Gå til innhold

Synske

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde vært spennende om noen av de som kaller seg for synske hadde bestått en løgndetektor test. For å finne ut om de lyger, eller snakker sant.

Hva tror dere om resultatet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er jo bare at mange synske har overbevist seg selv om at de er synske fordi de bruker en teknikk kalt cold reading uten å være klar over det...og den teknikken medfører at mye av det de sier faktisk vil virke sannferdig.

Jeg har selv fått flere til å tro på tull at jeg har vært synsk uten at jeg er det med å bruke de teknikkene. Ved hjelp av bevisst eller ubevisst cold reading vil de såkalte "synske" kunne få positive tilbakemeldinger fra klienter, og hendelser i tråd med deres belief om at de er synske forsterkes, mens feil de gjør minimeres eller glemmes. Det er fint mulig å overbevise seg selv om at man er synsk, bare man tolker tilfeldigheter på riktig (eller blir det gal i denne konteksten?) måte!

Så, jeg tror du vil få følgende resultater:

* En god del vil bli tatt for bevisst cold reading.

* En større del vil ha overbevist seg selv om at de er synske (på hvilket grunnlag de gjør det er en annen sak), og vil dermed bestå testen.

Med en sånn test ville du ikke fått vite om synske virkelig finnes eller ikke, men du vil kunne få testet om de er klar over at det de sier er sprøyt eller ikke, altså utelukke de som bevisst jukser.

Nå skal det sies at løgndetektortester ikke er 100 % det heller, og at en person som er god nok til å gidde å bevisst lære seg cold reading av og til vil kunne gidde å sette seg inn i hvordan overvinne løgndetektortester også hvis det skulle bli relevant;)

• Liker 2
Skrevet

Har nok litt problemer med å tro på folk som sier de er synske.

Men det er masse rart her i verden :fnise:

Hadde vært gøy hvis det var en måte å måle det på ja.

Skrevet

Spennende lesing. Det stemmer helt sikkert det med såkalt Cold reading. Og At resultatene ville vært deretter.

Skrevet

Jeg har ei tante som er synsk. Det rare med det hele var jo at hun fant en person som hadde vært borte lenge her i byen.

Han hadde drukna og det kom frem at han ikke ville bli funnet når faren var der.. og det stemte jo også fordi de fant ikke han da, men to dager senere var ikke faren der så da fant dem han...

Rart!

Skrevet

De fleste synske klarer jo å forutse at de kommer til å bli avslørt, ergo holder de seg unna.

Gjest Valiant
Skrevet

Hvem vet kanskje finnes det mennesker som virkelig er synske. Men jeg tviler egentlig på at de finnes. De fleste er bedragere som lurer lettvinte mennesker for penger.

Og det er jo enkelt og være synsk man bare sier opplakte ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...