Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1501 Skrevet 3. februar 2011 Hvis noen virkelig var bra nok så ville man vel ikke føle trang til å få personen til å endre så mye???? Om hun da likevel har potensiale så blir det nesten så jeg tror at Steinar skal bruke henne til avl. Endringspotensiale har hun ihvertfall ikke!!! Nei, det er ingenting som tyder på at hun har noe endrings- eller forbedringspotensial. Men det var blant annet dette jeg måtte finne ut av først.
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1502 Skrevet 3. februar 2011 Ojojoj, eg fann ikkje denne tråden før no. For ei gullgruve! Steinar: Når ho ikkje vil snakke med deg om å vere kjærestar og å flytte saman, er ikkje det eit fellande bevis for at ho ikkje vil? Det er ikke lett å kunne motsi deg lenger.
Gjest navnelapp Skrevet 3. februar 2011 #1503 Skrevet 3. februar 2011 Så hyggeleg å få vere med og avslutte dette prosjektet då, Steinar. Gå no ut i verda, og finn på noko anna. Bruk tida di på eit matlagingskurs, ei turgruppe eller som telefonvakt hos Røde kors. Kva som helst som kan fylle livet ditt med meining, eigentleg.
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1504 Skrevet 3. februar 2011 Så hyggeleg å få vere med og avslutte dette prosjektet då, Steinar. Gå no ut i verda, og finn på noko anna. Bruk tida di på eit matlagingskurs, ei turgruppe eller som telefonvakt hos Røde kors. Kva som helst som kan fylle livet ditt med meining, eigentleg. Ja, jeg får se hva som eventuelt skulle dukke opp. Den som lever får se, som det så fint heter.
EmmaW Skrevet 3. februar 2011 #1505 Skrevet 3. februar 2011 Selvfølgelig har praktiske egenskaper verdi. Som f.eks evnen til å ta seg av en husholdning etc. Ingen normal mann vil ha ei dame som ikke gidder eller klarer dette på en akseptabel måte. Beskriv hva som er en akseptabel måte. Og har ikke mannen like stort ansvar for å ta seg av husholdningen?
Bernina Skrevet 3. februar 2011 #1506 Skrevet 3. februar 2011 Fordi det er helt nødvendig for å komme i mål ute i den virkelige verden. Faktisk. Ta da til etterretning at de fleste som skriver her i denne tråden faktisk har kommet i mål ute i den virkelige verden. Vi har kommet i mål når det gjelder forhold vi - det har ikke du.... 1
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1507 Skrevet 3. februar 2011 Beskriv hva som er en akseptabel måte. Og har ikke mannen like stort ansvar for å ta seg av husholdningen? Det fleste kvinner har en helt annen interesse for hus og hjem enn det de fleste mannfolk har. Tenker på sånt som innredning, gardiner, blomster, levende lys osv. da vettu. Altså gjøre det litt sosialt, hjemmekoselig og holde hjemmet i orden. De fleste mannfolk har liten eller ingen interesse for sånt. Og en tilsvarende liten evne. Dermed vil en slik mann ønske seg ei dame som kan komplementere ham på disse områdene. De beste parforholdene er der paret har diverse komplementære egenskaper. Altså der den ene er svak, der er den andre sterk(ere). Da blir 1 + 1 = 3. Istedet for at 1 + 1 = 1. Eller worst case = -1 .
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1508 Skrevet 3. februar 2011 Ta da til etterretning at de fleste som skriver her i denne tråden faktisk har kommet i mål ute i den virkelige verden. Vi har kommet i mål når det gjelder forhold vi - det har ikke du.... Feil mål, ja.
Lizzee Skrevet 3. februar 2011 #1509 Skrevet 3. februar 2011 Kjære gutten.... Jeg (som kvinne) vil ikke bli valgt av en som bare er "bra nok" heller jeg!! Så den teorien din henger ikke på greip. Selvfølgelig henger teorien min på greip fordi den er sannheten og slik virkeligheten fungerer. Alle tenker "bra nok" hele tiden. Og vet du hvorfor? Fordi det er helt nødvendig for å komme i mål ute i den virkelige verden. Faktisk. Jeg så at Bernina kommenterte dette også. Og jeg også lurer. Jeg har kommet meg i mål i den virkelige verden - har du? Jeg vil ikke være sammen med en som er "bra nok", men jeg tror kanskje du bruker de ordene litt anderledes enn folk flest (og da er ikke folk flest bare damer). Som nevnt tidligere så har jeg både mann og sønn som ikke mente at "bra nok" var en spesiell hederbevisning... Nope. Jeg har en utmerket kaffetrakter hjemme, og da trenger jeg ingen ny modell så lenge den er samarbeidsvillig og gjør sitt beste for oss begge Her har du falt helt av sammenligningen..... Vi sammenlignet kaffetrakteren med tolkningsdama. Og tolkningsdama fungerer vel ikke akkurat utmerket hjemme hos deg. ikke er hun samarbeidsvillig og gjør sitt beste for dere begge heller. Er du med? Så om en kaffetrakter hadde oppført seg slik som tolkningsdama - altså vært lite samarbeidsvillig og ikke vært i stand til å gjøre det du forventet - ville du beholdt den kaffetrakteren da? Er du med nå?
Lizzee Skrevet 3. februar 2011 #1510 Skrevet 3. februar 2011 Feil mål, ja. Hvordan kan du si det? Når en kvinne her har funnet en mann og klarer å leve lykkelig med ham uten alle de problemene som du har med tolkningsdama - så har det altså skjedd fordi man har feil mål? Jeg har også møtt potensielle partnere som har vist seg å være feil for meg. I motsetning til deg så har jeg da snudd ryggen og heller fokusert på å møte noen som passer for meg. Og vet du hva - det har fungert!! 4
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1511 Skrevet 3. februar 2011 Jeg så at Bernina kommenterte dette også. Og jeg også lurer. Jeg har kommet meg i mål i den virkelige verden - har du? Jeg vil ikke være sammen med en som er "bra nok", men jeg tror kanskje du bruker de ordene litt anderledes enn folk flest (og da er ikke folk flest bare damer). Som nevnt tidligere så har jeg både mann og sønn som ikke mente at "bra nok" var en spesiell hederbevisning... Jeg har også sagt at dette ikke er noe man sier høyt. Dette er noe man tenker og føler selv. Mer eller mindre bevisst og/eller underbevisst. Det er altså en mental innstilling man må ha for å klare å komme i mål. At "hun der" (eller "han der" i ditt tilfelle) er "bra nok" for meg. Det betyr imidlertid ikke at jeg har vært særlig flink til å tenke sånn selv opp igjennom tiden. Her har du falt helt av sammenligningen..... Vi sammenlignet kaffetrakteren med tolkningsdama. Og tolkningsdama fungerer vel ikke akkurat utmerket hjemme hos deg. ikke er hun samarbeidsvillig og gjør sitt beste for dere begge heller. Er du med? Så om en kaffetrakter hadde oppført seg slik som tolkningsdama - altså vært lite samarbeidsvillig og ikke vært i stand til å gjøre det du forventet - ville du beholdt den kaffetrakteren da? Er du med nå? Jeg har vært med på dette hele tiden. Faktisk hehe Jeg brukte imidlertid kaffetrakter-liknelsen på en litt annen måte. Vet ikke om du fikk det helt med deg?
Cava Queen Skrevet 3. februar 2011 #1512 Skrevet 3. februar 2011 Det fleste kvinner har en helt annen interesse for hus og hjem enn det de fleste mannfolk har. Tenker på sånt som innredning, gardiner, blomster, levende lys osv. da vettu. Altså gjøre det litt sosialt, hjemmekoselig og holde hjemmet i orden. De fleste mannfolk har liten eller ingen interesse for sånt. Og en tilsvarende liten evne. Dermed vil en slik mann ønske seg ei dame som kan komplementere ham på disse områdene. De beste parforholdene er der paret har diverse komplementære egenskaper. Altså der den ene er svak, der er den andre sterk(ere). Da blir 1 + 1 = 3. Istedet for at 1 + 1 = 1. Eller worst case = -1 . Hjemme hos meg har vi det så fint for der blir 1 + 1 = 2 Også må du slutte å snakke for mannfolk flest... Du gjør deg selv bare dum på den måten.
EmmaW Skrevet 3. februar 2011 #1513 Skrevet 3. februar 2011 Det fleste kvinner har en helt annen interesse for hus og hjem enn det de fleste mannfolk har. Tenker på sånt som innredning, gardiner, blomster, levende lys osv. da vettu. Altså gjøre det litt sosialt, hjemmekoselig og holde hjemmet i orden. De fleste mannfolk har liten eller ingen interesse for sånt. Og en tilsvarende liten evne. Dermed vil en slik mann ønske seg ei dame som kan komplementere ham på disse områdene. Jeg er en av de - etter din teori - få kvinnene som bruker forsvinnende lite tid på innredning. Jeg har andre interesser. Jeg har derimot en meget heterofil mannlig venn som er utrolig huslig og flink til å innrede. Bare si det rett ut; Du vil ha en liten frue som går og pusler hjemme hos deg, lager mat og oppdrar barn, mens du jobber og kommer hjem om ettermiddagen til ferdig middag. De beste parforholdene er der paret har diverse komplementære egenskaper. Altså der den ene er svak, der er den andre sterk(ere). Da blir 1 + 1 = 3. Istedet for at 1 + 1 = 1. Eller worst case = -1 . Heller ikke enig med teorien din her, men ser selvfølgelig hva du mener. Om alle parforhold hadde vært bygget opp slik, hadde det sikkert vært både fornuftig og praktisk (for å bruke to forslitte Steinar-uttrykk). Den matten din kjenner jeg forøvrig ikke igjen, men så er ikke matte min sterkeste side. Feil mål, ja. Det der er så usannsynlig idiotisk sagt at jeg blir stum. Så alle som er i forhold har gått inn i det på feil premisser?? Er det bare du som sitter med fasiten, eller? 2
Lizzee Skrevet 3. februar 2011 #1514 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har også sagt at dette ikke er noe man sier høyt. Dette er noe man tenker og føler selv. Mer eller mindre bevisst og/eller underbevisst. Det er altså en mental innstilling man må ha for å klare å komme i mål. At "hun der" (eller "han der" i ditt tilfelle) er "bra nok" for meg. Det betyr imidlertid ikke at jeg har vært særlig flink til å tenke sånn selv opp igjennom tiden. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg aldri har valgt en kjæreste ut ifra at jeg har tenkt at han der han får være bra nok for meg. Jeg har vært med på dette hele tiden. Faktisk hehe Jeg brukte imidlertid kaffetrakter-liknelsen på en litt annen måte. Vet ikke om du fikk det helt med deg? Å? Forsøkte du deg på en liknelse?? Du må nok øve litt mer på ironien!! 2
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1515 Skrevet 3. februar 2011 Hvordan kan du si det? Når en kvinne her har funnet en mann og klarer å leve lykkelig med ham uten alle de problemene som du har med tolkningsdama - så har det altså skjedd fordi man har feil mål? Jeg har også møtt potensielle partnere som har vist seg å være feil for meg. I motsetning til deg så har jeg da snudd ryggen og heller fokusert på å møte noen som passer for meg. Og vet du hva - det har fungert!! Hvis et parforhold ikke varer så har man valgt feil og fokusert på feil mål.
Lizzee Skrevet 3. februar 2011 #1516 Skrevet 3. februar 2011 Det der er så usannsynlig idiotisk sagt at jeg blir stum. Så alle som er i forhold har gått inn i det på feil premisser?? Er det bare du som sitter med fasiten, eller? Han er ihvertfall iferd med å finne fasiten på hvordan man kan forbli singel!! Det skal ingen ta ifra ham!! 4
EmmaW Skrevet 3. februar 2011 #1517 Skrevet 3. februar 2011 Hvis et parforhold ikke varer så har man valgt feil og fokusert på feil mål. Hva er feil mål og hva er riktige mål? Hvem bestemmer hva som er feil og riktige mål? Hva er dine mål i et parforhold?
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1518 Skrevet 3. februar 2011 (endret) Hjemme hos meg har vi det så fint for der blir 1 + 1 = 2 Hvis 1 + 1 = 2 så kunne dere like godt vært single. Endret 3. februar 2011 av Steinar40
EmmaW Skrevet 3. februar 2011 #1519 Skrevet 3. februar 2011 Han er ihvertfall iferd med å finne fasiten på hvordan man kan forbli singel!! Det skal ingen ta ifra ham!! Nei, den skal han ha. Med den "innstillingen og oppførselen" hans har han sortert bort hoveddelen av Norges kvinnelige befolkning. Det gjenstår vel kun et par promille som er "bra nok", og mange av disse vil han ikke engang ha tilgang til.
Lizzee Skrevet 3. februar 2011 #1520 Skrevet 3. februar 2011 Hvis et parforhold ikke varer så har man valgt feil og fokusert på feil mål. Nå varer mitt forhold da. Og når det gjelder dine mål - de må jo være rimelig feilslåtte når det ikke blir noe forhold med de målene engang. 1
Fremhevede innlegg