AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har vært dårlig i en ukes tid nå med det jeg vil tro er/har vært en influensa (hosting, vondt i halsen, hodepine, feber, vondt i ryggen). Jeg er ganske mye bedre nå, bortsett fra at jeg fortsatt hoster mye. Jeg får på en måte ikke hostet opp alt som er i lungene uansett hvor mye jeg prøver. Så det surkler litt i lungene når jeg trekker pusten. Spørsmålet er når drar man til legen? Jeg er "aldri" ordentlig syk så har ikke noe særlig erfaring med dette. Jeg for min del kan vente en uke til, men så tenker jeg at det kanskje ikke er så lurt å gå rundt med slim(?) (beklager ekle detaljer ) i lungene så lenge? Bakgrunnen for tråden er en diskusjon jeg hadde med en venn som er veldig hypokonder, mens jeg vanligvis er det stikk motsatte. Jeg tenkte derfor det kan være kjekt å høre andres synspunkter.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Så lenge du ikke har feber eller føler deg skikkelig dårlig så kan det godt bare være det "henger igjen" litt etter influensaen. Har du vondt i brystet eller vansker med å puste? Dersom det kun er slim i halsen/brystet finnes det jo saker på apoteket du selv kan kjøpe mot slim o.l. Personlig ville jeg gitt det noen dager til, men kanskje ikke en hel uke. God bedring!
Supraspinatus Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har vært dårlig i en ukes tid nå med det jeg vil tro er/har vært en influensa (hosting, vondt i halsen, hodepine, feber, vondt i ryggen). Jeg er ganske mye bedre nå, bortsett fra at jeg fortsatt hoster mye. Jeg får på en måte ikke hostet opp alt som er i lungene uansett hvor mye jeg prøver. Så det surkler litt i lungene når jeg trekker pusten. Spørsmålet er når drar man til legen? Jeg er "aldri" ordentlig syk så har ikke noe særlig erfaring med dette. Jeg for min del kan vente en uke til, men så tenker jeg at det kanskje ikke er så lurt å gå rundt med slim(?) (beklager ekle detaljer ) i lungene så lenge? Bakgrunnen for tråden er en diskusjon jeg hadde med en venn som er veldig hypokonder, mens jeg vanligvis er det stikk motsatte. Jeg tenkte derfor det kan være kjekt å høre andres synspunkter. Så lenge du ikke lengre har feber så trenger du ikke å oppsøke lege. Det kan hjelpe å hoste opp og spytte ut slimet. I tillegg hjelper det å skylle nesen med saltvann med et nesehorn. Da får man bort noe av det slimet som siger ned i halsen. Dersom feberen har gått bort, men så blir du dårligere og får feber igjen kan det være et tegn på en sekundær infeksjon. Ofte lungebetennelse, betennelse i bronkiene, bihulene, osv. Da kan det være greit å ta kontakt med lege. Hadde tilsvarende influensalignende sykdom i julen. Gikk over etter en 10-dagers tid der de første 5 var preget av feber. Hosten satt i ihvertfall 2 uker etter, men uten at slimet hadde puss i seg. God bedring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå