Gå til innhold

Skitur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, i dag dro vi på en aldri så liten skitur i skogen.To barn med Parkdresser,mor i allværsjakke vanlige treningsbukser (bomull)og far i olabukser.Som dere kanskje skjønner så er det ikke dagligdags at vi går på ski.Vi koste oss og hadde det gøy,det er jo det viktigste.Men det jeg lurer på er,hva synes de andre "vante" skiløpere om oss der vi stabbet i vei? hva synes dere?

Det er klart,vi kommer til å gå mer på ski,og jeg skaffer meg nye bukser,jakka får duge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke at andre skiløpere tenker så mye over hvordan andre ser ut. Man behøver da ikke iføre seg det utbredte Swix-kostymet (jakke og bukse) for å ferdes ute i marka på ski!

Jeg er ofte ute på ski, men ferdes mest i fjellet, så jeg dukker opp i litt "grovere" fjellhabitt enn de fleste ute i løypene (av mangel på andre skiklær). Men det har jeg aldri brydd meg om eller tenkt noe særlig over!

Det viktigste er at man koser seg ute, slik dere gjorde :)

Skrevet

Jeg går aktivt på ski og må si jeg bryr meg lite om hvordan andre går kledd. Jeg tenker kanskje "hmm det der kan ikke være særlig behagelig" om jeg ser noen i jeans, eller "hmm det der må være innmari varmt" når jeg ser ei stor boblejakke.

Men det slå meg aldri å tenke "herregud for en nybegynner" om man ikke er helt ideelt kledd. Er glad mennesker av alle slag og klær tar seg en tur ut og nyter snøen!

Skrevet

Jeg villa heller ikke tenkt noe spesielt over det!

Men så er ikke jeg noe drevet skiløper heller :fnise:

Bra dere hadde en fin tur

Skrevet (endret)

Selv er jeg ikke så glad i å gå på ski, og går jeg er det kun for kos. Altså at man går et lite stykke, og så tenner bål osv.

Så jeg har ikke sett vitsen i å investere i skiutstyr som brukes et par ganger i året. Derfor har jeg fortsatt de skiene jeg fikk til jul da jeg var 16, og nå er jeg 40 :)

Både ski og sko funker fint enda.

Utdatert, sa du?

Sportsklær har jeg, ettersom jeg er mye ute med hundene om vinteren. Men skal jeg gå på ski med dem, blir det bare kaos..

Nei, gå i hva dere vil, tror ikke særlig mange tenker på det:)

Endret av Illiya
Skrevet

Jeg må si at jeg kikker to ganger når jeg ser folk som går på ski i olabukser eller dunjakker, men det er fordi det må være ubehagelig å gå i. Olabukser gir sjelden spesielt god bevegelighet, og dunjakker må da bli altfor varmt?

• Liker 2
Skrevet

Hvor har dere dunjakke fra? TS brukte en vanlig allværsjakke...

Skrevet

Jeg synes dere høres fornuftige ut, klarer ikke folk som bruker 6000 kr bare på skiklær. Kan ikke for det...

Skrevet

Ja, i dag dro vi på en aldri så liten skitur i skogen.To barn med Parkdresser,mor i allværsjakke vanlige treningsbukser (bomull)og far i olabukser.Som dere kanskje skjønner så er det ikke dagligdags at vi går på ski.Vi koste oss og hadde det gøy,det er jo det viktigste.Men det jeg lurer på er,hva synes de andre "vante" skiløpere om oss der vi stabbet i vei? hva synes dere?

Det er klart,vi kommer til å gå mer på ski,og jeg skaffer meg nye bukser,jakka får duge

Vår familie er vel ganske drevne turfolk, og jeg hever sjelden øyenbrynene over hva andre har på seg når de går småturer i marka. Allværsjakke, fritidsbukse, parkdress er helt ok turplagg. Syns det er fint at folk forstår at man ikke trenger ekstremutsyr for å ta seg en søndagstur.

Vinterstid ville jeg syns det var veldig upraktisk med dongeribukse fordi den blir fort våt og kald, samtidig som den tørker sakte (feks dersom man blir våt/kald og lager bål). Om jeg så en mann på skitur i slikt utstyr ville jeg kanskje tenkt at han der var en ekstremt lite praktisk anlagt fyr.

På større fjellturer er det derimot viktig at folk har på seg skikkelige klær. Da mener jeg ikke siste nytt i dyrt utstyr, men praktiske klær som i uvær holder deg tørr og varm.

Skrevet

Ts her.Takk for innspill.

Vi kommer nok til å skaffe oss ordentlig skyitøy etterhvert,men som sagt, foreløpig bruker vi det vi har.

Som en anonym bruker sier,så brukte jeg allværsjakke (som er vindtett og vanntett).Men dere har sikkert sett andre i dunjakke/boblejakke.Godt å høre at dere ikke "stiller så høye krav".det var bare så deilig å komme seg ut i skogen :)

Skrevet

Vår familie er vel ganske drevne turfolk, og jeg hever sjelden øyenbrynene over hva andre har på seg når de går småturer i marka. Allværsjakke, fritidsbukse, parkdress er helt ok turplagg. Syns det er fint at folk forstår at man ikke trenger ekstremutsyr for å ta seg en søndagstur.

Vinterstid ville jeg syns det var veldig upraktisk med dongeribukse fordi den blir fort våt og kald, samtidig som den tørker sakte (feks dersom man blir våt/kald og lager bål). Om jeg så en mann på skitur i slikt utstyr ville jeg kanskje tenkt at han der var en ekstremt lite praktisk anlagt fyr.

På større fjellturer er det derimot viktig at folk har på seg skikkelige klær. Da mener jeg ikke siste nytt i dyrt utstyr, men praktiske klær som i uvær holder deg tørr og varm.

Hehe,jeg er nok mer praktisk enn min mann,ja.Jeg brukte to lag ullbukse under.Neste gang får jeg vel hjelpe han litt med å finne en mer egnet bukse.Jeg hadde nok med å kle ungene og meg :fnise:

Skrevet

Jeg synes dere høres fornuftige ut, klarer ikke folk som bruker 6000 kr bare på skiklær. Kan ikke for det...

For noen er jo faktisk skigåing en hobby. Ikke stor forskjell i å bruke 6000kr i året på skitøy og andre skirelaterte utgifter, enn andre hobbyer.

Jeg synes buksa jeg kjøpte for 2000kr som har holdt i 3 år kontra dongeribukser jeg lett sliter hull på mellom bena, var en god invistering.

Skrevet

Joda mange som ser på dette. Jeg med.

Jeg føler meg dust når jeg ute og går fordi jeg har på meg min vanlige sorte north face allround jakke og en vanlig vinterbukse (vanntett osv).

Så kommer de enten i de røde slappe store jakkene sine eller tettsittende swixkondom, og de ser på meg og skuler. Det som er morsomt dog, er når jeg skøyter meg rundt disse kondomidiotene med vanlige brede allroundski, for så å senke farten drastisk og stabbe videre i sporet. ;)

Å se folk i olabukse reagerer jeg selv på. Det er så feil som det kan bli. Kaldt, vått og stivt. Spander på gubben en vinterbukse, så er dere i mål for min del :P

Eller bare gi faen og gå ut og ha det gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...