktig å dra til legen.

Skrevet

nei, ganske sikker på at det ikke er EL.. hadde mens for en uke siden..

Skrevet

Det du kan gjøre for å sjekke om det er blindtarmen er å be noe trykke ned på magen din, og kjapt løfte opp igjen. Hvis du får vondt da kan det være det er blindtarmen (det de gjorde på meg på legevakta når jeg trodde jeg hadde blindtarmbetennelse, men det viste seg å være vond eggløsning etter p-pilleslutt)

Jeg vil uansett oppfordre deg til å ta kontakt med lege, særlig hvis smertene vedvarer og blir verre)

Skrevet

Eggløsning, cyste på eggstokken, blindtarmbetennelse, graviditet utenfor livmoren. De to siste kan bli livstruende.

Men om det blir verre eller vedvarer i flere dager så ring lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...