Gå til innhold

Sykehuset....


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Gjest Caitlin

Det :snø: og det :snø: og det :snø: ....

Jeg blir smårar snart, jeg har jo sagt at snøen ikke må kommer untatt på fredag - søndag :regler:

Ankelen er bedre i dag faktisk, verker ikke sånn i den lenger heldigvis! Hofta er fortsatt vond, men det er da fremgang uansett... I dag skal jeg lage hyrdepai til middag :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Caitlin

Så bra at foten er bedre! :)

Jasså.. hyrdepai? Har jeg aldri hørt om... Oppskrift? :)

Kjempegodt og en virkelig slager hos unger :fnise:

Man steker karbonadedeig på vanlig måte og legger den så i en ildfast form. Så koker man en pose tomatsuppe - gjerne med makaroni, på vanlig måte, men isteden for 11 dl vann bruker man bare 7-8 dl. Så heller man den over karbonadedeigen. Til slutt lager man to poser potetmos og legger den i klatter fordelt utover oppå det andre i forma. Inn i ovnen, 200 grader til man ser toppene på potetmosen bli brun. Så er det godt med rundstykker og salat til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, hvorfor heter det hyrdepai? :ler:

:vinke:

Det er bra at anklen er bedre :nigo:

Og henger meg på faktumet at snø er drit :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Iflg. kokkelæreren vår på barneskolen, så heter det "hyrdepai" fordi det opprinnelig var lam som ble brukt i den, altså sammenheng med hyrde/gjeter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut, jeg blir ofte sulten av å lese innlegg på kg.

Hvor bor dere henn? Siden det snør så mye.

Jeg vil ha vår og varme. Er det lenge igjen mon tro?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Iflg. kokkelæreren vår på barneskolen, så heter det "hyrdepai" fordi det opprinnelig var lam som ble brukt i den, altså sammenheng med hyrde/gjeter :fnise:

Så vet vi det :gjeiper:

Det hørtes godt ut, jeg blir ofte sulten av å lese innlegg på kg.

Hvor bor dere henn? Siden det snør så mye.

Jeg vil ha vår og varme. Er det lenge igjen mon tro?!

Så mye snø det er her blir det vel kanskje vår i juli kan jeg tenke meg, det er sånn man får igjen for å bo langt inni skauen skulle jeg tro :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg også til vår. Håper det blir varmt like fort som ifjor, men at det holder seg til pent vær dette året! Ifjor smelta jo snøen utrolig fort, og jeg krysser fingra for at det skjer igjen.

For øyeblikket er det så surt ute, og så mye snø at jeg Sigel ikke får ordentlig turer lenger om dagen, med mindre min mor vil ut med han. Jeg klarer ikke å gå ute så lenge av gangen pga lungesykdom. :roll:

VI VIL HA SOMMER ! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...