Gå til innhold

Flørter man ?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Enkelte (eller flere) som oppfatter " ;) " som flørting?

Selvom jeg har fått inntrykk av at fler jenter skriver det til andre jenter, (enn gutter til andre gutter) har jeg ingen tro på at det er flørting på gang mellom dem. kanskje noe internt? "Han" og "Henne" med disse fjesene mellom seg behøver da virkelig ikke bety noe mer heller?

Hadde jeg foreksempel satt et blunkefjes bak setningen om jentene, (kanskje noe internt), hadde jeg da "hintet" frempå noe?

Grunnen til at jeg spør er fordi en av mine venninner (som tydligvis liker meg bedre enn jeg trodde) ble ganske så sur fordi jeg hadde skrevet "fin badekåpe ;) " på et bilde til en annen venninne på Facebook. Og da flørtet jeg :klø: I alle dager :klø: jeg skrev blunkefjeset fordi det var ender på hele kåpen.

Jeg skriver ofte blinkefjes i sms også. til venninner, kamerater, og til mor eller far. det betyr da ikke at jeg er på flørtingen med min mor? :sjenert:

Endret av Hikke
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser heller ikke på ;) som flørtetegn akkurat. Det er heller mer et sarkastisk fjes på en måte. Om man for eksempel skriver :

Det er det samme for meg ;) . Som om man ikke mener det man skriver på en måte ...

Skrevet

Og visst jeg skriver "og hvordan har du det idag? er du i orden? ;) " , da kan det jo være vi var på fylla dagen før :)

Kanskje det er fåtallet som flørter da :klø: Hadde jeg derimot lest mld på mobilen til til dama visst jeg var i et forhold, og feks 1 mann hadde skrevet utallige blunkefjes, hadde jeg kanskje oppfattet det annerledes?

jøss.... jeg tenker for mye :fnise:

Skrevet

Tja, jeg tror ;) blir brukt til så mangt...

Ofte for meg er det brukt for å være sarkastisk. Men også som internt, når jeg "mobber folk" ( du var full igår ;) ) eller av og til som flørte... Men det er lite flørting om da'n så kan ikkje gi noen eksempler der ;)

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg bruker ;) ganske ofte og til hvem som helst. Jeg annser absolutt ikke det smilefjeset som flørting.

Skrevet

Jeg bruker ;) mer når jeg mener ironi. Kan også bruke den når jeg er lettere irritert :fnise:

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg bruker ;) mer når jeg mener ironi. Kan også bruke den når jeg er lettere irritert :fnise:

Jeg blir så irritert når noen bruker ;) i irriterte/sinte meldinger til meg. Jeg føler av en eller annen grunn at de prøver å nedverdige/mobbe meg når de gjør slik.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir så irritert når noen bruker ;) i irriterte/sinte meldinger til meg. Jeg føler av en eller annen grunn at de prøver å nedverdige/mobbe meg når de gjør slik.

Haha. Jeg bruker den bare når jeg blir irritert pga en unødig krangel om et eller annet, hvor jeg vet jeg har rett fordi jeg sitter med bevisa rett i fanget.

Gjest boblebrus
Skrevet

Det kommer helt an på. Ofte ser jeg på ;) som sarkastisk/ironisk, men har også brukt det i flørtesammenheng. Kommer helt an på i hvilket setting det blir brukt. Ta f.eks. bilder på facebook. Er det et bilde der man tar seg veldig godt ut og ser bra ut, og en gutt skriver "søt ;) " i kommentarfeltet, så ser jeg vel på det som en form for flørting. Men dersom man f.eks. har bakt kaker og har mel over hele fjeset, vil "søt ;) " fra en venninne være mer ironisk og vennskapelig.

Skrevet

åå, jeg eer såå enig!! Selv om jeg tar meg selv i å gjør det også av og til...

Det er nett som om de skal vise at de er bedre, og at jeg tar heelt feil...

Gjest Sommertid
Skrevet

Haha. Jeg bruker den bare når jeg blir irritert pga en unødig krangel om et eller annet, hvor jeg vet jeg har rett fordi jeg sitter med bevisa rett i fanget.

Det er sikkert veldig lett å feiltolke bruken av dette smilefjeset i slike samenhenger, noe jeg sikkert har gjort flere ganger.

åå, jeg eer såå enig!! Selv om jeg tar meg selv i å gjør det også av og til...

Det er nett som om de skal vise at de er bedre, og at jeg tar heelt feil...

Godt jeg ikke er alene om følelsen :fnise:

Skrevet

Jeg har aldri sett på ";)" som flørting.

Jeg, som mange andre her, ser vel mer på det som sarkastisk, irritert, ironisk osv.:)

Skrevet

Jeg har aldri sett på ";)" som flørting.

Jeg, som mange andre her, ser vel mer på det som sarkastisk, irritert, ironisk osv.:)

Skrevet (endret)

Ja bra det er enighet her ;) hehe

Jeg ser på tegnet som et alt mulig-tegn, så det skal fortsettes og brukes flittig :)

Endret av Hikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...