Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #1 Skrevet 21. oktober 2003 Rettere sagt stålvarer til kjøkkenet. Jeg syns de er råstilig, oppvaskmaskin, kjøleskap og komfyr i stål. Men så er det noen bedrevitere som sier at det er et herk å holde de ren. Det blir fort fingeravtrykk m.m Så om dette tilfelle, hvordan holde de ren og skinnende, for en som ikke liker å skure seg i hjel?
14062003 Skrevet 21. oktober 2003 #2 Skrevet 21. oktober 2003 Vi har slikt børstet stål og synes ikke det er noe herk å rengjøre. Vi har dette i viftehetta, stekeovnen og kanten rundt kokeplatene (nedfelt keramisk topp i benken). Nå har vi også kjøpt noe oppheng fra IKEA i børstet stål/aliminum. Visst blir det fingermerker, men ikke noe som er noe slit å bli kvitt. Vi er ingen rengjøringselskere, så her må det være rimelig lettholdt det vi har, ja! Men jeg kan tenke meg at kjøleskap kan være et slit å ha i slikt utseende - store, flate, synlige flater hvor fingermerker vil synes lett. Vi har innebygd kjøleskap, vi :-)
Gjest Malena Skrevet 21. oktober 2003 #3 Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har alle mine hvitevarer i stål, inklusiv kjøleskap, har også endel kolonialskuffer i stål. Til rengjøring bruker jeg en spray fra Wurth som er kjempe-effektiv. Ble anbefalt den på Bonus Expert da de bruker den selv på utstillingsvarene sine. Jeg sprayer på og tørker av med tørkepapir - så er de like fine igjen.
Gunilla Skrevet 22. oktober 2003 #4 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har stålfliser og hvitevarer i stål. Mitt triks er å mette dem med Zalo! Tar Zalo på en tørr fille, gnir over - og vips - ingen fingermerker eller flekker. Det er viktig å ikke tørke ut stålet med sterke rengjøringsmidler, men heller gi det fett!
gladidag Skrevet 22. oktober 2003 #5 Skrevet 22. oktober 2003 Zalo er jo kjempesterkt. Tar jo brt alt fett. Det finners oljer som du kan bruke på stålvarer, effektivt og lettvint.
Texas Skrevet 23. oktober 2003 #6 Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har alle mine hvitevarer i stål' date=' inklusiv kjøleskap, har også endel kolonialskuffer i stål. Til rengjøring bruker jeg en spray fra Wurth som er kjempe-effektiv. Ble anbefalt den på Bonus Expert da de bruker den selv på utstillingsvarene sine. Jeg sprayer på og tørker av med tørkepapir - så er de like fine igjen.[/quote'] Hvor får du tak i den? Hos hvitevareforhandleren??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå