Clea Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Vi skal ha festen på et grendahus. Der er kjøkken, hvor maten blir tilberedt. Kokka og servitørene er bekjente av oss som stiller opp. De skal tilberede og servere ca 40 gjester. Forret (litt usikkert hva ennå, men enkelt, skinke og melon eller noe i den stilen) Hovedrett (svineskinke, poteter, grønnsaker, saus) Dessert, (usikkert ennå, men også noe enkelt, vaniljeis med friske bær, eller noe slik) Hva er vanlig å betale? Vi har satt de opp i budsjettet, at de også skal spise maten, men når det kom til posten med betaling av de, ANER jeg ikke hva som er vanlig? Noen som kan komme med innspill?
minipia Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ville prøvd å anslå hvor mange timer de må jobbe, og beregne et sted mellom 100 og 200 kroner timen. Kommer litt an på alder, og hvor mange timer du beregner (totalt), og selvfølgelig hva dere har råd til! Synes kanskje en minstebetaling på 500 kr (uansett om det tar tre eller fem timer), blir det mindre enn det, er det nesten bedre å ikke betale synes jeg.
monica86 Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Vi skal ha festen på et grendahus. Der er kjøkken, hvor maten blir tilberedt. Kokka og servitørene er bekjente av oss som stiller opp. De skal tilberede og servere ca 40 gjester. Forret (litt usikkert hva ennå, men enkelt, skinke og melon eller noe i den stilen) Hovedrett (svineskinke, poteter, grønnsaker, saus) Dessert, (usikkert ennå, men også noe enkelt, vaniljeis med friske bær, eller noe slik) Hva er vanlig å betale? Vi har satt de opp i budsjettet, at de også skal spise maten, men når det kom til posten med betaling av de, ANER jeg ikke hva som er vanlig? Noen som kan komme med innspill? vi har 5 servitører som går på servitørfaget som jeg fikk tak i på en vg skole, jeg skal betale de 100 kr timen. de er 16 og 17 år gamle.
Tullepia Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Vi skal ha festen på et grendahus. Der er kjøkken, hvor maten blir tilberedt. Kokka og servitørene er bekjente av oss som stiller opp. De skal tilberede og servere ca 40 gjester. Forret (litt usikkert hva ennå, men enkelt, skinke og melon eller noe i den stilen) Hovedrett (svineskinke, poteter, grønnsaker, saus) Dessert, (usikkert ennå, men også noe enkelt, vaniljeis med friske bær, eller noe slik) Hva er vanlig å betale? Vi har satt de opp i budsjettet, at de også skal spise maten, men når det kom til posten med betaling av de, ANER jeg ikke hva som er vanlig? Noen som kan komme med innspill? Servitører koster ca 250kr timen, du trenger en servitør pr tiende gjest. Er de bekjente kan du forhøre deg om hvor mye de krever, det er kanskje ikke så mye.
Clea Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2011 Tusen takk for svar dere jenter! Hva skulle jeg gjort uten dere?
Tralla la Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Vi hadde fire servitører. To voksne hvor den ene også er utdannet servitør og kan tingene sine. Hun var også "sjef" for de andre. I tillegg to unge jenter på 15 som også stilte opp tidligere på dagen for å pakke opp gaver. Alle fire fikk en tusenlapp hver.
SmallTalk Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Servitører koster ca 250kr timen, du trenger en servitør pr tiende gjest. Er de bekjente kan du forhøre deg om hvor mye de krever, det er kanskje ikke så mye. Dersom det er snakk om profesjonelle servitører, ja. Er de uerfarne, så bør du ikke ha mer enn 6 gjester per servitør. Ts: Synes du burde regne med minst 1000 kr per servitør, avhengig av hvor mange timer de jobber.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 Jeg hadde regnet opp mot 200,. timen. Rett og slett fordi jeg kan ikke tenke meg svært mange som vil jobbe helg og kveld for 100,- timen. Det er jo dårligere betalt enn butikkjobb, og trekker man skatt fra det så er det i allefall krise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå