Gå til innhold

Bruke barn som vin-kurér?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er helt uproblematisk!

Skrukork eller ei. En 9-åring har da ingen interesse av å drikke fra en flaske han skal hente for moren sin! Vi må ikke bli overhysteriske heller.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her. Jeg syntes egentlig det var greit å sende med ham vinen. Men jeg ble litt skuffet for at hun ikke inviterte meg - jeg er god nok venninne til å låne bort en flaske vin, men ikke til å bli bedt, liksom? Venninnen min er nemlig helt rå på å lage mat, og derfor skulle jeg gjerne spist hos henne.

Dessuten lurer jeg på om det egentlig er lov? Gjorde jeg noe ulovlig - eller gjorde hun noe ulovlig? Hun er tross alt moren hans og har ansvaret for hva han gjør.

• Liker 2
Skrevet

Lov, schmov. Moralen er det viktigste i slike saker.

Ta et hint. Hun liker deg ikke. Jeg ville brutt kontakten.

• Liker 4
Skrevet

TS her. Jeg syntes egentlig det var greit å sende med ham vinen. Men jeg ble litt skuffet for at hun ikke inviterte meg - jeg er god nok venninne til å låne bort en flaske vin, men ikke til å bli bedt, liksom? Venninnen min er nemlig helt rå på å lage mat, og derfor skulle jeg gjerne spist hos henne.

Dessuten lurer jeg på om det egentlig er lov? Gjorde jeg noe ulovlig - eller gjorde hun noe ulovlig? Hun er tross alt moren hans og har ansvaret for hva han gjør.

Du lurer på om det var ulovlig av henne å be deg om å låne henne vin uten å samtidig be deg på middag? :fnise:

Hun skulle vel drikke opp hele flaska selv, tenker jeg, og tør ikke bli sett på polet mer denne uken i den lille byen. :filer:

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker hun er en bra mor som lever etter moralen "Gi unga alko før idretten tar de"

• Liker 2
Skrevet

ser ikke problemet. husker selv jeg "tyvlånte" en slurk av rødvinen til moder'n. Den dag i dag hater jeg rødvin. :sjenert:

Skrevet

Jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Selv ikke om flasken hadde skrukort, som jeg ser noen bekymrer seg for. Dette var et raskt ærend. En mor kjenner som regel sin niåring godt nok til å vite om hun kan sende ham på et slikt oppdrag eller ikke. Skrukork eller ikke, det ville være tydelig om flasken var åpnet, så uansett hva han ville finne på ville han ikke slippe unna med det. Jeg tror barna trenger litt tillit fra sine foreldre og jeg tror tillit fungerer bedre i lengden enn å prøve å verne dem fra alt som potensielt kan være bittelitt skummelt eller fristende.

• Liker 2
Skrevet

ser ikke problemet. husker selv jeg "tyvlånte" en slurk av rødvinen til moder'n. Den dag i dag hater jeg rødvin. :sjenert:

Jeg tyvlånte også. Og jeg hater IKKE rødvin for å si det slik :nigo:
  • Liker 1
Skrevet

Vet du hvem hun skulle ha besøk av, da? Synes du det er naturlig å bli invitert hver eneste gang hun skal ha folk i huset?

• Liker 1
Skrevet

Dette ser jeg ingen problemer med. Som flere andre over her ville jeg vært mest bekymret for at flasken skulle knuse, i hvertfall hvis det var en dyr vin.

Hva hadde du tenkt hvis det var bilnøkler da. Hvis hun hadde glemt igjen nøklene sine og sønnen hadde kommet for å hente dem. Hadde det vært like ille?

Det er ikke lenge siden niesen min lekte butikk og solge oss godteri og vin :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg tyvlånte også. Og jeg hater IKKE rødvin for å si det slik :nigo:

Der ser du. Det kan komme noe godt ut av det også! ;)

• Liker 2
Skrevet

Dette ser jeg ingen problemer med. Som flere andre over her ville jeg vært mest bekymret for at flasken skulle knuse, i hvertfall hvis det var en dyr vin.

Hva hadde du tenkt hvis det var bilnøkler da. Hvis hun hadde glemt igjen nøklene sine og sønnen hadde kommet for å hente dem. Hadde det vært like ille?

Det er ikke lenge siden niesen min lekte butikk og solge oss godteri og vin :fnise:

Jeg ville heller sendt ungen med vin enn bilnøkler, hvis jeg måtte velge. Jeg hadde ikke sendt mine barn for å hente vin, men ser ikke noe galt i at andre gjør det.

Gjest anonyme meg...
Skrevet

Kan godt ta meg et glass vin midt i uka, men ville aldri sendt tiåringen min for å hente den hos nabo'n... Da kunne vi heller gått sammen...

Gjest anonyme meg...
Skrevet

Vet du hvem hun skulle ha besøk av, da? Synes du det er naturlig å bli invitert hver eneste gang hun skal ha folk i huset?

JA, du gjorde noe ulovlig... siden du først spør...

Skrevet

Skulle likt å se den niåringen som fikk i seg mer enn èn svelg med ren sprit eller vin :gjeiper:

...sadist....

:lol:

• Liker 1
Skrevet

...sadist....

:lol:

Haha, det hørtes kanskje litt verre ut enn det var ment ;)

Skrevet

Jeg ser ingen problemer med å sende niåringen over til naboen for å hente en vinflaske.

Skuffet over å ikke bli bedt? Altså hallo ... Mange av oss har flere venner enn det er plass til rundt bordet. Det er ingen av mine venner som blir bedt hver gang jeg har middagsselskap. Og jeg håper virkelig ikke noen av dem blir skuffet av den grunn. Selv om jeg skulle komme til å be om å få låne en vinflaske.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal man ellers få unger, hvis de ikke kan gjøre Nødvendige Ærend?

• Liker 2
Skrevet

Helt greit å hente vin.

Mye bedre enn for eksempel å måtte sitte alene igjen i bilen dersom venninnen din måtte hente vinen selv. Man kan aldri vite hva som kan skje med biler som står stille.

:ler:

Skrevet

Hvorfor skal man ellers få unger, hvis de ikke kan gjøre Nødvendige Ærend?

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...