HopelessFear Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Hadde en kasterolle med pasta stående framme over helga. Når jeg kom hjem så var det fullt av mugg i den. Jeg lurer på hva som hadde vært effektivt mot å fjerne dette? Har skrubbet kasterollen, og nå satt den på kokeplata fylt med vann. Hvor lenge må det koke for at bakteriene skal bli borte?
Zzyzx Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Ikke lenge. Er problemet at du ikke får bort det som sitter fast? Eller er det allerede borte, men du vil være på den sikre siden? Mugg er forresten ikke bakterier.
HopelessFear Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2011 Ikke lenge. Er problemet at du ikke får bort det som sitter fast? Eller er det allerede borte, men du vil være på den sikre siden? Mugg er forresten ikke bakterier. Vil være på den sikre siden.
Zzyzx Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Hvis den er vasket og det ikke er fastbrente rester, så er den ren. Det er ikke nødvendig å koke vann i den.
Brunhilde Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Det er helt sikkert borte nå, men en annen gang ville jeg rett og slett vasket gryten, satt den med kaldt vann og en slant klorin i noen timer og så vasket den godt igjen. Evt kjørt den i oppvaskmaskinen.
Eidi_81 Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Mugg er sopp. Kjeler er nok rein når det ser rein ut og du har vasket den på vanlig måte..
Brunhilde Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Mugg er sopp. Kjeler er nok rein når det ser rein ut og du har vasket den på vanlig måte.. Akkurat det vet de fleste, vaskingen etter å ha funnet gryta full av mugg går mest på det psyiske.
Jomfruen50 Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Mugg er kreftfremkallende om man spiser mat som har mugg i seg. Jeg spiser ikke gammel mat. Etter få dager blir det små runde hvite nupper på mat, det er begynnelsen til soppsporer. Ikke lurt å spise. I laboratorie kan man utvinne antibiotika av mugg, har jeg lest.
HopelessFear Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2011 Mugg er kreftfremkallende om man spiser mat som har mugg i seg. Jeg spiser ikke gammel mat. Etter få dager blir det små runde hvite nupper på mat, det er begynnelsen til soppsporer. Ikke lurt å spise. I laboratorie kan man utvinne antibiotika av mugg, har jeg lest. Det er uansett ikke bra å spise mugg. En får magesyke av det. Og det er ikke fett å løpe maraton til badet i et par timer senere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå