AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Skal begynne å gå til psykolog, og da regner jeg med at det blir en del timer i arbeidstiden. Hvordan løser jeg dette, og hvilke rettigheter har jeg til å få fri? Er ganske grønn på dette området...
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Er det noen grense for hvor mye man kan ta fri? Og hvordan går man frem? Har en jobb som innebærer at jeg må være på vakt visse dager.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Løsningen jeg brukte var at jeg ble sykemeldt av fastlegen noen timer i uka, dvs jeg jobbet 80-90%. Dermed fikk jeg tid til å gå til psykolog samt reisetid uten at det gikk utover arbeidssituasjonen. Arbeidsgiver var fleksibel i forhold til når i uken jeg tok ut timene mine.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Problemet mitt er at jeg ikke er i fast jobb, og vet ikke helt hva jeg skal si til arbeidsgiver. Har bare jobbet der i noen måneder, og er jo ikke sikkert jeg får fortsette der når vikariatet går ut. Sjefen min har vært positiv til å la meg fortsette, men han vet jo ikke at jeg sliter med angst og at jeg må gå i terapi. Dessuten kan angsten ha noe å si for jobben, for jeg må reise en del i forbindelse med arbeid, og angsten min gjør det veldig problematisk for meg å reise (jeg blir syk i flere dager av angst når jeg er på fremmede steder). Jeg håpet at jeg skulle klare å bli bedre til jeg blir nødt å reise, men sånn det ser ut nå, klarer jeg ikke å takle angsten min godt nok til at jeg er i stand til å dra. Jeg må jo fortelle ham om det, for jeg kan ikke bare være borte fra jobben noen timer hver uke, men er bare så usikker på hvordan jeg skal gå frem. Noen som har tips eller råd?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå