Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

En klok mann sa en gang dette:

Folk skylder alltid på at omstendighetene har gjort dem slik de er.

Men jeg tror ikke på omstendigheter. De som kommer seg frem i verden er de som setter i gang og leter etter de omstendighetene de vil ha. Og hvis de ikke finner dem, så lager de dem.

Det høres jo flott ut, men som regel er teori og praksis aldri helt det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og da svarer jeg altså FØR hun separerte seg.

Dette var åpenbart ikke noe sjakktrekk av et individ som har så stor indre usikkerhet at hun aldri klarer å bestemme seg selv for noe som helst.

Så du kysset henne og holdt henne i hånda FØR hun separerte seg.

Deretter bestemte hun seg for å separere seg og så ble det aldri noe mere holde i hånda med deg?

• Liker 2
Skrevet

Det høres jo flott ut, men som regel er teori og praksis aldri helt det samme.

= det er vanskelig for deg å gå ut i den virkelige verden og finne det som er bra for deg?

Bedre å sitte hjemme og fantasere om noe som ikke eksisterer.

Skrevet

Finnes det mennesker over 16 år som sier slikt? :overrasket:

:skratte:

Jeg sier det heller ikke høyt, selv om jeg skriver det her.

Men sant er det.

Skrevet

At jeg er mer intelligent og følsom enn mannfolk flest, betyr IKKE at jeg ikke ser og kan forstå hvordan de tenker, føler og reagerer.

Jeg forstår altså menn mye bedre enn kvinner utifra meg selv. Naturlig nok.

Men nå som du kommuniserer så veldig mye som du gjør med kvinner her på KG - så er det jo veldig rart at du ikke klarer å forstå littegrann av hvordan kvinner er da. Du har litt tungt for det.

• Liker 3
Skrevet

Steinar, beklager å måtte si det. Men all fornuft, all erfaring og all mulig ekspertise på området, sier at utroskap IKKE leder til et langvarig forhold med den andre.

Dette har ingenting med å gjøre at hun ikke kan bestemme seg, det har med å gjøre at man ikke puler andres damer.

Hun har en noe spesiell personlighet. Og ingenting ble bedre av hennes separasjon. Dette er også fakta. Noe jeg vet som du ikke vet.

Skrevet

Jeg sier det heller ikke høyt, selv om jeg skriver det her.

Men sant er det.

Fortsatt utsagnet til en 16-åring.

Selv om du bare tenker det inni deg.

Skrevet

Som sagt, jeg vet at ingenting ville fungert slik hun oppfører seg. Derfor har jeg nå altså krevd at hun må endre innstilling og oppførsel. Og skjer ikke det, så er det avsluttet.

Dette er mitt selvstendige valg.

Nei, dette er ansvarsfraskrivelse. Det er ingenting som tilsier at denne kvinnen ønsker et forhold med deg.

Kanskje du klødde en kløe hun hadde da hun var gift, men forhold? Nei, ingenting tilsier at hun ønsker det. Beklager Steinar, men sånn er det.

• Liker 1
Skrevet

Så du kysset henne og holdt henne i hånda FØR hun separerte seg.

Deretter bestemte hun seg for å separere seg og så ble det aldri noe mere holde i hånda med deg?

Ja, dette er faktisk ikke langt unna virkeligheten.

Hun ble betydelig annerledes etter at hun separerte seg.

Skrevet

= det er vanskelig for deg å gå ut i den virkelige verden og finne det som er bra for deg?

Bedre å sitte hjemme og fantasere om noe som ikke eksisterer.

Tja, akkurat nå i hvert fall. Jeg hopper ikke uti før jeg er klar.

Skrevet

Men nå som du kommuniserer så veldig mye som du gjør med kvinner her på KG - så er det jo veldig rart at du ikke klarer å forstå littegrann av hvordan kvinner er da. Du har litt tungt for det.

Jeg har ikke noe problem med å "forstå" kvinner forsåvidt.

Men jeg kan aldri helt forstå kvinner utifra meg selv som mann.

Skrevet

Hun har en noe spesiell personlighet. Og ingenting ble bedre av hennes separasjon. Dette er også fakta. Noe jeg vet som du ikke vet.

Missing the point. Forhold som starter med at den ene er utro, varer ikke.

Dette forholdet begynte da hun var i et forhold. DU, Steinar, beveget deg inn på en annen manns enemerker.Dette har INGENTING med hennes personlighet å gjøre.

Man tråkker ikke i andres bed.

Man pisser ikke i andres kaffetrakter.

Man slikker ikke annen manns mus.

Man dypper ikke den enøyde banditten i opptatt bever.

osv osv osv

Grow balls, oppfør deg som det avanserte, kloke og fornuftige og ikke minst intelligente mannfolket du påstår å være, og ta ansvar. DU FØKKET OPP!

• Liker 1
Skrevet

Nei, dette er ansvarsfraskrivelse. Det er ingenting som tilsier at denne kvinnen ønsker et forhold med deg.

Kanskje du klødde en kløe hun hadde da hun var gift, men forhold? Nei, ingenting tilsier at hun ønsker det. Beklager Steinar, men sånn er det.

Nei, ingenting annet enn det hun har sagt selv til meg.

Skrevet

Ja, dette er faktisk ikke langt unna virkeligheten.

Hun ble betydelig annerledes etter at hun separerte seg.

Fordi du ble det hun kunne bruke som en unnskyldning til å bryte. Det betyr ikke at hun ønsket videre forhold med deg. Da hadde dere lekt mor og far og barn,1+1=3 nå...

Skrevet

Nei, ingenting annet enn det hun har sagt selv til meg.

OG da er vi tilbake til det er IKKE det jeg SIER, men det jeg GJØR. Hva har denne damen faktisk GJORT for deg, Steinar? Utenom å klø deg litt på tissen og loppe deg for penger????

Skrevet

Missing the point. Forhold som starter med at den ene er utro, varer ikke.

Dette forholdet begynte da hun var i et forhold. DU, Steinar, beveget deg inn på en annen manns enemerker.Dette har INGENTING med hennes personlighet å gjøre.

Man tråkker ikke i andres bed.

Man pisser ikke i andres kaffetrakter.

Man slikker ikke annen manns mus.

Man dypper ikke den enøyde banditten i opptatt bever.

osv osv osv

Grow balls, oppfør deg som det avanserte, kloke og fornuftige og ikke minst intelligente mannfolket du påstår å være, og ta ansvar. DU FØKKET OPP!

Har jeg påstått at jeg er stolt av det?

Men hun var faktisk med på det fordi hun følte at hennes forhold ikke hadde fungert over lang tid. Og planen (min i hvert fall) var at vi skulle få til et bra parforhold i sammen. Men jeg kan altså ikke bestemme over henne. Det er problemet.

Skrevet

Det måtte være en ire :rodmer:

Jupp, de er skikkelig urealistiske, ufornuftige og tror på ting som ikke eksisterer, så som gnomer. :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å "forstå" kvinner forsåvidt.

Men jeg kan aldri helt forstå kvinner utifra meg selv som mann.

Tenk så fint det hadde vært for deg om alle kvinner bare endret innstilling og oppførsel.

For det er jo det som er problemet. Ikke bare med tolkningsdama - men med alle kvinner.

Ellers så må du bare lære deg å leve med at du aldri kommer til å forstå...

Skrevet (endret)

At jeg er mer intelligent og følsom enn mannfolk flest, betyr IKKE at jeg ikke ser og kan forstå hvordan de tenker, føler og reagerer.

Jeg forstår altså menn mye bedre enn kvinner utifra meg selv. Naturlig nok.

Unnskyld at jeg ler... :skratte:

Det er mulig at du har scoret over gjennomsnittet på en IQ-test, noe som gjør deg mer intelligent enn "de fleste" menn. Men det hjelper så lite når du scorer så lavt på EQ (du er smart, du kan google selv).

En intelligent mann ville evnet å tilegne seg en del kunnskap om kvinner etter halvannet år på et kvinneforum. Det pussige er at vi kvinner ofte kun behøver å "lese" våre fedre, brødre, venner og kjærester for å litt etter litt forstå bedre hvordan menn fungerer.

Og nå vet jeg ikke hvordan det er med menn, men intelligente kvinner generaliserer ikke.

Finnes det noe lignende forum kun for menn? Da skal jeg jammen registrere meg der, tilbringe halvannet år der, og se om jeg ikke ihvertfall får et litt bedre innblikk i mannens verden.

Og én ting til; Man rører ikke en annen manns kvinne. Det er i hvert fall mindre intelligent og meget umoralsk, uansett om hun vil eller ikke. Men som nevnt over her; det forklarer jo hvorfor hun ikke er interessert i deg lenger.

Endret av EmmaW
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...