Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter fødsel, hvordan er magen? Når trekker den seg sammen? Hvordan blir den i forhold til før graviditeten?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blir vel ikke helt flat igjen uten hjelp vil jeg tro.. situps situps situps.. :)

Skrevet

Kommer nok ann på hvor god form du var i før du ble gravid, hvor flink du var under svangerskapet til å holde deg i form og hva du gjør etter du har født. Renselsen varer som regel i 6 uker; det er vel ganske likt, ellers vil jeg tro det er store individuelle forskjeller.

Skrevet

Neida, renselsen kan også være av ulik lengde.. Jeg blødde i 3 uker.

Men det er jo veldig individuelt når magen forsvinner. Noen ser gravide ut i mange dager etter fødsel (jeg stusset litt da jeg lå på barsel, fordi det var så mange gravide damer der. Etter hvert fant jeg ut at de allerede hadde født...), mens andre kommer inn i sine vanlige bukser dagen etterpå. Og så kommer det jo litt an på om du har lagt på deg mye i svangerskapet også. Etter min første fødsel kom jeg inn i mine vanlige bukser med en gang (dvs da jeg kom hjem fra sykehuset), men magen var jo litt "deigete" en stund. Etter min andre fødsel var ikke magen like deigete (dvs, den var jo deigete, men det var den jo før jeg ble gravid også, etter første barn....), men jeg hadde lagt på meg litt mer og det tok tid før kroppsfasongen var tilbake.

Skrevet

Etter fødsel, hvordan er magen? Når trekker den seg sammen? Hvordan blir den i forhold til før graviditeten?

Takk for svar :)

Det kommer mye ann på "hva" du har lagt på deg i løpet av sv. skapet. Er det "kun" babyen, fostervann, hinner, morkake, økt blodmengde, litt ekstra vann osv, vil magen forsvinne raskt. Er vel litt individuelt hvor fort vevet hos den enkelte trekker seg sammen.

Er det derimot mye fett som har kommet på i løpet av sv. skapet, vil jo dette ta mye lengre tid og kreve trening/omlegging av kosthold osv...

Får du igang ammingen vil dette også hjelpe. Under ammingen stimuleres hormoner, som får livmoren til å trekke seg sammen. Ammer du lenge (over 9mnd, begynner du å tære godt på magefettet pga melkeproduksjonen også...)

Skrevet

To uker siden jeg fødte nå og den trekker seg mer og mer inn for hver dag. Men det er jo ikke før etter 6 uker at livmoren er normal størrelse igjen så klart man har litt ekstra mage frem til det. Og man er jo gjerne litt mer pløsete enn før...

Tror det er 12 uker før de rette magemusklene har trukket seg sammen igjen også...

Skrevet

Men det er jo veldig individuelt når magen forsvinner. Noen ser gravide ut i mange dager etter fødsel (jeg stusset litt da jeg lå på barsel, fordi det var så mange gravide damer der. Etter hvert fant jeg ut at de allerede hadde født...), mens andre kommer inn i sine vanlige bukser dagen etterpå.

Er det virkelig noen som får helt flat mage dagene etter fødsel? Livmoren er jo svær som en ballong enda..

Skrevet

Når magen blir seg selv igjen?

Don't hold your breath... :filer:

• Liker 1
Skrevet

Er det virkelig noen som får helt flat mage dagene etter fødsel? Livmoren er jo svær som en ballong enda..

Jeg fikk lett på meg ei pintrang olabukse to dager etter fødselen til 3. frøkna (ja, gjorde det etter de andre også).

Jeg gikk opp til et kontor noen etg. opp og spurte etter papirer ang. fødselen. Det tok lang tid før det gikk opp for den dama at jeg spurte etter MINE EGNE papier..... Jeg så ikke helt "nyføda" ut...

Jeg har aldri tatt imot smertestillende pga etterrier, har en teori på at smertestillende (som inneholder muskelavslappende middler), hinder livmora i å trekke seg fort sammen..... Derfor "lider" jeg meg heller igjennom de sammentrekknigene...Har ikke vært sååå ille....

Skrevet

Jeg fikk lett på meg ei pintrang olabukse to dager etter fødselen til 3. frøkna (ja, gjorde det etter de andre også).

Jeg gikk opp til et kontor noen etg. opp og spurte etter papirer ang. fødselen. Det tok lang tid før det gikk opp for den dama at jeg spurte etter MINE EGNE papier..... Jeg så ikke helt "nyføda" ut...

Jeg har aldri tatt imot smertestillende pga etterrier, har en teori på at smertestillende (som inneholder muskelavslappende middler), hinder livmora i å trekke seg fort sammen..... Derfor "lider" jeg meg heller igjennom de sammentrekknigene...Har ikke vært sååå ille....

Imponerende :) Også lurer jeg litt på hvor du gjorde av bleierumpa inni den åletrange olabuksen.....Hihi..

Jaja, er vel inviduelt :)

• Liker 1
Skrevet

Imponerende :) Også lurer jeg litt på hvor du gjorde av bleierumpa inni den åletrange olabuksen.....Hihi..

Jaja, er vel inviduelt :)

:biggrin: Nå har aldri jeg blødd så mye etter en fødsel, så de STORE bleiene og sykehustrusene sa jeg hadet til etter sykehusoppholdet.... og jeg skal heller ikke skryte av at jeg gikk i pintrange olabukser hver dag etter fødselen... For det er en ting å få de på og GÅ rundt med de...noe annet er å sitte å amme.... :ler: , men det var alltid artig å prøve om buksene passet... og sååå deilig følelse når jeg fikk de på... Blir litt lei av gravidklær....

Så selvom buksene gikk på, var man litt "øm" i magen noen dager etterpå...

Skrevet

Sorry at jeg skryter :nigo:, men min mage ble faktisk flat etter noen få dager. Livmoren trakk seg også veldig raskt sammen begge gangene.

Magen var jo myk og litt deigete en stund etter fødslene, men absolutt like flat som før.

Jeg var ikke så veldig trent fra før, men hadde flat mage. Det som antakelig gjorde utslaget var at jeg aldri fikk særlig stor mage, så det var ikke så mye som skulle trekkes inn igjen.

Skrevet

Sorry at jeg ikke skryter: her tok det tid: laaang tid. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...