Gå til innhold

male møbler


pia80

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i et brukt skatoll aom jeg vil male hvitt. Det er nå lakkbeiset brunsvart, så jeg tenker pusse det litt ned og så male et strøk heftgrunn først. Det jeg lurer på er hvilken hvitfarge bruker dere på møbler, hvilken glans osv... Jeg skal sette på nye knotter og kanskje pusse litt ned så det blir litt shabby chic. Det er vel nesten ute nå mn jeg liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker oljebasert maling, og varierer glansgrader etter hvilket uttrykk jeg ønsker. Høy glansgrad vil i mine øyne gi et mer moderne resultat, mens mattere flater kan gi mer inntrykk av elde - noe jeg tenker vil passe bedre med tanke på shabby chic.

Jeg bruker forøvrig eggehvit på det meste, eventuelt hvitt med litt grått i seg. Aldri kritthvit, selv om jeg har sett andre benytte dette med hell.

Endret av FoxyFish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med FoxyFish her. Jo mer glans du bruker, jo mer "moderne" uttrykk får du. Ønsker du at den skal få et shabby chic preg over seg, ville jeg valgt maling med minst mulig glans. Du kan godt bruke helt hvit maling, det har jeg brukt flere ganger, og hatt god erfaring med. Men det er jo smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...