Gjest uvel Skrevet 22. oktober 2003 #1 Del Skrevet 22. oktober 2003 Noen ganger, rett etter at jeg har våknet, og like før frokost, føler jeg meg litt uvel. Jeg er ikke gravid, det vet jeg 100 %. Jeg kaster ikke opp, men kjenner at jeg ikke er helt frisk. Bør jeg spise frokost eller la være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. oktober 2003 #2 Del Skrevet 22. oktober 2003 Prøv deg frem til hva som passer deg. Jeg bodde sammen med en venninne som også var kvalm på morgenen. Hun tok masse prøver, men fant ingenting galt. Kan hende du bare er slik.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 22. oktober 2003 #3 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg blir kvalm hvis jeg blir for sulten. Hvis jeg ikke er skikkelig mett når jeg går og legger meg, blir jeg sånn sulten-kvalm om morgenen. Det hender jeg kaster opp da hvis jeg prøver å trykke i meg mat, men hvis jeg ikke spiser blir det bare verre. Jeg har etter hvert funnet ut at jeg klarer å få i meg litt mat hvis jeg får frisk luft først, så hver dag tripper jeg avgårde til t-banen med en brødskive i hånden... Alternativet er jo å ikke spise i det hele tatt, så da får det ikke hjelpe at folk ser litt rart på meg. Mat må man ha. Jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske, og har slått meg til ro med at det bare er sånn jeg er. Jeg har en kranglete mage som sender maten opp igjen hvis jeg er stresset, nervøs, sint eller lei meg... Ikke så mye å gjøre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. oktober 2003 #4 Del Skrevet 22. oktober 2003 Prøv å drikk et glass juice, eller et halvt glass om så er. Da får du i alle fall noe i magen også kan du heller spiser mer litt senere. Det pleier å hjelpe på meg. Det er viktig å få noe i seg så man får kroppen og hjernen i sving. Et glass juice på morgenen hjelper utrolig masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #5 Del Skrevet 22. oktober 2003 Gode tips her - tror også sult kan være grunnen - om du ikke orker noe annet så kan det gode gamle gravididtetskvalmetrikset fungere - ha et par salte kjeks liggende på nattbordet sammen med kaldt vann og spis/drikk bittelitt før du står opp... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. oktober 2003 #6 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg klarer ikke mat når jeg våkner. Må ta med meg frokosten på jobben og spise mellom 0900-1100.. Klarer ikke tanken på mat og blir bare kvalm hvis jeg spiser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. oktober 2003 #7 Del Skrevet 22. oktober 2003 Det er derfor det er lurt at man i alle fall drikker litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 22. oktober 2003 #8 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg klarer ikke mat når jeg våkner. Må ta med meg frokosten på jobben og spise mellom 0900-1100.. Klarer ikke tanken på mat og blir bare kvalm hvis jeg spiser.. Sånn er faktisk jeg og! Mat byr meg i mot tidlig på morgenen... Veldig dumt, for jeg er jo skrekkelig sulten da... Så jeg jeg spiser som oftest første måltidet på jobb, og da blir klokken oftes vel 11 (lunsj) før jeg får spist. Så lenge jeg har noe å drikke før den tid så går det bra! Men på fridager spiser jeg frokost, vel og merke etter klokken er passert halv ni - da er jeg klar for å spise. Litt rart i grunnen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 23. oktober 2003 #9 Del Skrevet 23. oktober 2003 Vet ikke om juice er så lurt, det er ganske tungt førdøyelig og gjør bare vondt verre for min del, i hvert fall. Men å få i seg væske er viktig, så prøv å få ned litt vann i hvert fall. (Når det virkelig er ille kaster jeg opp av vann også, men da blir jeg i hvert fall kvitt kvalmen og kan spise litt etterpå.) Håper du finner noe som fungerer for deg. Frokost er superviktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 25. oktober 2003 #10 Del Skrevet 25. oktober 2003 jeg ble egentlig ganske glad jeg for at andre hadde det på samme måte som jeg. Har hatt det sånn ganske lenge jeg også, og jeg er også sånn som er skikkelig sulten om morgenen, nesten vondt i magen. Har faktisk kastet opp et par ganger også. Er ikke særlig hyggelig måte å våkne på dette her. Var til legen og sjekket dette, men de fant ingenting galt annet enn at jeg hadde jernmangel.(men det har ingenting med det å gjøre, for nå tar jeg piller for det.) Har vært ganske engstelig, men jeg fikk også neg. resultat da jeg sjekket graviditetstesten. Håper du finner ut av det, for jg vet hvor kjipt det er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå