pøbelsara Skrevet 17. januar 2011 #1 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg blir skikkelig irritert og sur av at folk ikke kan enkle regler for rettskrivning. Det heter ikke drømme mann. Det heter drømmemann! Og det heter ikke gledes hyl. Det heter gledeshyl!!! Sånn. Ferdig utblåst. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorena Skrevet 17. januar 2011 #2 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Lol! asshole Kanske greit å si det til meg, på det innlegget slik at man får sjangs til å fikse på det. Men takk Endret 17. januar 2011 av lorena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 17. januar 2011 #3 Del Skrevet 17. januar 2011 Dette er en kamp dere aldri kommer til å vinne =D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Del Skrevet 17. januar 2011 Noen har faktisk ikke skyld for at det gjøres. Finnes jo ulike handicap? eller handi cap? haha. Forresten, likegyldighet er farlig. Klar vi skal vinne dette? Bare å begynne det, så kanskje folk blir mer bevisste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 17. januar 2011 #5 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg og, får tilnærmet utslett av all sær skriving og ord deling. Urk! Skrivefeil sjenerer meg vanligvis ikke (og har sikkert haugevis selv) men akkurat særskrivingsfeil får det til å klø inni kroppen, og jeg får så lyst til å kommentere. En helt annen ting er at det hender jeg misforstår meninger og, pga dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 17. januar 2011 #6 Del Skrevet 17. januar 2011 Er så enig! "Ekte mac koster eller ikke" er en overskrift jeg har sett i dag. Før jeg så hvilket underforum det dreide seg om tenkte jeg at jeg skulle gå inn og svare at visst koster en Mac, ja faktisk koster den gjerne mer enn andre datamaskiner, men mange synes de er verdt det. Det viste seg at spørsmålet handlet om sminkebørster... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorena Skrevet 17. januar 2011 #7 Del Skrevet 17. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimp Skrevet 17. januar 2011 #8 Del Skrevet 17. januar 2011 enig! jeg får også helt noya av " drømme mann" o.l. og jeg er ikke norsk. Stakkars dere som er norske og ser antakelig mange flere feil enn det jeg gjør 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #9 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg får også litt vondt når jeg ser slike feil, med mindre vedkommende har dysleksi etc. Går ann å følge litt med på skolen så man slipper å framstå som en idiot! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 17. januar 2011 #10 Del Skrevet 17. januar 2011 Er så enig! "Ekte mac koster eller ikke" er en overskrift jeg har sett i dag. Før jeg så hvilket underforum det dreide seg om tenkte jeg at jeg skulle gå inn og svare at visst koster en Mac, ja faktisk koster den gjerne mer enn andre datamaskiner, men mange synes de er verdt det. Det viste seg at spørsmålet handlet om sminkebørster... Ja! Den overskriften så jeg og, jeg funderer på å kjøpe meg Mac (ikke sminkekoster men sånn til å skrive på) og tenkte tråden handlet om pris på sånne. Haha, ble litt måpende da jeg omsider skjønte sammenhengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 17. januar 2011 #11 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg er så enig! En ting er at særskriving ødelegger flyten i språket, men ordet får jo en helt annen mening. Det er stor forskjell på en kort stokk og en kortstokk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 17. januar 2011 #12 Del Skrevet 17. januar 2011 Noen har faktisk ikke skyld for at det gjøres. Finnes jo ulike handicap? eller handi cap? haha. Forresten, likegyldighet er farlig. Klar vi skal vinne dette? Bare å begynne det, så kanskje folk blir mer bevisste. Mener du handi-capable? Jeg har sluttet å svømme fordi tunfisk biter i vann. Og hemmelig nummer har jeg fått meg. Er så lei av at Ananas ringer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 17. januar 2011 #13 Del Skrevet 17. januar 2011 Sjokolade biter, derfor tør jeg ikke spise boller med sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 30. januar 2011 #14 Del Skrevet 30. januar 2011 Pult ost høres også ut som noe for Mattilsynet... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #15 Del Skrevet 30. januar 2011 Så enig! Antall skrivefeil på dette forumet bekymrer meg. Jeg lurer på hva det blir av folk dersom de ikke en gang kan skrive språket vårt korrekt, og om det etterhvert også får tilbakevirkende følger for språket. Nei, tilbake til norsktimene med dere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #16 Del Skrevet 31. januar 2011 Jepp, hær skriver vi sært. Min skrivemåte er ordentlig sær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #17 Del Skrevet 31. januar 2011 Jepp, hær skriver vi sært. Min skrivemåte er ordentlig sær. Ja! Å skrive hær med æ, i stedet for det korrekte e, er ordentlig sært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #18 Del Skrevet 1. februar 2011 Ja! Å skrive hær med æ, i stedet for det korrekte e, er ordentlig sært. Det finnes ikke noe mosommere enn å skrive fæil i en slik trå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #19 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg merker at særskrivingsfeil irriterer meg mer enn alle andre typer feil. Jeg tror grunnen er at folk faktisk gjør denne feilen med hensikt. Det kan umulig være noen som ikke har fått med seg debattene rundt dette. Og enkelte påstår hardnakket at setningen ser bedre ut med særskrivingsfeil. Lange ord er visst noe herk. :gjeiper: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 2. februar 2011 #20 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Det gror litt mer mose i magen min for hver gang jeg ser sær/sammenskrivingsfeil... En god side for folk som sliter med norsk rettskriving er: http://www.korrekturavdelingen.no/ Endret 2. februar 2011 av Sequax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå