Gå til innhold

Sykehuset....


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Caitlin

Formen går litt opp og ned. Har heldigvis ikke vært så kvalm de siste dagene, og svimmelheten holder seg i bakgrunnen om jeg ikke gjør for mange bevegelser med hodet.

Mamma ringte legen min i dag og fortalte han at hun syns han må ta tak i ting. Får se om det hjelper, jeg orker ikke lenger å slite for å bli trodd og hørt...

Takk for :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Det er så teit, men jeg er så utrolig sårbar for tiden. Det skal ingenting til før tårene ligger og lurer.

I går fikk jeg melding fra en venninne som jeg ikke har snakket med siden rett etter operasjonen av tåa. Hun lurte på om vi skulle møtes for lunch. Jeg sa at jeg dessverre ikke orket og at det har kommet på mer i forhold til helsa slik at vi får ta det en annen gang. Isteden spør hun om jeg trenger en skulder og om hun skal ta seg en tur hit isteden, og da var det nok til at det ble snørr og tårer her hos meg.

I kveld er det to møter jeg absolutt skulle fått med meg. Siden jeg i et svakt øyeblikk sa ja til å sitte i styret i fotballen må jeg på det møtet. Styrevervene skal fordeles og drar man ikke får man et tungt verv og det kan jeg ikke ta sjansen på nå. Møtet er kl halv seks. Så kl halv åtte er det foreldremøte for konfirmantene og informasjon om konfirmasjonsturen osv. Skulle så gjerne fått med meg det også, men jeg har sagt til mannen at han i verste fall må dra alene.

Humøret mitt går veldig opp og ned. I tillegg til at jeg er gråteferdig til stadighet er jeg så inderlig lei og sliten. Det er faktisk tungt å prøve å se positivt på ting og prøve å se fremover. Jeg tror jeg må ta en og en dag om gangen.

Akkurat nå skal jeg kle på meg og gå ut. Det er så fin sol, kanskje den snart kan begynne å hjelpe mot d vitaminmangelen.. Jeg orker ikke gå langt, men jeg må prøve å gå bittelitt. Det betyr antagelig ned vår vei og tilbake veien ovenfor. Men et sted må jeg begynne. Formen min nå er verre enn etter sist ryggoperasjon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så leit å høre at du har det så vondt Beib :(

Er sikkert lurt å ta en dag av gangen ja :kose:

Tenker på deg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caitlin

Dagen i går ble tung. Hadde time hos legen 12.40 og det er midt i da jeg er mest trøtt om dagen.. Dro litt før slik at jeg kunne dra innom butikken og samtidig levere noen bøker på biblioteket som var litt for sene allerede. Meeen, på butikken hadde de ingen spiselige brød eller tomater og jeg rakk ikke dra på noen annen butikk før legetimen så måtte ta det etterpå. På legekontoret skjedde det ikke så mye. Legen mener at blodsukkeret må ned før det er vits i å prøve å finne ut hvor resten av symptomene mine kommer fra... Fikk en ny medisin, tabletter, som jeg skal prøve ut. Nå går jeg på totalt 8 tabletter i døgnet pga diabetesen, og hvis ikke disse tablettene virker er det bare insulinsprøyter igjen å prøve. Det vil jeg så inderlig unngå, så jeg gjør alt jeg kan i forhold til kostholdet i tillegg nå. I allefall så tok han flere blodprøver og et ekg, som jeg måtte vente i over en time på. Kom ut fra legekontoret halv tre! Da hadde jeg vært der siden halv ett... Så måtte jeg selvsagt innom og hente medisin på apotek og få kjøpt det brødet og var hjemme litt før tre. Da var jeg totalt utslått, kvalm og svimmel og bare slang poser på benken og fallt sammen på sofaen. Lå der når mannen kom og stort sett resten av kvelden...

Håper de nye tablettene kan fungere uten alt for mange bivirkninger nå, så jeg kan få NOE i orden i allefall.

Men nå sovner jeg her, energien rekker ikke så langt hele tiden, og jeg tror jeg prøver å lytte til kroppen akkurat nå for tiden.

Beklager at jeg ikke har vært i bøkene deres på lenge, jeg håper jeg kommer sterkere tilbake snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men knall verden Beiben, hva er det som skjer?!

Håper så inderlig at ting blir bedre! Snart!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvil deg du Beib :klem:

Ble du sykmeldt? Han må da se hvilken "forfatning" du er i!!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Legen sykemeldte meg ikke, men han skrev en greie til Nav der han skrev at jeg har høyt blodsukker, d vitamin mangel og føler meg veldig utmattet for tiden. Han skrev også (eller sa han skulle skrive i allefall) at han er usikker på hvor lang tid dette tar, men at vi må fokusere på å få blodsukkeret i orden først og ta resten av symptomene etter det hvis de fortsatt er der. Har ikke orket å ta kontakt med nav selv, så lenge jeg får penger går jeg ut fra ting er greit foreløpig.

I dag har jeg vært "flink". Hele familien dro på en liten utflukt sammen i dag. Via jobben til mannen hadde noen tatt initiativ til å møtes på en hytte og finne på noe sammen. Vi dro dit ca 13 og hjem igjen ca 16. Ungene fikk prøve å skyte leirduer og jeg og en annen dame satt i sola på reinskinn og koste oss. Dessverre var det en del skyer så det var litt kjølig, men vi grillet noen pølser og mais, og ungene hadde det jo gøy. Særlig eldstemann syns det var veldig stas. Yngstemann syns det var morsommere å styre leirdueskyteren ;)

Overdosen av frisk luft gjorde meg kjempetrøtt etterpå, men det føles godt å kunne være litt sosial og gjøre noe med ungene igjen.

Den nyeste medisinen min ser ut til å få blodsukkeret nedover, men jeg er en del kvalm. Håper det er en bivirkning som gir seg etterhvert slik at jeg kan fortsette med denne medisinen. Jeg vil så inderlig ikke over på å bruke insulinsprøyter, har hørt det er veldig vanskelig å komme av sprøytene igjen om man først må begynne med dem... Jeg har ikke spist potetgull ol på 3 uker og jeg har ikke spist noe særlig snop. Prøver å kutte alt som gjør blodsukkeret verre, i allefall nå som det er så viktig å få det lavere fortest mulig. For en søtmoms som meg føles det som et ganske stort offer, selv om jeg naturligvis vet det er nødvendig og bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Så godt at du orket å finne på noe i dag :)

Satser på at kvalmen er forbigående og at ting går framover nå :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Dagene går. En spurte meg om åssen jeg har det og jeg prøvde å tenke litt over det.

Egentlig føles det som om jeg er ute og svømmer i et skikkelig dypt vann. Jeg holder meg fortsatt flytende, men det er så innmari tungt innimellom og jeg vil helst bare slippe taket og sove isteden.

Når jeg hadde tenkt det så kjente jeg at det stemte innmari godt, men det ser jo unektelig litt deprimerende ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Du får prøve å slappe av så mye du kan mens barna er på skolen og så får du få litt hjelp av mannen din til å ordne i huset. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Jeg lurer virkelig på når jeg har knust et speil eller når en svart katt har krysset veien foran meg... Noe må det vel være?

I går skjedde det to ting. Først ble bilen min bulka av en kjerring som ikke så seg for når hun rygga... Grr altså, fine bilen som ikke hadde noen merker :(

Så ringte legen og sa at jeg måtte slutte med den nye medisinen og komme ned i dag tidlig å ta nye prøver fordi leverprøven min (ALAT for den faglærte) er på 300. Den skal være 10-45 tror jeg. Jeg har hatt litt forhøyet ALAT fra før, den har ligget på opp mot 100, men dette er en ganske stor forverring.

Whats next?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann... Forhøyede leverprøver skal man vel ikke spøke med...

Godt at krasjet ikke var din feil iallefall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Caitlin

Jeg tror jeg er litt bedre :rolleyes:

Ikke sånn at jeg føler at jeg kan hoppe og sprette og er ferdig med alt, men jeg orker litt mer og alt føles ikke så fullstendig mørkt. Sola hjelper mye merker jeg, også har det omsider hendt små fine ting også. Neste helg skal vi på hyttetur med et vennepar. I Norefjell området, på en fantastisk hytte de har lånt. Gleder meg sånn til hyttekos, reker og masse skravling. Forhåpentligvis fint vær og kanskje en bitteliten skitur :smilorange: I allefall mye kos. I tillegg skal jeg og søstern antagelig på Farrisbadet i starten av påsken. En overnatting, middag og spa høres ut som noe som kan fylle noen ganske tomme batterier, syns dere ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Hytteturen var kjempefin for hele familien. Det ble masse skravling og god mat og kos, men ingen skitur. Ungene stod masse slalom da, og hadde det gøy med de to andre barna som var der. Bortsett fra at vannet hadde frosset og ikke kom tilbake i løpet av helga, så gikk det greit, men vi var ikke helt forberedt på det vann-greiene...

I går var jeg på ultralyd av lever og galle. Hun tok bukspyttkjertelen også, men kunne ikke finne noe galt med noenting der. Bortsett fra at jeg har noe fett i leveren så var det altså tipp topp, hvilket betyr tilbake til fastlegen så han kan klø seg mer i hodet eller hvor han nå klør seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...