AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Åhh begynner å bli litt oppgitt nå Jeg er ganske slank men et problem. Jeg har så bollemage. Jeg ser gravid ut. Magen er ikke så stor når jeg våkner opp. Da er det en liten bollemage, men så fort jeg spiser (uansett hva det er) så buler magen ut! Har prøvd å holde meg unna ting som inneholder melk f.eks. Kanskje jeg reagerer på det? Men nei hjalp ikke. Har også prøvd å holde meg unna hvete men nei ble ikke noe forandring. Er så lei av å måtte holde inn magen all the time. Har prøvd biola å men det hjalp heller ikke. Hva kan jeg gjøre da? Holder virkelig på å bli sprø av denne bollemagen min!! Ser så dumt ut siden jeg er så slank og tynn Jeg setter pris på alle svar!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 har og bollemage..er forsåvidt rundt over det hele eg da...men magen ser ikke verst ut når eg våkner..men utpå dagen buler den mer og mer...har nok selvsagt noe med matinntak å gjøre( eg blir litt bedre når eg ligger unna brød og raske karbohydrater) Og når eg i perioder har vært flnik å trene mage/kjernemusklatur er detlitt bedre. Men har slått meg til ro med at eg alltid være være rund rundt magen..og min kjære syns den er deilig og myk;) Prøv å styrk mage og kjernemusklatur, se om det hjelper, og kanskje ligge unna mt som gir gass i magen.
Gjest wahaj Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Veldig mange får luft i magen/blir oppblåst av raske karbohydrater. Så hvis du prøver å kutte det en ukes tid, for å se om det hjelper. Heller prøve grovere brød, fiberrik pasta ect. Og kutte alt av hvitt mel. Det hjelper veldig på mange mennesker.
Gjest NN Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Jeg blir lett oppblåst om jeg spiser sukker. Prøv å kutt ut det. Raske karbohydrater generelt kan du unngå.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Raske karbohydrater? Hva er det? Åssen mat bør jeg unngå da? Nå høres jeg kanskje dum ut men er litt grønn på dette her. -Ts
AudreyH Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Enkle (raske) karbohydrater er loff, hvit pasta, raffinert sukker som du finner i brus, kaker, godteri osv. Karbohydrater som gir energi, men ingen næringsstoffer av betydning.
AudreyH Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Du bør altså spise grovere korn og pasta, mer grønnsaker og mindre godteri.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Du bør altså spise grovere korn og pasta, mer grønnsaker og mindre godteri. Jeg spiser nesten aldri godteri Kanskje en sjelden gang en helg men ikke ofte. Jeg spiser heller nesten aldri loff. I dag har jeg spist havergrøt til frokost men ble oppblåst med en gang . Blir oppblåst bare av å drikke et glass vann nesten.
Supraspinatus Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Nå er jo det faktisk sånn at fiber bidrar ganske mye til luft i magen. Hvis du unngår fiber en ukes tid, kanskje det blir bedre da?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Ts her igjen. Hvis jeg må holde meg vekke fra brød og grøt, hva kan jeg spise til frokost da? Går det greit med knekkebrød? Synes det er litt vanskelig å holde seg unna både fiber og hvete siden det er det jeg spiser mest av. <kanskje derfor jeg er oppblåst.
Mixelite Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 Når du sier at du blir oppblåst av å drikke et glass vann, så lurer jeg på hva du definerer som oppblåst? Hvis du fyller noe i magen, så vil den jo nødvendigvis bli fylt opp og hvis du er veldig slank, synes det kanskje godt hvis du studerer nøye?
Gjest wahaj Skrevet 18. januar 2011 #12 Skrevet 18. januar 2011 Ts her igjen. Hvis jeg må holde meg vekke fra brød og grøt, hva kan jeg spise til frokost da? Går det greit med knekkebrød? Synes det er litt vanskelig å holde seg unna både fiber og hvete siden det er det jeg spiser mest av. <kanskje derfor jeg er oppblåst. Utradisjonell frokost. Speilegg, kokt egg, omelett, med tomater agurk, skinke bacon ect. Salat osv. Og grønnsaker istedet for ris, pasta o.l.
Djungelvrål Skrevet 18. januar 2011 #13 Skrevet 18. januar 2011 Prøv å kutte ut/spise mindre karbo. Skal love deg at det hjelper. Spesielt hvitt mel gjør folk oppblåste.
AudreyH Skrevet 18. januar 2011 #14 Skrevet 18. januar 2011 Jeg spiser nesten aldri godteri Kanskje en sjelden gang en helg men ikke ofte. Jeg spiser heller nesten aldri loff. I dag har jeg spist havergrøt til frokost men ble oppblåst med en gang . Blir oppblåst bare av å drikke et glass vann nesten. Du skrev dette: Raske karbohydrater? Hva er det? Åssen mat bør jeg unngå da? Nå høres jeg kanskje dum ut men er litt grønn på dette her. Derfor svarte jeg som jeg gjorde.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Har holdt meg unna det dere sier jeg må unngå å spise, men jeg er jo like oppblåst uansett. Tar det lang tid før magen blir normal igjen? Begynner å bli drit lei denne "gravide" magen min!
CafeLatte Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Kanskje du bare har slik mage da. Hvis du alltid har hatt det så har du vel en bolle mage.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Kanskje du bare har slik mage da. Hvis du alltid har hatt det så har du vel en bolle mage. Nope. Har vært slik i et halvt år nå. Før hadde jeg helt flat mage. Å selvfølgelig vil jeg få den tilbake. Hvem er det som vil gå rundt å se gravid ut?
CafeLatte Skrevet 19. januar 2011 #18 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Nope. Har vært slik i et halvt år nå. Før hadde jeg helt flat mage. Å selvfølgelig vil jeg få den tilbake. Hvem er det som vil gå rundt å se gravid ut? ok da så, antibiotika kan også gi bolle mage, p piller og kanskje andre medisiner. Eller så spiser du noe du ikke tåler. Skjønner det er slitsomt å gå rundt å være oppblåst. Kanskje du kan spørre legen din hva det kommer av. Fant også dette Min lenke. Kanskje det kan hjelpe. En stud siden hadde jeg også oppblåst mage med masse luft, da prøvde jeg noen fenikel piller fra apoteket og de hjalp mye. Lykke til Endret 19. januar 2011 av CafeLatte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå