Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå ville jeg klart meg veldig godt alene økonomisk også jeg så det er ikke noe tema.

Livet mitt ville faktisk ikke vært særlig annerledes på det økonomiske plan om jeg ble singel. Jeg ser på hans lønning som hans. Ikke min.

Den kan jeg signere.

Jeg ble singel for snart et år siden. Min økonomi er like fin nå som jeg er alene den.

Som Lizzee sier så er hans lønning hans. Jeg så aldri på hans penger som mine. OK, vi delte felles utgifter. Men det å si "jeg kan dele utgiftene med deg" er ikke akkurat noen pickup-line. Det er ikke det som er utslagsgivende for å si det mildt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke akkurat noen ulempe at han kommer hjem med lønninga si heller. Alle monner drar vettu. 2 inntekter er bedre enn 1.

Nå forstår jeg så meget bedre hvorfor du har sendt penger til tolkningsdamen.

Skrevet

Jeg har tidligere skrevet at hennes oppførsel ikke akkurat ble mer positiv etter hun separerte seg. Og når man i tillegg bor timesvis ifra hverandre, så sier det seg selv at det ikke blir mye kvalitetstid sammen som du kaller det.

Poenget var å få det til. Noe som ikke har skjedd. Og det må hun ta hele skylden for.

SVADA-svar! :roll:

Jeg spør (helt konkret):

Når holdt du kvinnfolket i hånda sist?

Når satt dere sammen og snakket sammen som forelskede mennesker gjør sist?

Når kysset dere sist?

Når gikk dere tur, tilbrakte tid sammen?

= altså hadde kvalitetstid i betydingen par-tid?????

Har du veldig store problemer med å forstå norsk?

• Liker 1
Skrevet

Ojojoj, eg fann ikkje denne tråden før no. For ei gullgruve! Steinar: Når ho ikkje vil snakke med deg om å vere kjærestar og å flytte saman, er ikkje det eit fellande bevis for at ho ikkje vil?

Neida, han kan nemlig tvinge henne til å endre innstilling! *forklarer*

Skrevet

Feil mål, ja.

Hva? Så du mener at våre mål i livet, og våre medmenneskelige relasjoner er FEIL? Du er ikke sann. Innesnødd og frekk er du!

Skrevet

Hvis 1 + 1 = 2 så kunne dere like godt vært single.

Så hva står 3-tallet for? Mannen til tolkningsdama? :klo:

Skrevet

Jeg har sagt det før, men kan godt gjenta det en gang til; jeg er bare interessert i den rette dama. Hun som vil gjøre livet mitt rikere.

And how is that working for you, so far?

Skrevet

Hva? Så du mener at våre mål i livet, og våre medmenneskelige relasjoner er FEIL? Du er ikke sann. Innesnødd og frekk er du!

Innesnødd og frekk og evig singel.

For det blir jo aldri noe forhold med de målene han har.

Men det er selvfølgelig ikke hans feil. Det er omstendighetene og andre mennesker som ikke forstår hvor geniale målene hans er. Stakkars Steinar kan jo ikke noe for at verden forøvrig ikke vil tilpasse seg ham. Ansvarsfraskrivelse heter vel det.

En klok mann sa en gang dette:

Folk skylder alltid på at omstendighetene har gjort dem slik de er.

Men jeg tror ikke på omstendigheter. De som kommer seg frem i verden er de som setter i gang og leter etter de omstendighetene de vil ha. Og hvis de ikke finner dem, så lager de dem.

• Liker 2
Skrevet

Potensialet består i at hun kunne gi meg det jeg trenger hvis hun ville det selv.

Og det er da problemet. Hun klarte ikke å bestemme seg, og dermed er både innstillingen og oppførselen hennes overfor meg helt feil.

Og et forhold mellom dere kunne da fungert, fordi?

Steinar, det eneste som har skjedd i dette forholdet er at DU har bestemt deg. Klarer du ikke se det?

Ikke er du forelsket, ikke har dere sex, ikke sees dere, ikke er hun bra nok, hun KUNNE vært, ikke vil hun snakke med deg, hun suger deg for penger, men du har altså bestemt deg.

Ikke drar du på besøk, ikke er du konsekvent, ikke klarer du å gi henne det hun trenger, utenom penger.

HVA TROR DU VILLE FUNGERT?

HVA TROR DU EGENTLIG DERE HAR Å PRATE OM?

• Liker 1
Skrevet

Innesnødd og frekk og evig singel.

For det blir jo aldri noe forhold med de målene han har.

Men det er selvfølgelig ikke hans feil. Det er omstendighetene og andre mennesker som ikke forstår hvor geniale målene hans er. Stakkars Steinar kan jo ikke noe for at verden forøvrig ikke vil tilpasse seg ham. Ansvarsfraskrivelse heter vel det.

Men jeg tror ikke på omstendigheter. De som kommer seg frem i verden er de som setter i gang og leter etter de omstendighetene de vil ha. Og hvis de ikke finner dem, så lager de dem.

Veldig bra sagt, Liz!

Steinar, jeg venter fortsatt på svar på dette: "HAR DU NOEN GANG TATT ETT SELVSTENDIG VALG"?

Skrevet

Hvem er denne kloke mannen? Jeg liker ham!
Skrevet

Hvem er denne kloke mannen? Jeg liker ham!

George Bernard Shaw :)

Skrevet

Nå ville jeg klart meg veldig godt alene økonomisk også jeg så det er ikke noe tema.

Livet mitt ville faktisk ikke vært særlig annerledes på det økonomiske plan om jeg ble singel. Jeg ser på hans lønning som hans. Ikke min.

Høres da ut for meg som 2 single som bor i sammen.

Jeg syns det er viktig å samarbeide om økonomien også.

Skrevet (endret)

Nettopp derfor må du slutte å si at menn tenker sånn og slik. For det er jo i bunn og grunn bare DU som tenker på den måten som du gjør. Generaliseringen din er totalt feilslått.

Ja, noen mannfolk er enkle. Men det er ikke de vi damene her snakker om eller er sammen med. Vi er sammen med menn som har baller nok til å være i forhold med ekte kvinner!

At jeg er mer intelligent og følsom enn mannfolk flest, betyr IKKE at jeg ikke ser og kan forstå hvordan de tenker, føler og reagerer.

Jeg forstår altså menn mye bedre enn kvinner utifra meg selv. Naturlig nok.

Endret av Steinar40
Skrevet

Nå forstår jeg så meget bedre hvorfor du har sendt penger til tolkningsdamen.

Og hvorfor det da?

Skrevet

At jeg er mer intelligent og følsom enn mannfolk flest...

Finnes det mennesker over 16 år som sier slikt? :overrasket:

:skratte:

Skrevet

SVADA-svar! :roll:

Jeg spør (helt konkret):

Når holdt du kvinnfolket i hånda sist?

Når satt dere sammen og snakket sammen som forelskede mennesker gjør sist?

Når kysset dere sist?

Når gikk dere tur, tilbrakte tid sammen?

= altså hadde kvalitetstid i betydingen par-tid?????

Har du veldig store problemer med å forstå norsk?

Og da svarer jeg altså FØR hun separerte seg.

Dette var åpenbart ikke noe sjakktrekk av et individ som har så stor indre usikkerhet at hun aldri klarer å bestemme seg selv for noe som helst.

Skrevet

Så hva står 3-tallet for? Mannen til tolkningsdama? :klo:

Slå opp komplementære egenskaper i en av de berømte fremmedordbøkene deres.

Skrevet (endret)

Steinar, beklager å måtte si det. Men all fornuft, all erfaring og all mulig ekspertise på området, sier at utroskap IKKE leder til et langvarig forhold med den andre.

Dette har ingenting med å gjøre at hun ikke kan bestemme seg, det har med å gjøre at man ikke puler andres damer.

Endret av KateW
  • Liker 2
Skrevet

Og et forhold mellom dere kunne da fungert, fordi?

Steinar, det eneste som har skjedd i dette forholdet er at DU har bestemt deg. Klarer du ikke se det?

Ikke er du forelsket, ikke har dere sex, ikke sees dere, ikke er hun bra nok, hun KUNNE vært, ikke vil hun snakke med deg, hun suger deg for penger, men du har altså bestemt deg.

Ikke drar du på besøk, ikke er du konsekvent, ikke klarer du å gi henne det hun trenger, utenom penger.

HVA TROR DU VILLE FUNGERT?

HVA TROR DU EGENTLIG DERE HAR Å PRATE OM?

Som sagt, jeg vet at ingenting ville fungert slik hun oppfører seg. Derfor har jeg nå altså krevd at hun må endre innstilling og oppførsel. Og skjer ikke det, så er det avsluttet.

Dette er mitt selvstendige valg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...