Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forstår at du aldri har vært borti et individ med en så stor indre usikkerhet at det ikke klarer å bestemme seg for noe som helst. Lucky you!

Men jeg som faktisk har gjort dette, kan i hvert fall garantere deg at ingenting seriøst tar kort tid med et slikt individ.

:klaske:

Vi forstår at denne dama har vanskelig for å bestemme seg. Det vi prøver å forklare deg, er at da må DU bestemme deg. Det er ikke slik at du da må sitte der og bla opp penger og vente, og vente og vente.

DU kan enkelt avslutte dette, fordi det er absolutt ingenting som tyder på at hun er interessert (nok) - for å bruke et Steinar-uttrykk.

Det er svakelig og ansvarsløst av deg å si at "fordi hun har problemer med å bestemme seg, så må jeg vente."

Du reduserer deg selv til en person uten egen vilje, uten evne til å bestemme deg (fin ironi at du klager over at HUN har problemer med å bestemme seg). Og påstår samtidig at du er sta og egen, og har du først bestemt deg, ja, da blir det slik.

Du sier en ting, og oppfattes som det stikk motsatte av absolutt alle som har lest i denne tråden.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at du aldri har vært borti et individ med en så stor indre usikkerhet at det ikke klarer å bestemme seg for noe som helst. Lucky you!

Men jeg som faktisk har gjort dette, kan i hvert fall garantere deg at ingenting seriøst tar kort tid med et slikt individ.

At du ikke var mann nok til å holde fingrene unna dama til hun hadde ryddet opp i forholdet sitt og faktisk blitt singel, har ingenting med henne å gjøre. Eller mener du at hun bandt deg fast og voldtok deg?

Jeg var gift med en mann som var utro over lang tid, bak min rygg. Da jeg oppdaget forholdet og gav ham beskjed om at ekteskapet var over, angret han og ville ha meg likevel. Selv et halvår etter gikk han og håpet at jeg skulle komme tilbake til ham. Da han skjønte at det ikke kom til å skje, gikk han til elskerinnen.

Så jo, jeg kjenner godt til usikre, useriøse, og umoralske mennesker.

Déjà vu er også fransk for "allerede sett", FYI.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helt sikkert ikke - som du ynder å påpeke lever vi ikke i en perfekt verden og feil forekommer, men i motsetning til deg så trekker jeg konklusjoner basert på livserfaring, parerfaring og kjærlighetserfaring - og jeg bedriver ikke unntakslogikk.

Nei, det gjør forsåvidt ikke jeg heller, men denne situasjonen har vært en unntakstilstand.

Endret av Steinar40
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

"Déjà vu er en betegnelse for en følelse av at man tidligere har opplevd noe man i virkeligheten opplever for første gang."

Så hva mener du da egentlig her ...?

At du gjentar deg selv. At argumentasjonen din går i sirkler - og hver gang man kommer en runde rundt blir man møtt med argument nr 1 igjen. På tross av at du BURDE lære noe av det som kommer frem her og endre argumentasjon fordi du har lært noe så er vi fortsatt tilbake i rute nr 1 (se forklaring lenger ned). Og slik fortsetter sirklene der du står steilt på ditt, utvider grensen for hva som skal til for at du går videre i ditt liv og hva slags krav hun må oppfylle for å være verdig deg, uten at dette er formidlet eller lar seg formidle til en dame som ikke er interessert i annet enn dine penger.

:opplyser:

Rute nr 1 - rykk tilbake til start: et uttrykk som stammer fra brettspill der man kan få et uheldig hopp inn i en rute som sier "rykk tilbake til start" og dermed havner man i rute 1 igjen. Dette uttrykket fra brettspill har blitt overført som et bilde på livssituasjoner der man ikke kommer noen vei, på tross av usigelig store mengder arbeid. Noen ganger oppstår "rykk tilbake til start" som følge av hendelser en ikke hadde påvirkning på, andre ganger oppstår "rykk tilbake til start" som følge av ens egen manglende vilje/evne til å innse at en er på gal kurs.

Endret av Blondie65
Skrevet

Jepp. Det er i denne betydningen jeg har brukt uttrykket her. Noe jeg tror alle andre forstod? (bare sjekker...)

Skrevet

Følelsen av déjà vu følges av en sterk fornemmelse av gjenkjennelse, og ofte en underlig eller nifs stemning

Mener bare at dette har vi vært gjennom før. Vi går i ring, det er de samme argumentene fra begge sider. Om igjen og om igjen, uten at noe virkelig nytt blir bragt på bordet.

Jeg vil heller kalle det for en ond sirkel.

Og jeg har vært fanget i denne i lang lang tid. Det er ikke lett å komme seg ut av den, det kan jeg love deg.

Men jeg skal nå ut av sirkelen i løpet av neste uke. Som den fine tickeren din sier hehe

Skrevet

Here's an idea, Steinar: Hva om du slutter med dine latterlige generaliseringer om "menn" og "kvinner", og heller begynner å se på mennesker som individer?

Det gjør jeg også ute i den store virkeligheten. Men på et diskusjonsforum er dette vanskelig å få til.

Skrevet

Jepp. Det er i denne betydningen jeg har brukt uttrykket her. Noe jeg tror alle andre forstod? (bare sjekker...)

Som vanlig skjønte alle andre enn Steinar hvorfor "deja vu" be nevnt... :fnise:

Tenkte bare jeg skulle klargjøre det ytterligere for Steinar, han har jo litt tungt for det. :filer:

Skrevet

Det gjør jeg også ute i den store virkeligheten. Men på et diskusjonsforum er dette vanskelig å få til.

Øøøøh. Nei. Absolutt ikke. :filer:

Skrevet (endret)

Himmel. Det er da slett ikke vanskelig på et diskusjonsforum (hvordan i all verden kan du påstå det?!).

Det er da bare så slutte å si at "kvinner er slik, menn er sånn". Fordi det er uansett feil. Mennesker er først og fremst individer, ikke kun redusert til et kjønn man kan generalisere rundt.

Det finnes kvinnelige og mannlige kriminelle

Det finnes kvinnelige og mannlige som slår partneren sin

Det finnes kvinnelige og mannlige som utøver overgrep

Det finnes kvinnelige og mannlige som er følelsesmennesker

Det finnes kvinnelige og mannlige psykopater

Det finnes kvinnelige og mannlige som ikke vil snakke om følelser

Det finnes kvinnelige og mannlige bilmekanikere

Det finnes kvinnelige og mannlige sykepleiere

Det finnes kvinnelige og mannlige brannmenn og politimenn

Det finnes kvinnelige og mannlige som...

You see? Vi er først og fremst individer, med en personlighet.

Du bommer grovt hele tiden, når du sier at "tolknigsdama er slik - ergo er alle kvinner slik". Eller at "du som mann er sånn, ergo er alle menn sånn".

Fullstendig skivebom. Og det er slett ikke vanskelig å unngå generaliseringer på et forum. Eller hvor som helst ellers. Det eneste som kunne gjøre det vanskelig, er at du faktisk TROR at verden er slik. Hvilket er feil.

Endret av QueenPenelope
  • Liker 1
Skrevet

:klaske:

Vi forstår at denne dama har vanskelig for å bestemme seg. Det vi prøver å forklare deg, er at da må DU bestemme deg. Det er ikke slik at du da må sitte der og bla opp penger og vente, og vente og vente.

DU kan enkelt avslutte dette, fordi det er absolutt ingenting som tyder på at hun er interessert (nok) - for å bruke et Steinar-uttrykk.

Det er svakelig og ansvarsløst av deg å si at "fordi hun har problemer med å bestemme seg, så må jeg vente."

Du reduserer deg selv til en person uten egen vilje, uten evne til å bestemme deg (fin ironi at du klager over at HUN har problemer med å bestemme seg). Og påstår samtidig at du er sta og egen, og har du først bestemt deg, ja, da blir det slik.

Du sier en ting, og oppfattes som det stikk motsatte av absolutt alle som har lest i denne tråden.

Jeg hadde bestemt meg. Jeg hadde bestemt meg for at det skulle bli henne og meg sammen i et normalt parforhold. Jeg hadde også bestemt meg for å vente og hjelpe henne økonomisk over separasjonsperioden.

Problemet var altså bare det at hun aldri klarer å bestemme seg for noe som helst når det blir seriøst. Noe jeg ikke kunne vite med sikkerhet. Selv om forsåvidt magefølelsen min fortalte meg dette. Allikevel ble det nødvendig for meg å være 100% sikker på at jeg ikke gjorde feil. Noe som ble veldig vanskelig pga alt hennes tomme prat og løfter. Samt at hun nektet å kommunisere.

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg. Jeg hadde bestemt meg for at det skulle bli henne og meg sammen i et normalt parforhold. Jeg hadde også bestemt meg for å vente og hjelpe henne økonomisk over separasjonsperioden.

Problemet var altså bare det at hun aldri klarer å bestemme seg for noe som helst når det blir seriøst. Noe jeg ikke kunne vite med sikkerhet. Selv om forsåvidt magefølelsen min fortalte meg dette. Allikevel ble det nødvendig for meg å være 100% sikker på at jeg ikke gjorde feil. Noe som ble veldig vanskelig pga alt hennes tomme prat og løfter. Samt at hun nektet å kommunisere.

Og igjen har du ikke skjønt noe som helst av det jeg sier til deg.

• Liker 1
Skrevet

Men på et diskusjonsforum er dette vanskelig å få til.

Hvorfor det?

Skrevet (endret)

At du ikke var mann nok til å holde fingrene unna dama til hun hadde ryddet opp i forholdet sitt og faktisk blitt singel, har ingenting med henne å gjøre. Eller mener du at hun bandt deg fast og voldtok deg?

Hun var ikke akkurat mye uvillig på den tiden, for å si det sånn.

Jeg var gift med en mann som var utro over lang tid, bak min rygg. Da jeg oppdaget forholdet og gav ham beskjed om at ekteskapet var over, angret han og ville ha meg likevel. Selv et halvår etter gikk han og håpet at jeg skulle komme tilbake til ham. Da han skjønte at det ikke kom til å skje, gikk han til elskerinnen.

Så jo, jeg kjenner godt til usikre, useriøse, og umoralske mennesker.

Ja, hun har jo forsåvidt også gått bak ryggen på sin mann. Han er fortsatt "lykkelig" uvitende til hele hennes oppførsel. Ja, han skulle bare visst. Da hadde han nok mistet lysten på henne tenker jeg. Egentlig burde han selvfølgelig få vite det også, hvordan hun egentlig er.

Endret av Steinar40
Skrevet

Man kan ikke bare bestemme at man skal bli sammen med et menneske. Dersom man er interessert i noen kan man HÅPE at man blir sammen også kan man bli enige om å bli et par dersom begge har lyst. Atferdsmønsteret ditt er veldig rigid Steinar. Du nekter å ombestemme deg når du først har bestemt deg for noe. Alle vi andre visste at dette var dødt løp allerede før tolkningssak nr 1 ble startet, og siden den gang får vi bare bedre og bedre bekreftelse på at hun ikke er interessert for hvert innlegg du skriver. Vi har kun hørt din side av saken, likevel føler vi alle på kroppen hvordan den dama tenker.

Du må snart innse at du har alvorlige kommunikasjonssproblemer og at dette ikke har noe med den dama å gjøre. Den dama har det fint hun, problemet i denne saken er din dårlige vilje og evne til å forstå fakta.

• Liker 1
Skrevet

Hun var ikke akkurat mye uvillig på den tiden, for å si det sånn.

Ja, hun har jo forsåvidt også gått bak ryggen på sin mann. Han er fortsatt "lykkelig" uvitende til hele hennes oppførsel. Ja, han skulle bare visst. Da hadde han nok mistet lysten på henne tenker jeg. Egentlig burde han selvfølgelig få vite det også, hvordan hun egentlig er.

Snakker du om dama du har sittet hjemme og siklet etter i halvannet år nå?

Skrevet

Man kan ikke bare bestemme at man skal bli sammen med et menneske. Dersom man er interessert i noen kan man HÅPE at man blir sammen også kan man bli enige om å bli et par dersom begge har lyst.

Når hun tok ut separasjon og sa at hun ikke hadde gjort det hvis det ikke var for meg, og at hun ville at vi skulle bli i sammen, så regnet jeg egentlig med at hun var interessert hun også. Ellers hadde jeg selvfølgelig kuttet henne ut der og da.

Men problemet er jo som vanlig at folk ikke er til å stole på. Noe man dessverre ikke kan vite før etterpå.

Atferdsmønsteret ditt er veldig rigid Steinar. Du nekter å ombestemme deg når du først har bestemt deg for noe. Alle vi andre visste at dette var dødt løp allerede før tolkningssak nr 1 ble startet, og siden den gang får vi bare bedre og bedre bekreftelse på at hun ikke er interessert for hvert innlegg du skriver. Vi har kun hørt din side av saken, likevel føler vi alle på kroppen hvordan den dama tenker.

Du må snart innse at du har alvorlige kommunikasjonssproblemer og at dette ikke har noe med den dama å gjøre. Den dama har det fint hun, problemet i denne saken er din dårlige vilje og evne til å forstå fakta.

Jeg bestemmer meg ikke lett. Og når jeg da først har bestemt meg så har jeg bestemt meg. Inntil jeg av ekstremt gode grunner ombestemmer meg selv.

Skrevet

Snakker du om dama du har sittet hjemme og siklet etter i halvannet år nå?

Jeg har ventet på å se om hun skal klare å bestemme seg.

Skrevet

Himmel. Det er da slett ikke vanskelig på et diskusjonsforum (hvordan i all verden kan du påstå det?!).

Det er da bare så slutte å si at "kvinner er slik, menn er sånn". Fordi det er uansett feil. Mennesker er først og fremst individer, ikke kun redusert til et kjønn man kan generalisere rundt.

Det finnes kvinnelige og mannlige kriminelle

Det finnes kvinnelige og mannlige som slår partneren sin

Det finnes kvinnelige og mannlige som utøver overgrep

Det finnes kvinnelige og mannlige som er følelsesmennesker

Det finnes kvinnelige og mannlige psykopater

Det finnes kvinnelige og mannlige som ikke vil snakke om følelser

Det finnes kvinnelige og mannlige bilmekanikere

Det finnes kvinnelige og mannlige sykepleiere

Det finnes kvinnelige og mannlige brannmenn og politimenn

Det finnes kvinnelige og mannlige som...

You see? Vi er først og fremst individer, med en personlighet.

Du bommer grovt hele tiden, når du sier at "tolknigsdama er slik - ergo er alle kvinner slik". Eller at "du som mann er sånn, ergo er alle menn sånn".

Fullstendig skivebom. Og det er slett ikke vanskelig å unngå generaliseringer på et forum. Eller hvor som helst ellers. Det eneste som kunne gjøre det vanskelig, er at du faktisk TROR at verden er slik. Hvilket er feil.

For det første så har jeg selv sagt at jeg ikke er noen gjennomsnittlig mann. Men det betyr altså allikevel ikke at jeg ikke kan forstå mye av mannfolk generelt sett utifra meg selv.

For det andre har jeg også sagt at hun ikke er noen gjennomsnittlig kvinne. Hun har en sterkere indre usikkerhet enn det som er vanlig. Det håper jeg virkelig på i hvert fall!

Men det finnes altså ca 3.5 milliarder individer av hvert kjønn i verden i dag. Da blir det litt vanskelig å begynne å snakke om alle enkeltindivider i en diskusjon.

Skrevet

Og igjen har du ikke skjønt noe som helst av det jeg sier til deg.

Og nøyaktig hva er det da jeg ikke skjønt mener du?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...