Gå til innhold

Mellomblødning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Virker som om det er mange vise kvinner der ute, så jeg vender meg til dere!

Jeg går på microgynon og har hoppet over mensen to ganger nå. Dette har jeg aldri gjort før, derfor har jeg et par spm. Jeg fikk en såkalt mellomblødning på lørdag (er nå onsdag), og har dem ennå. Er ca halvveis på brett nr tre. Jeg har lest litt rundt at om man ønsker å få den "ordentlige" blødningen er det bare å ta en pillefri uke nå, og begynne på nytt brett om en uke. Er dette riktig? Eller bør jeg fullføre resten av brettet og deretter en ukes opphold? For da ser det ut som om jeg er så heldig å få ha mensen i tre uker fremover... :kjefte:

Ringte legekontoret for å sjekke, og kontordamen sa jeg skulle fullføre brettet. Men jeg tar dette med en viss klype salt, hun hørtes stresset ut og brukte ingen tid på å virkelig undersøke med leger.

Tusen takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk også på microgynon for et halv år siden. Jeg drev og utsatte mensen en del, men det er jo noe man skal kunne gjøre med p-piller.

Uansett, jeg gikk og mellomblødde flere ganger i mnd. Gjerne to-tre dager av gangen. Noen dager blod andre dager brunt slim.

Jeg prøvde å ta resten av pillene, stoppe opp noen dager og ha mensen som normalt. Men jeg hadde fortsatt regelmessige blødninger.

Syns det var så slitsomt at jeg byttet merke.

Men har fortsatt ikke funnet en pille jeg er fornøyd med.

Yasmin - 0 sexlyst, et forferdelig humør

Microgynon - Mellomblødninger

Mercilon - Litt mellomblødninger, men ikke mer enn et par ganger + 0 sexlyst

Om ca en uke begynner jeg på Diane. Tvitvi! :)

Men tilbake til deg, så reagerer vel alle forskjellig på p-piller. Men hvis det ikke gir seg etter at du har gått på de i 4 mnd ville jeg byttet merke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...