Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne dama viste tidlig at hun var et råttent egg.

Så her er det ikke snakk om at man bare vet etterpå (1,5 år etter).

Slik du har beskrevet dama har man visst det fra dag 1. For du har jo hele tiden her på KG fremstilt dama som et problem!!!

Så det er vanskelig å se hvor denne etterpåklokskapen skal komme fra.

Men hvis det får det til å virke lettere for deg å unskylde din oppførsel og alt du har tillatt på at du ikke kunne vite på forhånd - så vær så god. Men det blir noe dumt, da du hele tiden her har vist at det motsatte er tilfelle.

Jeg unnskylder ikke meg selv på noen som helst måte!

Men problemet som jeg ser det er at hun var ikke noe problem de første årene jeg kjente henne. Det gikk rett og slett for lang tid. Og problemene begynte ikke før det ble mer seriøst.

Men da var det altså absolutt IKKE noen som helst fordel at hun har en sterk indre usikkerhet som gjør at hun ikke klarer å bestemme seg selv for noe som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg unnskylder ikke meg selv på noen som helst måte!

Men problemet som jeg ser det er at hun var ikke noe problem de første årene jeg kjente henne. Det gikk rett og slett for lang tid. Og problemene begynte ikke før det ble mer seriøst.

Men da var det altså absolutt IKKE noen som helst fordel at hun har en sterk indre usikkerhet som gjør at hun ikke klarer å bestemme seg selv for noe som helst.

Jo det gjør du.

Uansett hva folk sier til deg så har du en unskyldning for at ting har blitt som de har blitt.

Og den sterke indre usikkerheten hennes tror jeg ikke noe på. Det er bare lettere for deg å bruke det som unskylding enn at hun ganske enkelt ikke vil bestemme seg for noe angående deg!!

Skrevet

Man skal ikke kimse av sannsynlighetsberegninger. På et 99,99% signifikansnivå kunne vi allerede før den første tråden ble opprettet vite at hun ikke var interessert, så jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal utfordre skjebnen. (nei, jeg tror ikke på skjebnen brukte dette kun som et utrykk).

Nei, man skal ikke undervurdere sannsynlighetsberegning ettersom det faktisk er det eneste verktøyet man har i denne sammenheng.

Etterpåklokskap er for øvrig et utrykk man bruker om folk som ikke forstår feilene de gjør før det er for sent.

Det er jeg ikke helt enig i. Ja, man bruker det om folk som ikke ser feilen før etterpå, men uttrykket er akkurat like relevant for en som ser feilen men gjør den allikevel.

Skrevet

Neimen, du kunne jo fått et innblikk i hva andre menn ville ha gjort i din situasjon.

Jeg er ikke andre menn. Jeg er meg.

Skrevet

Neimen, du kunne jo fått et innblikk i hva andre menn ville ha gjort i din situasjon.

...og fått bevis for at mannfolk flest aldri ville ha havnet i hans situasjon. Skummelt....

...og fått bevis for at mannfolk flest hadde forstått hva den dama holdt på med. Ja, at mannfolk flest forstår kvinner ganske godt. Enda skumlere...

Nei, tryggere her på KG hvor man kan motargumentere med at det er umulig å forstå kvinner hver gang man blir presntert for en sannhet man ikke vil ta inn over seg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jo det gjør du.

Uansett hva folk sier til deg så har du en unskyldning for at ting har blitt som de har blitt.

Og den sterke indre usikkerheten hennes tror jeg ikke noe på. Det er bare lettere for deg å bruke det som unskylding enn at hun ganske enkelt ikke vil bestemme seg for noe angående deg!!

Hennes indre usikkerhet etc. har jeg fått fakta om ifra henne selv. Så det finnes ingen tvil om at den faktisk finnes der. Dessverre (også for henne).

Og jeg prøver altså ikke å finne unnskyldninger. Jeg prøver å finne forklaringer til hva som faktisk skjedde og hvorfor.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg er ikke andre menn. Jeg er meg.

Så menns synspunkt på din oppførsel i denne situasjonen er altså uinterresant.

Du vil heller ha synspunktene til kvinner som du ikke forstår?

Logisk. :ironi:

Skrevet

Hennes indre usikkerhet etc. har jeg fått fakta om ifra henne selv. Så det finnes ingen tvil om at den faktisk finnes der. Dessverre (for henne).

Og jeg prøver altså ikke å finne unnskyldninger. Jeg prøver å finne forklaringer til hva som faktisk skjedde og hvorfor.

...forklaringen er at hun har en indre usikkerhet og at du aldri forstår når nok er nok.

Skrevet (endret)

Så menns synspunkt på din oppførsel i denne situasjonen er altså uinterresant.

Andre menn ville ikke kunne bidratt med noe mer enn sine egne sannsynlighetsberegninger. Som uansett ikke ville hjulpet meg og min situasjon.

Du vil heller ha synspunktene til kvinner som du ikke forstår?

Logisk. :ironi:

Ja, for å kunne finne ulike årsaksforklaringer.

Endret av Steinar40
Skrevet

...forklaringen er at hun har en indre usikkerhet og at du aldri forstår når nok er nok.

Ja, det kan du godt si.

Skrevet

Andre menn ville ikke kunne bidratt med noe mer enn sine egne sannsynlighetsberegninger. Som uansett ikke ville hjulpet meg og min situasjon.

neeeeeiiiii, det koker vel heller ned til at menn ville sagt "den dama er ikke noe å samle på, kutt ut!" Og det har jo ikke du klart å innse.

Og det hadde blitt litt vanskelig for deg å komme med den "ingen menn forstår kvinner" når alle menna bare hadde ledd av deg og sagt at man trenger ikke forstå en slik bitch for å kutte henne ut.

Som du ikke forstår? Hva hjelper det da?

Si meg? etter så lang tid her: hvilke årsaksforklaringer har du funnet? (ut ifra hva kvinner har fortalt deg her på KG)

Skrevet

Jeg tror ikke løsningen på problemet kommer før du først innser at du har et problem (og at dette problemet ikke har noe med tolkningsdama å gjøre).

• Liker 1
Skrevet

Det føles som om Steinar er inni en glassboble og både tolkningsdama og alle oss andre er utenfor. Den eneste som ikke forstår at han er ikke den boblen og at det er her problemet ligger er Steinar selv.

Skrevet

neeeeeiiiii, det koker vel heller ned til at menn ville sagt "den dama er ikke noe å samle på, kutt ut!" Og det har jo ikke du klart å innse.

Og det hadde blitt litt vanskelig for deg å komme med den "ingen menn forstår kvinner" når alle menna bare hadde ledd av deg og sagt at man trenger ikke forstå en slik bitch for å kutte henne ut.

Mannfolk er generelt sett overhodet ikke interessert i slike saker.

Som du ikke forstår? Hva hjelper det da?

Si meg? etter så lang tid her: hvilke årsaksforklaringer har du funnet? (ut ifra hva kvinner har fortalt deg her på KG)

For å gjøre det veldig forenklet, så er en overordnet forklaring at dette er, og har vært, en ekstremt vanskelig situasjon i praksis på flere ulike områder.

Regner med å måtte se meg fornøyd med denne forklaringen.

Skrevet

Ja det høres logisk ut. :ironi:

Altså at synspunkter du ikke forstår skal gjøre at du finner årsaksforklaringer.

Har du funnet noen????

Skrevet

Det føles som om Steinar er inni en glassboble og både tolkningsdama og alle oss andre er utenfor. Den eneste som ikke forstår at han er ikke den boblen og at det er her problemet ligger er Steinar selv.

Den glassbobla du føler er det som kalles min verden.

Alle lever vi i vår egen verden, eller vår egen glassboble, om du vil.

Du lever i din glassboble og jeg lever i min glassboble. Sånn er det.

Skrevet

Mannfolk er generelt sett overhodet ikke interessert i slike saker.

= du burde som et mannfolk ikke vært interessert i å holde det gående med en slik dame så lenge!

(men du er jo ikke som andre menn - du forstår vel kanskje ikke dem heller)

Skrevet

Nei.

Det er akkurat sånn det ikke er. For meg.

Skrevet

Ja det høres logisk ut. :ironi:

Altså at synspunkter du ikke forstår skal gjøre at du finner årsaksforklaringer.

Har du funnet noen????

Forsåvidt. Men det er ingen god grunn til å gå i noe mer detalj enn det jeg skrev om at det er en vanskelig situasjon i praksis.

Skrevet

Nei, sånn er det ikke.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...