Gå til innhold

Røde øyenbryn...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hele livet mitt har jeg hatt rød hud under øyenbrynene. Det er VELDIG irriterende, særlig siden jeg egentlig er blond, så da vises ingenting annet enn den røde huden :P Det klør ikke, og jeg rører det så og si aldri.

Søkte faktisk på dette på engelsk, og der var det en lege som skrev at det MÅTTE være psykologisk, for det er ingen sykdommer som forårsaker rød hud under øyenbrynene, og at personen bør oppsøke psykolog for å jobbe med selvtilliten...

Er det noen som vet hva som forårsaker dette eller hva jeg kan gjøre for å få det bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Du kan jo prøve å smøre på litt aloe vera eller noe annet som demper rødhet. Evt kan du begynne å farge øyenbryn i en litt mørkere farge, så vises ikke det røde like godt :)

Skrevet

Søkte faktisk på dette på engelsk, og der var det en lege som skrev at det MÅTTE være psykologisk, for det er ingen sykdommer som forårsaker rød hud under øyenbrynene, og at personen bør oppsøke psykolog for å jobbe med selvtilliten...

MÅTTE bare kommentere dette... Det er veldig typisk for enkelte leger å konkludere med at det er psykisk dersom de ikke selv finner en fysiologisk årsak. Om du skulle slite med dårlig selvtillit, tror jeg likevel ikke at det er det som forårsaker rødheten ;)

Skrevet

Jeg ville brukt mineralconcealer, siden det ikke kladder eller legger seg i øyenbrynshårene på samme måte som vanlig concealer. Concealer med grønnskjær er veldig fint til å kamuflere rødhet, men husk å bruke veldig lite, så slipper du at andre ser at du har brukt grønn concealer, liksom :fnise:

Du kan selvsagt bruke en hudfarget nyanse også, om du foretrekker det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...