Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

`Kan noen hjelpe meg å komme ingang med det programme..

Skjønner ikke en drit...

:cry:

Hvor finner jeg bakgrunn? er det ikke noe gif der som jeg kan bruke?

Går det an å skifte språk til Norsk sånn at jeg forstår ihvertfall noe av det som står!

Ikke nok med at det er dataspråk så står jo alt på Eng jo...

Blir kvalm snart av hele programme... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og en annen ting.. hvorfor går det ikke å sette inn bilder i programme..

Herregud.. forstår ingenting...

Det har blidt sånn hver gang jeg åpner den programme så blir jeg så kvalm og må spy... :-?

Skrevet

GoLive har jeg aldri likt.. skaff deg Dreamweaver eller frontpage !!

Skrevet
GoLive har jeg aldri likt.. skaff deg Dreamweaver eller frontpage !!

Nei skjønner godt hvorfor du har aldri likt GoLive.. det er jo ingenting å like.. :-?

Skrevet

da jeg studerte, hadde vi oppgaver som beskriver hvordan vi lager websider i GoLive.. Droppet det selvsagt og brukte dreamweaver istedenfor. HTML er HTML :-)

Skrevet

GoLive anbefaler jeg ikke til nybegynnere.. Det er mer til profesjonelt bruk.. vil jeg tro :)

Skrevet

Det tror jeg også... Frontpage er utmerket for de som aldri har laget en hjemmeside før... Frontpage er ganske lik Office Word, hvor de fleste er vant til å bruke..

Skrevet
GoLive anbefaler jeg ikke til nybegynnere.. Det er mer til profesjonelt bruk.. vil jeg tro :)

Det tok meg 1time å forstå hvordan man linker til en side..

Jeg har aldri laget hjemmeside før og aldri brukt slike program. Så det var kanskje ikke beste programme å begynne med heller..

Men FrontPage ska jeg få tak i snart *håper jeg*

Skrevet
Det tror jeg også...   Frontpage er utmerket for de som aldri har laget en hjemmeside før...  Frontpage er ganske lik Office Word, hvor de fleste er vant til å bruke..

Men hva slags Dreamweaver program anbefaler du?

Det er jo en hel jungel av Dreamweaver programer.. Gikk meg vill etter første 10 jeg fant ;)

Skrevet

Dreamweaver lages av Macromedia. Jeg har versjon 4, og den funker fint, det har sikkert kommet nyere versjoner nå.

Skrevet

MX er den nyeste versjonen av Dreamweaver.

Men vær oppmerksom på at det ikke er kjempeenkelt å begynne med dette programmet heller.

Hvis du har Frontpage liggende, så er dette greit å begynne med.

I hvert fall om du er nybegynner.

Skrevet
MX er den nyeste versjonen av Dreamweaver.

Men vær oppmerksom på at det ikke er kjempeenkelt å begynne med dette programmet heller.

Tusen takk for tipse da ska jeg heller prøve meg på FrontPage.. Ikke vits å gjøre meg selv mer forvirret...

Skrevet

Det har du rett i :D

Frontpage er ikke det beste programmet, men det er enkelt å finne frem i. Dessuten er det mange som har det liggende på PC-en fra før (sammen med en eller annen Office-pakke). Inegn vits i å bruke mange tusen på et program du ikke vet om du kommer til å bruke vel?

Fordelen med Dreamweaver og Frontpage er at mange bruker disse (eller har brukt programmene), der for er det lett å få hjelp til ting.

Skrevet

Dreamweaver MX 2004 er den aller siste (berre litt flisespikking ;-) )

Det er kanskje ikkje så enkelt å byrja med programmet (kjem litt an på kva du vil gjera) men det er vel verdt det.

Når det gjeld FrontPage, så er det ein del ting du bør passa på: Hald deg unna FrontPage Express! Det er kjent for å lage rævva kode, og slik kode har lett for ikkje å fungere som den skal.

Frontpage før Frontpage 2000 har fått mykje den same kritikken, og til dels seinare versjonar òg. Særleg om ein ikkje veit kva ein gjer med programmet (og slik sett eit argument for at det ikkje passar til nybyrjarar.)

Men, alle program har sine sterke og svake sider - det gjeld berre å vera klar over dei. (Dreamweaver er forresten sett på som det beste programmet, og av det eg har sett, GoLive og Frontpage etter i den rekkefølgja...)

Skrevet

Hva med FrontPage2002?

Er den bruker vennlig?

Og hvordan skifter man språk. Har veldig lyst å ha den på norsk....

Må jeg laste noe? Eller kjøpe noe extra?

Skrevet

:enig: :enig_animasjon:

Skrevet

GoLive suger, enkelt og greit. Problemet er at Frontpage suger værre. Uansett hva versjon man velger.

DreamWeaver er perfekt. Enkelt, oversiktlig, og passer fint for nybegynnere og viderekomne. GoLive og Frontpage er ikke i nærheten av DW!

DW MX 2004 er dagens utgave av DW. Du kan kjøpe det "løst" eller i en pakke som f.eks. Studio MX 2004. Jeg anbefaler deg derimot å laste ned DW fra macromedias hjemmesider, og prøve det i 30 dager for å se om det er noe du finner ut av. Det finnes massevis av "hjelpesider" på nettet, på engelsk og norsk, så hjelp til å lære programmet skulle det ikke mangle på. Det følger også veldig gode "tutorials" med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...