Gå til innhold

Chinese crested powder puff


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en Chinese crested powder puff? Anbefaler dere denne? Leser at de er allergivennlige og ikke røyter. Jeg tok rasevelgeren på canis.no og da fikk jeg opp denne hunderasen.

Hvordan er lynnet? Hvor gamle blir de? Noe annet? Er det en hund som bjeffer mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner noen som har en slik, og de allergikerne den har hilst på har tålt den godt. Men det kan jo være individuelt, så hvis du er allergisk bør du prøve å treffe en selv.

Den jeg kjenner er en avbalansert og rolig liten hund, og jeg har aldri hørt den bjeffe. Veldig glad i mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste som er allergiske reagerer på huden og avfallsstoffer fra huden,ikke hårene som mange tror.

En burde testprøve en hund i ei uke eller mer for å se om allergien setter fart,helst den hunden en har tenkt å kjøpe/ta til seg.

En allergiker kan reagere på hund 1 men ikke på hund 2 selv av samme rase.

Derfor burde en ha en prøvetid for å avklare situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste som er allergiske reagerer på huden og avfallsstoffer fra huden,ikke hårene som mange tror.

Ja, det er jo derfor denne rasen er allergivennlig, selv om den har pels, siden den ikke har de avfallsstoffene de fleste reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den har mye hud og det er hva som kan gi reaksjon

"Mye hud" hvordan da? Huden går jo rundt hele hunden, og den er bitteliten, så skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Og den er jo heller ikke en "rynkete" hund, som er den eneste måten jeg kan tenke meg at en hund har "mye hud" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teit forklart den er hårløs aka mye hud isteden som en må pleie,isteden for børsting ..

Pirk pirk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teit forklart den er hårløs aka mye hud isteden som en må pleie,isteden for børsting ..

Pirk pirk...

Get the facts right hvis du skal pirke. Powderpuff er den varianten med hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic

Gladeste og artigste rasen jeg har vært borti, liker den hårløse varianten best jeg da, men personligheten er jo den samme. Den hårløse har dårlige tenner, det har ikke puffen. De blir ganske gamle, noe som jo er felles for de fleste små raser. Det er ikke en bjeffete hund, har aldri hørt min bjeffe. Meld deg inn i chinese crested forumet så får du vite masse masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, jeg har en powder puff - en nydelig liten jente.

hvor allergivennlig hun er har jeg ingen anelse om,kjenner ingen som er allergiske. vet egentlig heller ikke så mye om rasen generelt, men min lille hund er helt fantastisk!! utrolig snill og rolig, alltid glad og bjeffer aldri. hun er med meg på jobb hver dag og møter forskjellige mennesker hver dag, men er bare glad for alle hun møter.. og etter at hun har vært å hilst på dem går hun rolig tilbake i kurven si og sover litt mer.

hun fryser lett om vinteren, så da er det en fordel å kle på henne.

pelsen får fort floker og krever en del stell.

det ble vel ikke helt svar på hva ts spurte om, men jeg måtte bare benytte sjansen til å skryte litt om min lille fantastiske hund :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic
sorry har lest og tenkt feil ,vet at puffen er med hår mens cc er uten

CC er jo det rasen heter, hår eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bustyvel

sorry har lest og tenkt feil ,vet at puffen er med hår mens cc er uten

Chinese Crested er naken, mens Chinese Crested Powder Puff har hår. :) Chinese Crested kalles CC, mens Chinese Crested Powder Puff kalles CCPP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic
CC er jo det rasen heter, hår eller ikke.

Chinese Crested er naken, mens Chinese Crested Powder Puff har hår

jeg tenkte saktere enn jeg skrev:D Sitter jo her med en CC i fanget og han er så søt at hjernen min hopper over noen hakk lol

post-41391-0-66336000-1295717839_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...