QueenPenelope Skrevet 5. februar 2011 #1761 Skrevet 5. februar 2011 Men det finnes altså ca 3.5 milliarder individer av hvert kjønn i verden i dag. Da blir det litt vanskelig å begynne å snakke om alle enkeltindivider i en diskusjon. Vi diskuterer ikke 7 milliarder individer i denne tråden. Vi diskuterer 2. Deg. Tolkningsdama.
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1762 Skrevet 5. februar 2011 Vi har kun hørt din side av saken, likevel føler vi alle på kroppen hvordan den dama tenker. Interessant. Nøyaktig hvordan tenker denne dama?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1763 Skrevet 5. februar 2011 Når hun tok ut separasjon og sa at hun ikke hadde gjort det hvis det ikke var for meg, og at hun ville at vi skulle bli i sammen, så regnet jeg egentlig med at hun var interessert hun også. Ellers hadde jeg selvfølgelig kuttet henne ut der og da. Men problemet er jo som vanlig at folk ikke er til å stole på. Noe man dessverre ikke kan vite før etterpå. Jeg bestemmer meg ikke lett. Og når jeg da først har bestemt meg så har jeg bestemt meg. Inntil jeg av ekstremt gode grunner ombestemmer meg selv. Nei, du ombestemmer deg ikke selv om du har ekstremt gode grunner til det. Håpløst.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1764 Skrevet 5. februar 2011 Interessant. Nøyaktig hvordan tenker denne dama? Hun tenker at du er en pikk, og håper du drar til helvete. Samtidig er hun glad for pengene dine. 1
QueenPenelope Skrevet 5. februar 2011 #1765 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Og nøyaktig hva er det da jeg ikke skjønt mener du? Du svarer på alt annet enn det jeg sier. Du hopper over mitt poeng om at det ikke spiller noen rolle at HUN ikke klarer å bestemme seg - for DU kan bestemme deg. Og bare fortsetter å messe om at hun er slik og sånn og derfor må du vente, og du hadde jo BESTEMT deg for at hun SKAL ha et forhold med deg. Så, enten skjønner du ikke hva jeg snakker om. Eller så er så langt inne i fornektelsen at du ikke vil eller orker å se sakens fakta i øynene. Endret 5. februar 2011 av QueenPenelope
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1766 Skrevet 5. februar 2011 Hun tenker at du er en pikk, og håper du drar til helvete. Samtidig er hun glad for pengene dine. Og hvorfor tenker hun da slik?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1767 Skrevet 5. februar 2011 Og nøyaktig hva er det da jeg ikke skjønt mener du? Du misforstår det meste, så det er umulig å ramse om alt du ikke har skjønt. Hovedpoenget er vel at du ikke skjønner at det er DU som er problemet her og ikke tolkningsdama.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1768 Skrevet 5. februar 2011 Og hvorfor tenker hun da slik? Det spiller ingen rolle hvorfor hun tenker slik, poenget er at hun gjør det, og det eneste riktige du kan gjøre er å holde deg unna henne. Et hvert oppegående menneske hadde skygget banen for lenge siden.
Suzy Skrevet 5. februar 2011 #1769 Skrevet 5. februar 2011 Nei, det gjør forsåvidt ikke jeg heller, men denne situasjonen har vært en unntakstilstand. Alt du tenker og gjør og sier ser ut til å være unntak fra alle dine egne regler, virker det som for meg. Greit nok at du har et viktoriansk grunnsyn på kvinne-mannforhold. Greit nok med alle dine sære teorier - hadde du i det minste levd slik du presederer. Men ettersom det er så vanskelig akkurat dette ene særtilfellet, så er det greit å ikke engang følge sine egne idealer, mener du. Men jeg har en oppsiktsvekkende nyheter til deg: Det er ikke en unntakssituasjon du er i - det er LIVET. Sånn er det. Shit happends. Suck it up, ta deg sammen, slutt å velte deg i elendighet og grow a spine. Makan 3
QueenPenelope Skrevet 5. februar 2011 #1770 Skrevet 5. februar 2011 Men jeg har en oppsiktsvekkende nyheter til deg: Det er ikke en unntakssituasjon du er i - det er LIVET. Sånn er det. Shit happends. Suck it up, ta deg sammen, slutt å velte deg i elendighet og grow a spine. Makan Det holder ikke med en pluss. Steinar: Les det der om igjen og om igjen, og la det synke inn. Bedre kan det ikke sies.
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1771 Skrevet 5. februar 2011 Du svarer på alt annet enn det jeg sier. Du hopper over mitt poeng om at det ikke spiller noen rolle at HUN ikke klarer å bestemme seg - for DU kan bestemme deg. Og bare fortsetter å messe om at hun er slik og sånn og derfor må du vente, og du hadde jo BESTEMT deg for at hun SKAL ha et forhold med deg. Så, enten skjønner du ikke hva jeg snakker om. Eller så er så langt inne i fornektelsen at du ikke vil eller orker å se sakens fakta i øynene. Sakens fakta er at jeg kommer til å kutte henne ut for godt hvis ikke hun viser meg god vilje iløpet av neste uke. Ellers regner jeg med at hun har bevist det jeg trenger å se og vite. Så tickern din gjelder fortsatt
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1772 Skrevet 5. februar 2011 Det spiller ingen rolle hvorfor hun tenker slik, poenget er at hun gjør det, og det eneste riktige du kan gjøre er å holde deg unna henne. Et hvert oppegående menneske hadde skygget banen for lenge siden. Tja, forsåvidt er jeg enig med deg her. Men allikevel betyr det faktisk noe for meg å vite hvorfor.
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1773 Skrevet 5. februar 2011 Alt du tenker og gjør og sier ser ut til å være unntak fra alle dine egne regler, virker det som for meg. Greit nok at du har et viktoriansk grunnsyn på kvinne-mannforhold. Greit nok med alle dine sære teorier - hadde du i det minste levd slik du presederer. Men ettersom det er så vanskelig akkurat dette ene særtilfellet, så er det greit å ikke engang følge sine egne idealer, mener du. Selvfølgelig har mitt syn og mine regler blitt sterkt påvirket av mine (dårlige) erfaringer i denne situasjonen. Jeg havnet altså her på KG nettopp pga denne saken.
QueenPenelope Skrevet 5. februar 2011 #1774 Skrevet 5. februar 2011 Sakens fakta er at jeg kommer til å kutte henne ut for godt hvis ikke hun viser meg god vilje iløpet av neste uke. Ellers regner jeg med at hun har bevist det jeg trenger å se og vite. Så tickern din gjelder fortsatt Klart tickeren min gjelder Den kommer jeg til å holde på, og jeg forventer, at om 1 uke og 2 dager, avskriver du dama.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1775 Skrevet 5. februar 2011 Klart tickeren min gjelder Den kommer jeg til å holde på, og jeg forventer, at om 1 uke og 2 dager, avskriver du dama. Lurer på hva "avskrive" betyr på Steinarspråk...
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1776 Skrevet 5. februar 2011 Klart tickeren min gjelder Den kommer jeg til å holde på, og jeg forventer, at om 1 uke og 2 dager, avskriver du dama. Ja, det er ihvertfall ingenting som tyder på noe annet i øyeblikket.
Steinar40 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1777 Skrevet 5. februar 2011 Lurer på hva "avskrive" betyr på Steinarspråk... På Steinarspråk Tja, det kommer til å bety at jeg da seriøst begynner å tenke, og bestemme meg for, at hun ikke var den rette. Det betyr også at jeg ikke kontakter henne, noe jeg forsåvidt ikke gjør nå heller. Dessuten blir det da mindre og mindre sannsynlig at jeg kommer til å svare henne (noe positivt) hvis hun eventuelt skulle kontakte meg igjen senere i livet.
QueenPenelope Skrevet 5. februar 2011 #1778 Skrevet 5. februar 2011 Nei, nei, nei. Det betyr at du glemmer henne, og tar den kjærlighetssorgen som kommer. At du sletter henne fra alt hun kan slettes fra. At du ikke svarer henne i det hele tatt om hun tar kontakt, men bare sletter meldingen, og tenker "Nåh nei, du. Nå er jeg ferdig med å la meg selv bli brukt". At du går ut igjen i verden og leter etter en ny dame, med større potensial enn det hun og du noensinne har hatt. Det du skriver i forrige post, er det du skal bruke disse 14 dagene til (som nå er 1 uke og 2 dager). 3
Cava Queen Skrevet 5. februar 2011 #1779 Skrevet 5. februar 2011 Du svarer på alt annet enn det jeg sier. Du hopper over mitt poeng om at det ikke spiller noen rolle at HUN ikke klarer å bestemme seg - for DU kan bestemme deg. Og bare fortsetter å messe om at hun er slik og sånn og derfor må du vente, og du hadde jo BESTEMT deg for at hun SKAL ha et forhold med deg. Så, enten skjønner du ikke hva jeg snakker om. Eller så er så langt inne i fornektelsen at du ikke vil eller orker å se sakens fakta i øynene. Du har helt rett i at det ikke spiller noe rolle hva dama har bestemt seg for. Også tenker jeg - kan hende dama har bestemt seg. Det er bare det at Steinar ikke forstår det. For hun må enten bestemme seg forå ha et forhold til ham eller så må bevise at hun for evig og alltid skal holde kjeft og holde seg unna. Jeg tror dama har bestemt seg jeg. Hun har bestemt seg for å bo der hun bor, gjøre det hun gjør, kontakte Steinar når hun føler for det og ellers se hvordan livet går. Men fordi dette setter Steinar i en situasjon hvor ting blir velig ufortusigbart så klarer han ikke takle det. Hun har ikke valgt en av de alternativene han har satt som betingelser for at han kan velge at livet skal gå i en av to forskjellige veier. Dama har bestemt seg for at ingen av alternativene til Steinar er noe for henne. Liker ikke Steinar det så må han for pokker se til å bestemme selv hva han skal gjøre med sitt liv! Stakkers Steinar har problemer med å forstå og akseptere at folk kan velge anderledes enn hva han har sett for seg. Og Steinar, man er ikke psyk bare fordi man velger noe som du ikke forstår. 2
QueenPenelope Skrevet 5. februar 2011 #1780 Skrevet 5. februar 2011 Helt enig, Cava. Det er stadig poster her, som treffer spikeren midt på hodet!
Fremhevede innlegg