Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1781 Skrevet 5. februar 2011 Jeg tror dama har bestemt seg jeg. Hun har bestemt seg for å bo der hun bor, gjøre det hun gjør, kontakte Steinar når hun føler for det og ellers se hvordan livet går. Det er langt ifra usannsynlig at hun tenker sånn. Men isåfall kommer hun etterhvert til å forstå at dette ikke fungerer som tenkt lenger. Derfor lurer jeg nesten på hvor dum det går an å bli. Men det er tydeligvis ingen grenser. Og Steinar, man er ikke psyk bare fordi man velger noe som du ikke forstår. Nei, det er forsåvidt sant. Men det som ikke er en sunn og frisk oppførsel, det er når man bare sier at man skal gjøre noe som man overhodet ikke tenker å gjøre.
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1782 Skrevet 5. februar 2011 "Déjà vu er en betegnelse for en følelse av at man tidligere har opplevd noe man i virkeligheten opplever for første gang." Så hva mener du da egentlig her ...? Følelsen av déjà vu følges av en sterk fornemmelse av gjenkjennelse, og ofte en underlig eller nifs stemning Mener bare at dette har vi vært gjennom før. Vi går i ring, det er de samme argumentene fra begge sider. Om igjen og om igjen, uten at noe virkelig nytt blir bragt på bordet. Déjà vu er også fransk for "allerede sett", FYI. En interessant og belysende illustrasjon av hvorfor det er så lett å snakke forbi og misforstå hverandre hehe
Cava Queen Skrevet 5. februar 2011 #1783 Skrevet 5. februar 2011 Det er langt ifra usannsynlig at hun tenker sånn. Men isåfall kommer hun etterhvert til å forstå at dette ikke fungerer som tenkt lenger. Derfor lurer jeg nesten på hvor dum det går an å bli. Men det er tydeligvis ingen grenser. Hva er det som ikke kommer til å fungere? Bare den biten med at hun ikke kan drive å kontakte deg og få penger. Jeg tror ikke det blir noe stort problem. Og bo der hun bor, leve det livet hun lever og se hvordan det går. Er ikke det noe vi alle gjør? Nei, det er forsåvidt sant. Men det som ikke er en sunn og frisk oppførsel, det er når man bare sier at man skal gjøre noe som man overhodet ikke tenker å gjøre. Det du i brunn og grunn sier er at det ikke er sunt og frisk å ombestemme seg når man finner ut at fyren man var litt interessert i viser seg å være feil.
QueenPenelope Skrevet 5. februar 2011 #1784 Skrevet 5. februar 2011 En interessant og belysende illustrasjon av hvorfor det er så lett å snakke forbi og misforstå hverandre hehe Nei, Steinar. Du kan så mye du vil. Det var en belysende illustrasjon på hvordan du misforsto hvorfor jeg brukte uttrykket. Alle andre her forsto hvorfor jeg sa det. Det betyr ikke at det er vi som er dårlige til å kommunisere, men at du sliter med kommunikasjon, og da spesielt abstrakte begreper, bildebruk og aksepterte, velkjente definisjoner. 1
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1785 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Nei, Steinar. Du kan så mye du vil. Det var en belysende illustrasjon på hvordan du misforsto hvorfor jeg brukte uttrykket. Alle andre her forsto hvorfor jeg sa det. Det betyr ikke at det er vi som er dårlige til å kommunisere, men at du sliter med kommunikasjon, og da spesielt abstrakte begreper, bildebruk og aksepterte, velkjente definisjoner. Eller så har jeg tydeligvis ikke tilgang til denne berømte kvinne-ordboka Jeg misforsto forøvrig ingenting. Jeg spurte deg hva du egentlig mener. Endret 5. februar 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1786 Skrevet 5. februar 2011 Eller så har jeg tydeligvis ikke tilgang til denne berømte kvinne-ordboka Det handler ikke om hvilket kjønn mann har, men om man forstår normal norsk tale eller ikke. Jeg vil bare mer og mer sikker på at du skulle hatt en diagnose (eller kanskje allerede har en). Du er antakeligvis ganske hardt rammet også, i og med at du ikke selv merker at det feiler deg noe. Ingen av oss andre har noe problem med å kommunisere med hverandre, eller med andre menn, du er den eneste her som ikke forstår resten av verden. 3
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1787 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Hva er det som ikke kommer til å fungere? Bare den biten med at hun ikke kan drive å kontakte deg og få penger. Jeg tror ikke det blir noe stort problem. Og bo der hun bor, leve det livet hun lever og se hvordan det går. Er ikke det noe vi alle gjør? Det som i hvert fall ikke kommer til å fungere er at hun bare kan kontakte meg når hun føler for det. Og pengene mine kan hun glemme selvfølgelig. Det du i brunn og grunn sier er at det ikke er sunt og frisk å ombestemme seg når man finner ut at fyren man var litt interessert i viser seg å være feil. Nei. Det jeg sier er at det ikke er en sunn og frisk oppførsel å bruke så sinnssykt lang tid på å bestemme seg, og så overhodet ikke klare å kommunisere det engang. Og da istedet påstå det helt motsatte. Endret 5. februar 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1788 Skrevet 5. februar 2011 Det handler ikke om hvilket kjønn mann har, men om man forstår normal norsk tale eller ikke. Jeg vil bare mer og mer sikker på at du skulle hatt en diagnose (eller kanskje allerede har en). Du er antakeligvis ganske hardt rammet også, i og med at du ikke selv merker at det feiler deg noe. Ingen av oss andre har noe problem med å kommunisere med hverandre, eller med andre menn, du er den eneste her som ikke forstår resten av verden. Du aner ikke hva du prater om.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1789 Skrevet 5. februar 2011 Det som i hvert fall ikke kommer til å fungere er at hun bare kan kontakte meg når hun føler for det. Og pengene mine kan hun glemme selvfølgelig. Nei. Det jeg sier er at det ikke er en sunn og frisk oppførsel å bruke så sinnssykt lang tid på å bestemme seg, og så overhodet ikke klare å kommunisere det engang. Og da istedet påstå det helt motsatte. Men å vente over halvannet år på en som lyver og presser deg for penger er normal og sunn oppførsel?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1790 Skrevet 5. februar 2011 Du aner ikke hva du prater om. Jeg vet nøyaktig hva jeg prater om.
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1791 Skrevet 5. februar 2011 Men å vente over halvannet år på en som lyver og presser deg for penger er normal og sunn oppførsel? Nei, det vil jeg ikke nødvendigvis påstå. Det har i hvert fall vist seg at det ikke var mye konstruktivt eller en fornuftig bruk av min tid og ressurser. Men det var helt nødvendig i denne situasjonen. Og for å kunne forstå det så må man ha opplevd det selv.
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1792 Skrevet 5. februar 2011 Jeg vet nøyaktig hva jeg prater om. Selvfølgelig vet du ikke det. Det sier seg selv.
QueenPenelope Skrevet 5. februar 2011 #1793 Skrevet 5. februar 2011 Eller så har jeg tydeligvis ikke tilgang til denne berømte kvinne-ordboka Du aner ikke hva du prater om. Lykke til, Steinar. Jeg klarer ikke sitte å se på dette lille, latterlige "problemet" ditt lengre. Jeg orker ikke lese et ord til, hvor du er nedlatende mot alle de som har prøvd 1000 forskjellige innfallsvinkler for å få deg til å se at du har blitt brukt, utnyttet og kastet da det ikke lengre var behov for deg. Er er så utrolig, ufattelig drittlei av å løpe i ring med argumenter og motargumenter, uten at vi beveger oss noe som helst nærmere en løsning. Herre, så lei jeg er. Vi har alle problemer, Steinar. Absolutt alle. Og alle vet at ulykkelig kjærlighet gjør vondt. Jeg har selv et ultimatum å gi. Som jeg nekter å gi før jeg er klar til å snu ryggen til 16 års samliv, og rive opp grunnmuren under mine barns føtter. Fordi jeg vil ikke være ei dørmatte som sier en masse ting hun ikke kan stå for. Slik du gjør. Så bare sitt der, gå i sirkel til evig tid. Jeg har brukt alt for mye tid på dette latterlige "problemet", og jeg klarer ikke mer. Ikke når jeg ser den holdningen du inntar ovenfor disse flotte damene i denne tråden. Som ikke har gjort noe som helst for å fortjene alt det du sier om dem. Vi har brukt 1000 argumenter for å forklare deg at du har blitt brukt, utnyttet og kastet da det ikke lengre var behov for deg. Du ble brukt følelsesmessig for at hun skulle få styrke til å gå fra mannen sin, og du ble brukt pengemessig for at hun skulle klare det i praksis. Nå er pengene dine "kjekt å ha", men DEG vil hun ikke ha. Og du tror problemet ditt er så utrolig stort og umulig. Du skulle prøvd å gå i noen andres sko en uke. Bare sånn for å få bittelitt perspektiv i det minste. Jeg har stukket fingeren i jorda, tatt konsekvensene av mine egne valg, og innsett at det er KUN jeg som kan gjør noe for mitt liv. Jeg kan ikke endre andre, men jeg kan endre meg selv. Kanskje på tide at du innser det samme? Innimellom tror jeg ikke du finnes heller. Jeg tror da at du kun er brutal_mann sitt alter ego. Og ingen vits å spørre hvorfor jeg tror det, for du vil ikke få et svar. Jeg er så ferdig i denne tråden. Lykke til videre, damer! Begeret mitt rant plutselig over. 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1794 Skrevet 5. februar 2011 Nei, det vil jeg ikke nødvendigvis påstå. Det har i hvert fall vist seg at det ikke var mye konstruktivt eller en fornuftig bruk av min tid og ressurser. Men det var helt nødvendig i denne situasjonen. Og for å kunne forstå det så må man ha opplevd det selv. Jeg har vært i den situasjonen mange ganger, forskjellen er bare at jeg avskrev drittsekkene etter et par uker og ikke halvannet år. Så godt som alle mennesker har vært borti en som først har kommer med godord og lovnader for så å svikte. Forskjellen på deg og normale mennesker er at normale mennesker går videre. 2
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1795 Skrevet 5. februar 2011 Lykke til, Steinar. Jeg klarer ikke sitte å se på dette lille, latterlige "problemet" ditt lengre. Jeg orker ikke lese et ord til, hvor du er nedlatende mot alle de som har prøvd 1000 forskjellige innfallsvinkler for å få deg til å se at du har blitt brukt, utnyttet og kastet da det ikke lengre var behov for deg. Er er så utrolig, ufattelig drittlei av å løpe i ring med argumenter og motargumenter, uten at vi beveger oss noe som helst nærmere en løsning. Herre, så lei jeg er. Vi har alle problemer, Steinar. Absolutt alle. Og alle vet at ulykkelig kjærlighet gjør vondt. Jeg har selv et ultimatum å gi. Som jeg nekter å gi før jeg er klar til å snu ryggen til 16 års samliv, og rive opp grunnmuren under mine barns føtter. Fordi jeg vil ikke være ei dørmatte som sier en masse ting hun ikke kan stå for. Slik du gjør. Så bare sitt der, gå i sirkel til evig tid. Jeg har brukt alt for mye tid på dette latterlige "problemet", og jeg klarer ikke mer. Ikke når jeg ser den holdningen du inntar ovenfor disse flotte damene i denne tråden. Som ikke har gjort noe som helst for å fortjene alt det du sier om dem. Vi har brukt 1000 argumenter for å forklare deg at du har blitt brukt, utnyttet og kastet da det ikke lengre var behov for deg. Du ble brukt følelsesmessig for at hun skulle få styrke til å gå fra mannen sin, og du ble brukt pengemessig for at hun skulle klare det i praksis. Nå er pengene dine "kjekt å ha", men DEG vil hun ikke ha. Og du tror problemet ditt er så utrolig stort og umulig. Du skulle prøvd å gå i noen andres sko en uke. Bare sånn for å få bittelitt perspektiv i det minste. Jeg har stukket fingeren i jorda, tatt konsekvensene av mine egne valg, og innsett at det er KUN jeg som kan gjør noe for mitt liv. Jeg kan ikke endre andre, men jeg kan endre meg selv. Kanskje på tide at du innser det samme? Innimellom tror jeg ikke du finnes heller. Jeg tror da at du kun er brutal_mann sitt alter ego. Og ingen vits å spørre hvorfor jeg tror det, for du vil ikke få et svar. Jeg er så ferdig i denne tråden. Lykke til videre, damer! Begeret mitt rant plutselig over. Når noen påstår at jeg skulle hatt en diagnose (eller kanskje allerede har en), og er antakeligvis ganske hardt rammet også - på et diskusjonsforum UTEN å kjenne meg personlig ... ja, da sier faktisk jeg at denne personen overhodet ikke har peiling på hva h*n prater om. Men ellers er min strategi og plan krystallklar. Uavhengig av hva alle andre måtte mene. Hun har neste uke på seg og ikke lenger.
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1796 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har vært i den situasjonen mange ganger, forskjellen er bare at jeg avskrev drittsekkene etter et par uker og ikke halvannet år. Så godt som alle mennesker har vært borti en som først har kommer med godord og lovnader for så å svikte. Forskjellen på deg og normale mennesker er at normale mennesker går videre. Ja, da er jeg faktisk et normalt menneske. For det kommer jeg til å gjøre også
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1797 Skrevet 5. februar 2011 Vi har alle problemer, Steinar. Absolutt alle. Og alle vet at ulykkelig kjærlighet gjør vondt. Jeg har selv et ultimatum å gi. Som jeg nekter å gi før jeg er klar til å snu ryggen til 16 års samliv, og rive opp grunnmuren under mine barns føtter. Fordi jeg vil ikke være ei dørmatte som sier en masse ting hun ikke kan stå for. Slik du gjør. Okay, så det du egentlig sier er at du ikke vil oppføre deg som tolkningsdama. Ja, det høres faktisk veldig fornuftig ut.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1798 Skrevet 5. februar 2011 Ja, da er jeg faktisk et normalt menneske. For det kommer jeg til å gjøre også Hadde du vært et normalt menneske så hadde du kuttet henne ut for 1,5 år siden. Det gjorde du ikke: Ergo er du per definisjon ikke et normalt menneske. 1
Tabris Skrevet 5. februar 2011 #1799 Skrevet 5. februar 2011 Okay, så det du egentlig sier er at du ikke vil oppføre deg som tolkningsdama. Ja, det høres faktisk veldig fornuftig ut. Nei. Det hun egentlig sier er at hun ikke vil oppføre seg som deg. Hun sier det jo i klartekst. Er det mulig å misforstå så mye som du gjør? Herregud. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1800 Skrevet 5. februar 2011 Okay, så det du egentlig sier er at du ikke vil oppføre deg som tolkningsdama. Ja, det høres faktisk veldig fornuftig ut. Det hun prøvde å si var at hun ikke ville oppføre seg som deg! Hun ville med andre ord ikke oppføre seg som en dørmatte. 1
Fremhevede innlegg