Gå til innhold

Mita's Prøvedagbok


mita86

Anbefalte innlegg

Hei hei og :velkommen: inn hit.

I romjula bestemte jeg og samboer oss for å begynne å prøve. Jeg slutta selvfølgelig på pilla med en gang. hehe.. Har masse venninner som har barn og har gått og kjent litt på verpesjuka en stund. Har hatt TR en gang etter pilleslutt, men det tror jeg bare var en pilleblødning, så går å venter på den første TR på mange år. Har gått på p-piller og p-sprøyte i 10 år så det kan nok ta litt tid før syklusen er normal. Men det skader jo ikke å begynne å øve :sengekos:

Har bestillt folat og noen tester på billig-tester.no. Greit å ha liggende. Prøver uten EL-tester foreløpig, men det kan nok godt være at jeg må inn å bestille det også etterhvert. :gjeiper:

Er som regel veldig utålmodig når jeg først har bestemt meg for noe. :fnise:

Jeg er foresten 25 år og samboer er 29. Vi har vært sammen i snart 2 år, og har bodd sammen i litt over ett år.

Endret av mita86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei og velkommen som prøver. Koselig med folk i samme alder. Sluttet selv med p-pillen i des. TR kom etter 38 dager. Ble en lang syklus! Er en spennende tid dette her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom pakka fra billig-tester.no med folat og noen tester. Pillene var heldigvis små. Jeg liker ikke å svelge piller nemlig.

Bestilte 4 graviditetstester, men angrer nesten allerede på at jeg ikke bestilte flere. Er så nyskjerrig så jeg har lyst til å ta en test allerede nå. Skal i utgangspunktet få TR i løpet av neste uke, men siden dette er første ordentlige menstruasjon på noen år så er jeg ikke sikker.

Er bortreist de dagene når jeg egentlig skal ha TR, så vi får se når vi kommer hjem fra den lille ferien om det blir testing eller ikke. Håper selvfølgelig at TR ikke dukker opp. Men hvis den skulle dukke opp håper jeg at den kommer fort sånn at jeg vet at alt er "i orden" igjen.

Vi fortsetter nå bare å øve oss :sengekos: og koser oss med tanken på hvordan livet vårt blir med en liten :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot slutten av denne uken skal jeg i utgangspunktet få besøk av TR. Men siden det er første syklus etter pilleslutt er jeg ikke sikker på dato. Drar på en liten ferie på onsdag og kommer hjem igjen på mandag, så om ikke TR har dukket opp innen den tid så blir det testing på tirsdags morgen :)

Jeg håper selvfølgelig at vi har vært heldige på første forsøk, men har vel ikke helt troa på det. Og hvis det ikke har klaffa så håper jeg på besøk fra TR så fort som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

I dag tidlig måtte jeg bare ta en test :sjenert: Den var desverre negativ. Var egentlig ganske forberedt på det. Enten har jeg tatt den litt for tidlig, siden jeg ikke er helt sikker på syklusen min enda. Eller så er jeg ikke gravid. Tror vel helst på det siste. Så nå håper jeg bare at TR kommer på besøk i løpet av helgen. Drar på ferie i da og blir borte til mandag. Så da får vi se om det blir testing til uka igjen evt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag dukket TR opp. :) Like greit egentlig for nå vet jeg at alt fungerer som det skal igjen. Syklusen min er da på 28-30 dager, så håper bare at den holder seg stabilt der :) EL er beregna rundt 11-12 februar så da er det bare å sette i gang :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at TR kom så raskt,deilig at syklusen mest sannsynlig blir rundt 28 dager. Fint å vite at alt er som det skal etter å ha gått på prevensjon i mange år. Lykke til i tiden rundt EL testing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden sist jeg var her inne nå. Har kommet oss hjem fra ferie, og blitt ferdig med en runde med omgangsjuka, så nå er det bare å sette i gang med :sengekos: EL er jo egentlig ikke før 11-12. februar, men det skader jo ikke å øve litt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Her skjer det ikke så mye spennende for tiden. Venter bare på at det skal bli helg så :humpe: kan sette i gang. Kommer til å bli en tøff helg psykisk, så håper bare at vi klarer å fokusere på det vi skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Plutselig har det gått over en uke siden siste oppdatering. Tida har flydd, og jeg har blitt tante siden sist :) De bor ett stykke unna så har ikke fått vært å hilst på enda, men håper det blir i løpet av neste uke.

8 dager til IKM nå. Det ble mye :sengekos: i helgen, så håper at det er en liten spire i magen.

Er litt bekymra for om jeg har hatt eggløsning, for jeg tror ikke at jeg har så mye "symptomer" når jeg har det. Hadde i hvert fall ikke noen særlige tegn på det forrige syklus, og heller ikke denne gangen. Bare litt "hvitt" i trusa ett par dager.

Gubben er overlykkelig for at jeg er så usikker på dette med eggløsning da. :sengekos: hver dag passer han veldig bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her vil jeg gjerne følge med om jeg får lov - det er alltid spennende å følge med andre i samme situasjon, spesielt når situasjonen er så lik! Er ett år yngre enn deg, og sluttet også med pillene i jula - eller, tok siste pille nyttårsaften. Håper det klaffer fort for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld :)

Ser at tickeren min sier at det er 1 dag til testing, men IKM er 26.02. Er veldig spent nå og har lyst til å teste i morra. :sjenert: Men er det noen som vet om det er for tidlig? Hadde EL rundt 12-13. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom for å si hei, og ønske deg lykke til :) Håper det har klaffet for dere denne gangen. Hvis du bruker CB kan du vel teste opptil 4 dager før IKM, tror jeg? Hvis du bruker billigtester er det vel mest sikkert å vente til IKM. Krysser uansett fingrene for at dette er måneden for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:velkommen: Pjusk, og takk for lykkeønsker :)

Bruker de billige testene fra billig-tester.no så det ble ikke noe testing i dag morges. Men i morra blir det nok å sprette opp av senga å sette i gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var desverre negativ test i dag morges, så nå er det bare å vente og se om TR dukker opp. Kommer nok til å bestille EL-tester når/hvis TR dukker opp. Litt greit å vite om man faktisk har EL.

Litt kjipt, men absolutt ikke noen overraskelse. Har liksom ikke hatt følelsen på at det klaffa den gangen her.

Men men.. Da er det bare å innstille seg på en ny PP og satse på at de klaffer bedre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så dumt med negativ test :( Det fikk forresten jeg og. Kanskje det er meningen at vi skal få det til samtidig? Har også litt lyst til å begynne med EL-tester nå, det hadde vært greit å hatt litt mer kontroll over syklusen igrunn ... Vi får heie på neste runde, Mita! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...