Gå til innhold

Agnetes lille blonde


Agnete

Anbefalte innlegg

Agnetes spontane avløpsrør.

Ser det er maange som skriver dagbok her inne, og en bok som dette jeg skriver, er sikkert ikke interessant for andre.

Men det gjør ikke noe.

Jeg er "hot news" (det var det da :ler:) på Kvinneguiden, og her starter jeg.

Myk start - jeg går og legger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nåja, jeg tenkte hardt på å gå og legge meg. ;)

Kan ta en liten presentasjon igrunnen, selv om jeg er ganske så halv-anonym her inne tror jeg. Tenker jeg.

Vel, jeg er "vervet" av en venninne her inne - som jeg også tyvlåner PC av ganske ofte.

Kjekt for meg!

Vi har en aldri så liten fancy for våpen begge to, blant annet, samt trening og aktivitet. Og litt uteliv - både på den sunne og mindre sunne siden av skalaen. :lol:

I tillegg så tenker jeg altfor mye, så skal prøve å få litt mer utløp for den konkrete siden av meg her kanskje.

Prøve å blåse litt i alle de "dype" tankene som hele tiden vi ta take-over.

... og da skulle jeg kanskje krype til køys? Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ut og løpe en tur!

Er ganske kaldt, hørt stygge rykter om 10 kalde, men det tror jeg ikke helt på.

Uansett, her blir det tykke ullsokker, votter og gode tanker sendes til den lua jeg enda ikke har kjøpt.... :oops:

Jaja.

Blir deilig å få rørt litt på seg.

Etterpå blir det handling og konsumering av snop! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet inn igjen, etter å ha løpt mellom 7 og 8 kilometer.

:D Det var innmari deilig, og kjempegodt å komme "inn i det" - på det stadiet da man bare løper uten å tenke, og plutselig er fremme..... :)

Trening er utrolig godt og positivt, dersom det ligger riktig motivasjon bak.

Å bevege seg fordi det er godt - ikke fordi man .

Kjempeviktig, og smart å tenke på, og å ha i bakhodet hele tiden.

Jeg er litt glad i dag - har det ganske greit, ganske bra.

Kald høstluft gjør underverker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Når jeg leste over innlegget mitt etterpå, så ser det jo ut som om jeg har løpt til Månen og tilbake......

Jeg synes 8 kilometer var bra jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!

Hadde jeg enda vært rik....

så hadde jeg tatt meg en seriøs handlerunde.

Kanskje ikke en tradisjonell "jente-shopping". ;)

Dèt også, forsåvidt, med passelige innkjøp av høyhælte støvletter, skjørt, bukser, kåper og vesker - dagdrømmer ofte om hvor stilig jeg ville vært om bare jeg hadde hatt penger (bullshit så klart!).

Men, altså, dette ville jeg kjøpt inn:

1,2,3,4,5.

Tja...

Noe av det jeg kunne tenkt meg å hatt.

Jeg synes de er vakre.

Litt som med de som er fascinert av hai, tror jeg.

Blar litt videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:.:

Det var en gang en vakker, selvstendig, selvsikker prinsesse, som bodde i et land langt borte, som kom over en frosk idet hun satt og funderte over økologiske spørsmål ved bredden til en dam som ikke var forgiftet ved en grønn eng nær slottet hennes.

Frosken hoppet opp i Prinsessens fang og sa: "Skjønne pike, en gang var jeg en vakker Prins,inntil en ond heks forhekset meg.

Men hvis du gir meg ett kyss, vil jeg forvandles til den

nydelige, unge Prinsen jeg er.

Så, min skjønne, kan vi gifte oss og bo i

slottet ditt der du kan lage mat til meg, vaske klærne mine, føde barna

mine, og bestandig være takknemlig og lykkelig for å gjøre det.

Den kvelden, mens hun spiste et måltid bestående av lettstekte froskelår,

klukket Prinsessen for seg selv og tenkte:

Ikke faen!!

:.:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:.:

Etter at ekteparet har lagt seg for å sove, begynner mannen å stryke kona på armen. Kona snur seg rundt og sier:

- Beklager, vennen min, jeg har en time hos gynekologen min i morgen, og jeg vil ikke gjøre noe som kan gi feil utslag på prøvene.

Mannen legger seg så til å sove, men etter noen minutter stryker han kona over armen igjen og hvisker:

- Kjære, har du time hos tannlegen i morgen også?

:.:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:.:

Reelle skademeldinger!

Jeg kom kjørende mot nevnte kryss, senket farten, så meg godt om, kjørte så ut i krysset - og traff hr. Pettersen. Dette er for meg en helt vanlig prosedyre. For et valg! Skulle jeg treffe bil B eller bil C? Jeg traff begge!

Jeg skulle ut på E18, men på grunn av Bs plassering hadde jeg redusert sikt. Da jeg så en luke, kjørte jeg litt frem. Der fikk jeg bedre oversikt, og da så jeg at det ikke var noen luke likevel.

Jeg ga gass for å komme meg unna, men han klarte å treffe meg likevel. Jeg tenkte vi kunne praktisere glidelåsprinsippet. Det tenkte ikke han.

Bil A stoppet foran bommen som følge av feil filvalg. Om bil B klarte å stoppe i tide, er usikkert, men bil C, D og E traff bil B fortløpende. Jeg kom som bil F.

I hele februar og spesielt på ulykkesdagen var det kommet mye nedfalssnø og føret var ekstremt glatt. Bilen min bare skled fremover - jeg hadde ikke en sjanse!

Det snødde nysnø og var veldig glatt. Kom kjørende på fire-fem centimeter tykt slapseføre (grønnsåpelignende).

Det hadde frosset på om natten, så veien var helt isolert. Bilen min skled nærmest på eget initiativ inn i bil B.

Null sikt, snødde veldig. Det kom et vindkast (tror jeg) og jeg mistet all kontakt med bilen.

Bil B skulle svinge til høyre, men lot være å bruke blinklys da det var såpeglatt.

Plutselig grep brøytekanten tak i forhjulet mitt og dro bilen rundt så den traff en stolpe.

Dagen før hadde det kommet et snøfall på 10-15 cm, så egentlig hadde jeg tenkt å la bilen stå den dagen, men hensikten med turen var jo å kjøre til byen og kjøpe frimerker og sende to brev jeg hadde skrevet tidligere på kvelden.

Elgen snudde dessverre ved autovernet i midtrabatten. Hadde den fortsatt over veien hadde uhellet vært unngått, så det er ingen tvil om hvem sin skyld det var.

Hva som videre skjedde er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret hele utsikten.

De reinsdyra som var i veien skal ikke være der, for der er det ikke noe reinbeiteland. Så er det noen som har skyld her, så må det være samene, som eier dyra.

Hunden var sort og lite synlig i mørket. Etter sammenstøtet oppførte den seg litt merkelig, men hundens eier opplyste senere at den aldri hadde vært helt god.

Det falt naturlig for begge kjøretøyene å kjøre slik det ble gjort, men i ettertid kan en jo lure på hvor lurt det var.

Jeg mener kollisjonen kunne vært unngått hvis ikke to biler hadde prøvd å kjøre inn i den smale undergangen samtidig.

Det var akkurat ikke plass til to biler i bredden. Oppdaget vi.

Lastebilen holdt altfor stor fart tatt i betraktning at den manglet bremser.

Ulykken kunne vært unngått hvis begge hadde klart å stoppe.

Jeg har også en teori om at bilen som kjørte inn i meg bakfra, hadde større fart enn meg.

Han hadde ikke tid til å fylle ut skademeldingen da han "var på vei for å hente Gunnar".

Det hele var min skyld, men fører B sa at det var OK og at jeg bare skulle glemme skadene på hans bil. Det skulle han få fikset selv, sa han. Det viktigste for ham var at kona aldri fikk vite at han hadde vært akkurat der akkurat da.

Den eneste synlige skaden er en ulyd på venstre side når vi svinger til høyre.

Jeg kan ikke skjønne at en hjulkapsel er noe å bråke om.

Vi kolliderte bare litt.

Ikke mye å lage bråk om synes jeg - skadene var helt meningsløse.

Jeg tilbakeviser Bs påstand vedrørende trafikkuhellet i rundkjøringen. Han nevner noe om en høy kum (15-20 cm) i grøfta. Hva hadde han i grøfta å gjøre? Dessuten sier han at han måtte bremse kraftig, bare det tilsier jo at han hadde stor fart. Og dessuten kjørte han jo inn i meg en gang til lenger fremme. Så det så!

Jeg rakk dessverre ikke å notere den andre bilens personalia.

Min hustru og jeg fikk inntrykk av at motparten hadde det svært travelt. Dette kan være forklaringen på at hun kom i så stor fart.

Først da vi skrev skademelding så jeg at bil A var registrert på en trafikkskole.

Bil A var ikke merket med noe "skole"-skilt. Er ikke trafikkskoler momspliktige?

Det virker som om føreren av bil B ikke satte foten på bremsen i det hele tatt. I den situasjonen han befant seg i, dvs på full fart mot meg, virket det noe forunderlig.

:.:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forekommer at jeg tar meg i å virke svært "lett".

Jeg tar ikke 5 øre for å innrømme at dårlige amerikanske action-filmer med kjekke mannfolk og fart, er morsommere enn teite, "søte" komedier.

Æsj, jeg gidder ikke ramse opp resten av tankene mine engang.

Jeg er sammensatt, ihvertfall.... ;)

Men er klar over at jeg kan virke uhyre blond, hvis man trekker ut enkelte utsagn fra sammenhengen.

Jaja, verden vil underholdes.

Fikk sv. pent kompliment i dag:

Du er ei tøff jente, med kloke tanker, et åpent sinn og eget liv

(og et par ting jeg ikke skal gjengi i frykt for gjenkjennelse).

Da ble jeg glad! :D

Kjempefint sagt av ham.

Sånt er utrolig hyggelig.

Nå skal jeg legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Var kanskje ikke spennende, da.

Men, for meg var det kult!

Kjøpt sånt vib-egg - vet hva jeg mener?

Hadde før også, men har klart å ødelegge det (:o)...

Så nå har jeg ikke hatt noe slikt på en stund, og det måtte selvsagt testes ut med en gang. :oops: :lol:

Også, med tanke på kommentaren myntet på "ham" - slang jeg med en boks BlitzBlank, som jeg ikke har prøvd før, men som jeg håper gir godt resultat. :kul:

Så sånn var det!

Intet mer, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg koste meg virkelig på jobben i dag, var ute i kulda og jobbet.

Hadde på tykke klær, så jeg ikke eide form på kroppen - og var altså ute i den kalde høstlufta.

Supert, var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...