matguruinnen Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Hei! Jeg har fått et jobbtilbud i Ålesund, og vurderer å flytte oppover. Det er en ganske bra jobb. Men så har ingen jeg kjenner der oppe. Så tenker litt på dette med å få seg venner. Hva det er å finne på. Treningsmuligheter (har googlet litt ja), uteliv. Noen som har litt kjennskap til byen og hvordan det er å komme dit som helt ny?
Gjest white tiger Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 (endret) . Endret 27. juli 2011 av white tiger
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Jeg er heller ikke fra selve Ålesund, men er oppvokst i ene nabokommunen til Ålesund og nå bor jeg i en annen nabokommune. Ålesund har som White Tiger sier meget gode shoppingmuligheter, tre store kjøpesentere på Moa som er slått sammen til ett Amfi-senter. I byen er det også kjøpesenter i tillegg til gågate og butikker i bygatene. Hadde besøk av ei venninne fra en større by på Østlandet for litt siden og ho ble veldig imponert over alle butikkene vi har her. Ålesund kommune har også kino både i byen og på Moa, bowlinghall, sånn laser-skytebane og go cart-bane. Utelivet vet jeg egentlig ikke så mye om siden jeg ikke drar på byen for å drikke, men det er da en rekke barer og uteplasser i byen, og de gangene jeg har vært ute i byen på lørdager for å spise med venner eller for å se på bylivet så er det alltid mye folk i gatene. Ellers har jo Ålesund både båtfestival og matfestival og da er jo det mye folk i byen. Heller ikke treningssenter vet jeg så mye om, men Tren har ihvertfall treningssenter både i sentrum og på Moa, i tillegg er det en svømmehall på Moa. Like utenfor byen er det flust av flotte turmuligheter; lysløyper, høye og lave fjelltopper, skogsstier og en rekke skisenter. Når det gjelder å bli kjent med folk har jeg inntrykk av at sunnmøringene er litt vanskeligere å bli kjent med enn feks østlendinger. Vi er vel ikke så åpne for nye bekjentskaper som det andre "folkeslag" er. Bodde noen år i Oslo og synes at folk der nede var mer åpen for å møte nye folk og var høflige å hilste på hverandre på feks fester. Har selv vært i foreldrepermisjon en periode og sleit da veldig med å bli kjent med folk til tross for at jeg og barnet deltok både på babysvømming og babysang og prøvde å snakke med de andre mødrene der. De andre mødrene var rett og slett ikke interessert å bli kjent med andre da de hadde dannet sine "klikker". Men det kommer vel litt ann på tror jeg. I den kommunen jeg bor nå har jeg bare bodd i 2 år, og jeg kjente nesten ingen da jeg flyttet hit, men siden jeg går i en kristen menighet så har jeg likevel blitt kjent med flere av de yngre damene på min alder. Men du vil vel muligens stifte bekjentskaper gjennom jobben din? (forresten er jeg temmlig nyskjerrig på hvilken jobb i hvilket firma du har blitt tilbudt :gjeiper: )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå