Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg få rette på den??

1. Steinar er en mann som har vanskelig for å forstå kvinner.

2. Steinar er ingen gjennomsnitlig mann, som gjør det enda vanskelige å forstå kvinner, spesielt fordi han ikke har noen erfaringer.

3. Steinar påstår at han er en logiker, men når man er over snittet opptatt av å tolke ting på tvers av logikk og gitte definisjoner, så tenker man betydelig uforståelig for de fleste.

4. Dessuten har Steinar ikke forstått at han for lengst burde ha kuttet ut en viss person og kommet seg ut av en situasjon som ingen andre med nogenlunde vett i behold hadde giddet å bruke tid på.

Tolke deg?

Diagnose passer bedre.

:skratte:

Jeg velger å være så upraktisk og ufornuftig anlagt at jeg lever mitt problemfrie singelliv til det dukker opp en mann som er like selvstendig og selvhjulpen som meg. Så kan jeg og han flette sammen våre ufornuftige og upraktiske liv, og lage middag til hverandre, vaske hverandres biler, og stryke hverandres skjorter.

Vi kan respektere at du ønsker et fornuftsekteskap, Steinar, men du må innse at det fører til at du har forsvinnende få kvinner å velge mellom. Normale menn eller kvinner nå til dags har verken ønske om eller behov for å basere et forhold på praktiske ytelser og gjenytelser.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klo:

Jeg skjønner ikke dette jeg, Steinar.

Hun har potensial? Hva består dette potensialet i?

Hva slags innstilling mangler hun?

Hva slags oppførsel mangler hun?

Potensialet består i at hun kunne gi meg det jeg trenger hvis hun ville det selv.

Og det er da problemet. Hun klarte ikke å bestemme seg, og dermed er både innstillingen og oppførselen hennes overfor meg helt feil.

Skrevet

Når vi mennesker er skapt slik at vi kan forelske oss og føle kjærlighet.

Hvorfor skal vi da velge livspartner utifra at vi kan ha nytte av hverandre?

Beklager Steinar, men nytte er rett og slett ikke nok. Og forelskelsen er heller ikke nok i seg selv. Det er en helhet.

Ja, er ikke uenig i dette jeg. Hvis det er det du tror.

Skrevet (endret)

Jeg har aldri sagt at hun er "bra nok". Jeg har sagt at hun kunne være "bra nok". Potensialet og mulighetene er der, men det hjelper altså ingenting uten den rette innstillingen og oppførselen.

Så hun er ikke engang bra nok som hun er?! :haar:

Minner meg om en Pink-strofe; "All you have to change is everything you are"...

Potensialet består i at hun kunne gi meg det jeg trenger hvis hun ville det selv.

Og det er da problemet. Hun klarte ikke å bestemme seg, og dermed er både innstillingen og oppførselen hennes overfor meg helt feil.

Så hun er ikke villig til å forandre seg fullstendig for å bli den lille husfruen du drømmer om? Ja, her snakker vi virkelig dårlig innstilling og oppførsel.

Jeg vedder en god slump penger på at dama sikkert ikke er tapt bak en høyvogn, og har luktet lunta for lenge siden. (Men pengene kommer jo godt med.)

Endret av EmmaW
  • Liker 1
Skrevet

Aha, Steinar støtter arrangerte ekteskap! Vel, tall viser jo at de er like vellykkede (eller mislykkede) som følelsesbaserte ekteskap, ettersom skilsmissetallene er like store på begge typer ekteskap. Kanskje du burde gå til en match maker, Steinar?

Ja, jeg kjenner ikke til noen statistikk på dette, men hvis det stemmer som du sier, så viser det jo at det er veldig vanskelig å finne noen man passer godt nok i sammen med.

Det viser sannsynligvis også at folk er altfor bortskjemte og ulikt oppdratt.

Skrevet

:skratte:

Jeg velger å være så upraktisk og ufornuftig anlagt at jeg lever mitt problemfrie singelliv til det dukker opp en mann som er like selvstendig og selvhjulpen som meg. Så kan jeg og han flette sammen våre ufornuftige og upraktiske liv, og lage middag til hverandre, vaske hverandres biler, og stryke hverandres skjorter.

Vi kan respektere at du ønsker et fornuftsekteskap, Steinar, men du må innse at det fører til at du har forsvinnende få kvinner å velge mellom. Normale menn eller kvinner nå til dags har verken ønske om eller behov for å basere et forhold på praktiske ytelser og gjenytelser.

Ja, det har jo vært veldig mye fornuftig imellom henne og meg i denne saken her.

Men du skal faktisk ikke undervurdere nytteverdi og praktiske ytelser. Man kan fort nok komme oppi situasjoner der noen å støtte seg på blir alpha og omega.

Skrevet

Så hun er ikke engang bra nok som hun er?! :haar:

Minner meg om en Pink-strofe; "All you have to change is everything you are"...

Så hun er ikke villig til å forandre seg fullstendig for å bli den lille husfruen du drømmer om? Ja, her snakker vi virkelig dårlig innstilling og oppførsel.

Jeg vedder en god slump penger på at dama sikkert ikke er tapt bak en høyvogn, og har luktet lunta for lenge siden. (Men pengene kommer jo godt med.)

Hun ville fått det bra sammen med meg. Men ikke når hun har feil innstilling og oppførsel. Hun måtte bestemt seg, vært positiv og satset alt på oss i sammen. Ellers er det ikke godt nok.

Skrevet

Ja, det har jo vært veldig mye fornuftig imellom henne og meg i denne saken her.

Øøøøøh... Come again? :legrine::sjokkert:

Men du skal faktisk ikke undervurdere nytteverdi og praktiske ytelser. Man kan fort nok komme oppi situasjoner der noen å støtte seg på blir alpha og omega.

Ja, men det er noe ganske annet enn det du snakker om.

Man stiller alltid opp for den man elsker, det er en selvfølge. Men jeg forventer ikke økonomisk støtte fra den jeg er sammen med. Det finnes mange som støtter meg om jeg trenger det, på samme måte som jeg støtter mine venner og min familie.

Jeg måler ikke en potensiell partner i nytteverdi.

• Liker 1
Skrevet

Øøøøøh... Come again? :legrine::sjokkert:

Har du hørt om ironi? Eller? ;)

Ja, men det er noe ganske annet enn det du snakker om.

Man stiller alltid opp for den man elsker, det er en selvfølge. Men jeg forventer ikke økonomisk støtte fra den jeg er sammen med. Det finnes mange som støtter meg om jeg trenger det, på samme måte som jeg støtter mine venner og min familie.

Jeg måler ikke en potensiell partner i nytteverdi.

Der er jeg ikke enig med deg. Jeg kan garantere at du vurderer og måler en potensiell partner i nytteverdi. Det gjør nemlig alle.

Skrevet

Der er jeg ikke enig med deg. Jeg kan garantere at du vurderer og måler en potensiell partner i nytteverdi. Det gjør nemlig alle.

Steinar, hvor mange ganger må vi si det; Generaliseringer får deg til å fremstå som mindre intelligent.

Kan du nevne noen typiske egenskaper hos menn som kvinner har bruk for, da?

Skrevet

Neida, jeg skal faktisk gi deg den. Men likevel. Selv om to personer utfyller hverandre, hvor den ene er flink til å lage mat, den andre til å reparere bilen, så er ikke det alene nok til å bo sammen og ha et forhold.

Det må være noe mer mellom dem, enn at de kan hjelpe hverandre, som to dyr i symbiose. Kjemi. Forelskelse og etter hvert kjærlighet. Felles vilje til å være sammen, felles vilje til å få forholdet til å fungere. Respekt for hverandres likheter og ulikheter. God kommunikasjon. Blant annet :)

Du har så rett Queeny!!

Jeg kan i hvert fall garantere deg EN ting, og det er at ingen mann forstår kvinner :ler:

Var det et forsøk på ironi???

Det var et svada-svar.

Hva er det som tilsier at hun kan gi deg det du trenger?

Hva er det hun kan gi deg? Hva er det du trenger?

Er hun et godt husmor-emne? Skjorte-stryker? Massør? Samtalepartner? Mor til dine ufødte barn? Har du en eller annen kinky fetisj som du vet at hun kan tilfredstille?

Eller ganske enkelt en likeverdig partner? (det siste virker svært usannsynlig utifra at hun ikke har riktig innstilling og oppførsel)

• Liker 1
Skrevet

Steinar, hvor mange ganger må vi si det; Generaliseringer får deg til å fremstå som mindre intelligent.

Kan du nevne noen typiske egenskaper hos menn som kvinner har bruk for, da?

Tja, at mannen er fysisk sterkere har kvinner ofte nytte av.

Altså når noe fysisk arbeide skal utføres.

Skrevet

Har du hørt om ironi? Eller? ;)

Du er ikke så god på ironi Steinar.

Nei Steinar.

Alle gjør ikke det.

Så hvordan kan du da garantere det?

Og hva mener du egentlig at denne nytteverdien er?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tja, at mannen er fysisk sterkere har kvinner ofte nytte av.

Altså når noe fysisk arbeide skal utføres.

Er det det beste du kan komme opp med?

Kan ikke huske sist vi hadde brukt for noe fysisk arbeid her hjemme som ikke jeg klarte å gjøre.

Jeg bærer gjerne inn en sekk med ved jeg.

Skifter vinterdekk gjør jeg også selv. Fordi jeg kan.

Kan ikke komme på noe fysisk arbeid i hverdagen som min sambo må ta fordi jeg er en svak kvinne... :fnise:

Endret av Lizzee
  • Liker 1
Skrevet

Var det et forsøk på ironi???

Nope. Menn forstår ikke kvinner. Akkurat som at kvinner ikke forstår menn.

Det var et svada-svar.

Hva er det som tilsier at hun kan gi deg det du trenger?

Hva er det hun kan gi deg? Hva er det du trenger?

Er hun et godt husmor-emne? Skjorte-stryker? Massør? Samtalepartner? Mor til dine ufødte barn? Har du en eller annen kinky fetisj som du vet at hun kan tilfredstille?

Eller ganske enkelt en likeverdig partner? (det siste virker svært usannsynlig utifra at hun ikke har riktig innstilling og oppførsel)

Hun er i hvert fall ikke dårligere enn de fleste andre norske kvinner i dag på husmorfronten. Uten at det sier for mye akkurat.

Likeverd hadde heller ikke vært noe problem. Som sagt, hele problemet hennes ligger i innstillingen.

Ettersom hun ikke klarte å bestemme seg, så ble hele innstillingen feil, og dermed også hele oppførselen feil. Ingenting er overraskende i dette.

Men jeg måtte se om hun klarte å bestemme seg, for ellers visste jeg at dette ikke var liv laga. Og det var bare en måte å finne det ut på.

Skrevet

Er det det beste du kan komme opp med?

Kan ikke huske sist vi hadde brukt for noe fysisk arbeid her hjemme som ikke jeg klarte å gjøre.

Jeg bærer gjerne inn en sekk med ved jeg.

Skifter vinterdekk gjør jeg også selv. Fordi jeg kan.

Kan ikke komme på noe fysisk arbeid i hverdagen som min sambo må ta fordi jeg er en svak kvinne... :fnise:

Det er vel ikke akkurat noen ulempe at han kommer hjem med lønninga si heller. Alle monner drar vettu. 2 inntekter er bedre enn 1.

Skrevet

Nope. Menn forstår ikke kvinner. Akkurat som at kvinner ikke forstår menn.

Det er ikke det det går på.

Det er du som ikke skjønner ironi...

Også må du rette den setningen din:

Steinar forstår ikke kvinner. (du må ikke forveksle menn generelt med deg)

Og det er mange kvinner som forstå menn. Men få som forstår deg. Men det er vel ikke noen overraskelse.

(dette er ikke ironi)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke det det går på.

Det er du som ikke skjønner ironi...

Også må du rette den setningen din:

Steinar forstår ikke kvinner. (du må ikke forveksle menn generelt med deg)

Og det er mange kvinner som forstå menn. Men få som forstår deg. Men det er vel ikke noen overraskelse.

(dette er ikke ironi)

Joda, det finnes selvfølgelig veldig mange enkle mannfolk. Jeg vet hvordan de er, og jeg er ikke en av dem, det er sant.

Derfor kan ikke jeg lett forklares med tidligere erfaringer ifra andre mannfolk. Så jeg kan godt forstå at dere ikke forstår meg sånn sett.

Skrevet

Det er vel ikke akkurat noen ulempe at han kommer hjem med lønninga si heller. Alle monner drar vettu. 2 inntekter er bedre enn 1.

Nå ville jeg klart meg veldig godt alene økonomisk også jeg så det er ikke noe tema.

Livet mitt ville faktisk ikke vært særlig annerledes på det økonomiske plan om jeg ble singel. Jeg ser på hans lønning som hans. Ikke min.

• Liker 2
Skrevet

Joda, det finnes selvfølgelig veldig mange enkle mannfolk. Jeg vet hvordan de er, og jeg er ikke en av dem, det er sant.

Derfor kan ikke jeg lett forklares med tidligere erfaringer ifra andre mannfolk. Så jeg kan godt forstå at dere ikke forstår meg sånn sett.

Nettopp derfor må du slutte å si at menn tenker sånn og slik. For det er jo i bunn og grunn bare DU som tenker på den måten som du gjør. Generaliseringen din er totalt feilslått.

Ja, noen mannfolk er enkle. Men det er ikke de vi damene her snakker om eller er sammen med. Vi er sammen med menn som har baller nok til å være i forhold med ekte kvinner!

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...