AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Noen som kan si meg hvordan jeg lager: Pytt-i-panne med poteter, gulrøtter, røkt kjøttpølse, egg og makaroni ?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Dersom du fremdeles lurer, hadde jeg antagelig gjort det slik: - Kutt grønnsaker og pølse i biter. - Kok makaroni etter oppskriften på pakka (dersom du absolutt vil ha makaroni i ...) - Start med å steke gulrøttene et par minutter for seg selv i litt smør, margarin eller olje. Jeg tror nemlig de trenger litt lenger tid enn potetene. - Ha deretter poteter og pølse i panna. Stek til grønnsakene er møre, og pølsa får fin farge. - Putt den avsilte makaronien i panna sammen med grønnsaker og pølse. Du velger selv om du har lyst til å gi den litt farge, eller bare blande den inn. - Legg alt over på en tallerken, og stek speilegg som du legger på toppen av pytt-i-panne'n. - Spis og kos deg! (Alt krydres med salt og pepper og annet krydder du måtte ha lyst til å bruke underveis i tilberedningen. Jeg hadde også brukt litt løk, om du har det. I så fall kan du skjære den også i biter og steke sammen med det andre. Pytt i panne er også en av ytterst få retter jeg bruker ketchup til.) Pytt i panne er i grunnen veldig enkelt. Hovedregelen er at du skjærer opp det du måtte ha lyst på av det du har i skapet, steker det i ei panne, og krydrer etter ønske. 1
Havtorn Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Jeg hadde også brukt litt løk i, det "gjør" veldig mye på pytt i pannen. Jeg pleier å forkoke/forsteke alt for deretter å skjære det opp og steke alt sammen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå