Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1481 Skrevet 2. februar 2011 Helt riktig - man putter aldri champagnen i kjøleskapet. Helligbrøde. Må vel bare innrømme at jeg ikke engang husker hvordan champagne smaker. Men man skal ikke behøve å tilpasse seg om man i utgangspunktet kjenner at man kan leve med vedkommende slik h*n er som person. Det er et spørsmål om respekt. Jeg har før forsøkt å tilpasse meg i et forhold, noe som endte med at jeg gikk for mye på akkord med hvem jeg er og hva jeg ønsker. Ja, det er sant. Det må være mulig å tilpasse seg hverandre uten at en eller begge ikke trives. Det er selvfølgelig veldig viktig. Og det er jo mye mulig at hun og jeg ikke hadde trives i sammen. Den risken finnes alltid.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1482 Skrevet 2. februar 2011 To nøkkelord som også peker på hvor problemet ligger; 1) Vilje 2) Evne Ja, men man må begynne med å kommunisere hva begge vil og hva begge evner. Og når ikke det fungerer, så er det ikke lett.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1483 Skrevet 2. februar 2011 Nei, det er nettopp det jeg ikke gjør. Jeg vil heller være singel enn å måtte slå meg til ro med noen som er "bra nok". Skal jeg inn i et forhold, må han være perfekt for meg. Da håper jeg for din del at du vet hva det betyr i praksis.
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1484 Skrevet 2. februar 2011 Da håper jeg for din del at du vet hva det betyr i praksis. Ja, man lærer av sine feil. Jeg vedder ingen penger på at det blir full klaff neste gang heller, men jeg har lært mye om meg selv og mine behov, og hva jeg kan tilby.
Bernina Skrevet 2. februar 2011 #1485 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Jeg tenker ikke perfekt! Jeg tenker faktisk bare "bra nok". Selv om du/dere ikke klarer å fatte det. Og ettersom ingen er perfekt i mine øyne, verken hun eller jeg, så dreier det seg om å vise god vilje og tilpasse seg hverandre. En god vilje hun overhodet ikke viser meg. Jo, jeg forstår at du tenker bare "bra nok". Og for deg er kanskje "bra nok" din form for min "perfekt for meg". ...if it makes you happy. Men du må forstå at "perfekt for meg" ikke handler om perfeksjonisme og at vedkommende skal være 100% i alt. Perfekt for meg kan faktisk være et menneske med feil, et menneske som gjør ting jeg ikke alltid er enig i, en jeg innimellom krangler med. Jeg vil ikke ha en fyr som er perfekt i verdens øyne. Men som funker for meg!! "Bra nok" blir at han funker sånn 50% for meg. Noe jeg nøyer meg med fordi jeg ikke gidder å finne noe ordentlig. Det kan jeg umulig vite noen detaljer om. Annet enn at jeg er hellig overbevist om at det finnes noen urealistiske folk der ute. Igjen... "perfekt for meg" handler ikke om urealistiske krav til hvordan et menneske skal være. Det er heller tvert i mot!. Sier du "bra nok" så ligger det i kortene at du sier "men..." etterpå. Og det gjør det jo for deg. "Hun er bra nok" men hun forandrer oppførsel, innstilling, flytter, kommuniserer anderledes osv. For meg må det være en person som er perfekt også når han oppfører seg rart og ikke alltid kommuniserer. Som jeg synes er perfekt selv om han er anderledes enn meg. Og man kan ganske enkelt ikke si at en person er bra nok hvis man samtidig vil forandre den personen totalt!!! Hva er det da egentlig som er bra nok? Endret 2. februar 2011 av Bernina 3
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1486 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Og man kan ganske enkelt ikke si at en person er bra nok hvis man samtidig vil forandre den personen totalt!!! Hva er det da egentlig som er bra nok? Det som er bra nok er potensialet og egenskapene. Alle muligheter er altså til stede. Men det hjelper dessverre ingenting hvis ikke innstillingen, viljen og oppførselen er den rette. Og det var dette jeg måtte finne ut av. Det blir som med kaffetrakteren nevnt i tidligere innlegg her. Det er kaffetrakteren som må bevise at den duger. Endret 2. februar 2011 av Steinar40
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1487 Skrevet 2. februar 2011 Det blir som med kaffetrakteren nevnt i tidligere innlegg her. Det er kaffetrakteren som må bevise at den duger. :skratte: Dette med bilder er ikke helt din greie, skjønner jeg. Mye kald og sur kaffe hjemme for tiden?
pøbelsara Skrevet 2. februar 2011 #1489 Skrevet 2. februar 2011 Hey, Steinar - jeg lurer fortsatt på: Tolkningsdama: - Alt jeg krever er gjensidig kjærlighet med den rette mannen. Tolkningsdama: - Prinsipielt så har Steinar hele ansvaret for seg og sin oppførsel. Som betyr at det er hans skyld og ansvar hvis han ikke er interessert når han kontakter meg. Dette har ingenting med meg å gjøre. - Tolkningsdama: - La oss si at jeg fortsatt har vært såpass optimist at jeg forventet at han oppfører seg som han skal. Tolkningsdama: - Jeg liker ikke å måtte avskrive noen som et håpløst tilfelle, og gjør dette bare som en siste utvei. Tolkningsdama: - Men han sitter der nede og nekter å flytte på seg selv om jeg har barn her oppe og det er vanskelig for meg å flytte på meg. Tolkningsdama: - Neste gang jeg snakker med han, skal jeg kreve at han kommer opp hit slik at vi får diskutert dette en gang for alle. Hvis ikke er det slutt. Tolkningsdama: - Han kan være den rette bare han endrer innstilling og oppførsel begynner å kommunisere ordentlig. Tolkningsdama: - Jeg velger å gi ham litt mer tid fordi han hele tiden har sagt at han er interessert. Problemet er bare at han ikke lenger viser meg det i praksis. Og det er ikke bra nok. Tolkningsdama:- Han er som mannfolk flest - helt umulig å forstå seg på. Kjære Steinar. Hvis tolkningsdama hadde sagt disse tingene, hadde du syntes at hun var samarbeidsvillig eller vanskelig å kommunisere med da? BM: Venter spent på svar
Bernina Skrevet 2. februar 2011 #1490 Skrevet 2. februar 2011 Det som er bra nok er potensialet og egenskapene. Alle muligheter er altså til stede. Men det hjelper dessverre ingenting hvis ikke innstillingen, viljen og oppførselen er den rette. Og det var dette jeg måtte finne ut av. Det blir som med kaffetrakteren nevnt i tidligere innlegg her. Det er kaffetrakteren som må bevise at den duger. Ja, til og med etter at den er totalt ødelagt må kaffetrakteren bevise at den duger... Og heldigvis for meg så har ingen vært så "bra nok" at det bare var innstillingen, viljen og oppførselen som måtte endres på... Hvilket potensiale og hvilke egenskaper snakker vi egentlig om at noen har når SÅ mye må endres? Sterke tenner? God beinbygning? Er det en hest eller en dame vi snakkr om??? 1
Bernina Skrevet 2. februar 2011 #1491 Skrevet 2. februar 2011 :skratte: Dette med bilder er ikke helt din greie, skjønner jeg. Mye kald og sur kaffe hjemme for tiden? Jammen kaffetrakteren har sikkert godt potensiale!!! Kan skru den fra hverandre og skru den sammen igjen til en brødrister!!
Suzy Skrevet 3. februar 2011 #1492 Skrevet 3. februar 2011 Du burde hatt en avatar av en hund med kjøttben hehe Tigre gir seg ikke de heller Har ikke sett henne siden i sommer. På den annen side har ikke jeg gjort noe for det selv heller. OK - så det er omtrent seks måneder siden du så henne sist. Tilbrakte dere noe kvalitetstid sammen da? Og nei jeg spør ikke om dere pulte som kaniner, jeg lurer på om dere gikk ut og spiste - eller om du spiste middag hos henne, gikk på kafe, snakket sammen, gikk tur, holdt i hånda - gjorde sånt som par, eller forelskede mennesker ofte gjør sammen? Hvis ikke - når var sist dere gjorde det?
Gjest KateW Skrevet 3. februar 2011 #1493 Skrevet 3. februar 2011 Selvfølgelig henger teorien min på greip fordi den er sannheten og slik virkeligheten fungerer. Alle tenker "bra nok" hele tiden. Og vet du hvorfor? Øh,nei, Steinar, men jeg regner med at du i din uendelige visdom, basert på lange og velfungerende forhold, kan fortelle oss det....
Cava Queen Skrevet 3. februar 2011 #1494 Skrevet 3. februar 2011 Og heldigvis for meg så har ingen vært så "bra nok" at det bare var innstillingen, viljen og oppførselen som måtte endres på... Hvilket potensiale og hvilke egenskaper snakker vi egentlig om at noen har når SÅ mye må endres? Sterke tenner? God beinbygning? Er det en hest eller en dame vi snakkr om??? Hvis noen virkelig var bra nok så ville man vel ikke føle trang til å få personen til å endre så mye???? Om hun da likevel har potensiale så blir det nesten så jeg tror at Steinar skal bruke henne til avl. Endringspotensiale har hun ihvertfall ikke!!!
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1495 Skrevet 3. februar 2011 :skratte: Dette med bilder er ikke helt din greie, skjønner jeg. Mye kald og sur kaffe hjemme for tiden? Nope. Jeg har en utmerket kaffetrakter hjemme, og da trenger jeg ingen ny modell så lenge den er samarbeidsvillig og gjør sitt beste for oss begge
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1496 Skrevet 3. februar 2011 Hey, Steinar - jeg lurer fortsatt på: Kjære Steinar. Hvis tolkningsdama hadde sagt disse tingene, hadde du syntes at hun var samarbeidsvillig eller vanskelig å kommunisere med da? BM: Venter spent på svar Jeg svarte egentlig på denne tidligere også. Hvis hun hadde klart å kommunisere såpass (som jeg har gjort) så hadde det i hvert fall vært håp. Da kunne vi faktisk pratet og funnet den beste løsningen i sammen.
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1497 Skrevet 3. februar 2011 Ja, til og med etter at den er totalt ødelagt må kaffetrakteren bevise at den duger... Og heldigvis for meg så har ingen vært så "bra nok" at det bare var innstillingen, viljen og oppførselen som måtte endres på... Hvilket potensiale og hvilke egenskaper snakker vi egentlig om at noen har når SÅ mye må endres? Sterke tenner? God beinbygning? Er det en hest eller en dame vi snakkr om??? Selvfølgelig har praktiske egenskaper verdi. Som f.eks evnen til å ta seg av en husholdning etc. Ingen normal mann vil ha ei dame som ikke gidder eller klarer dette på en akseptabel måte.
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1498 Skrevet 3. februar 2011 Tigre gir seg ikke de heller OK - så det er omtrent seks måneder siden du så henne sist. Tilbrakte dere noe kvalitetstid sammen da? Og nei jeg spør ikke om dere pulte som kaniner, jeg lurer på om dere gikk ut og spiste - eller om du spiste middag hos henne, gikk på kafe, snakket sammen, gikk tur, holdt i hånda - gjorde sånt som par, eller forelskede mennesker ofte gjør sammen? Hvis ikke - når var sist dere gjorde det? Det er ikke lett å få til noen kvalitetstid i sammen når hun gjennomgår en separasjon. Spesielt ikke når det er meget stor geografisk avstand, og hun aldri klarer å bestemme seg for noe som helst.
Steinar40 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #1499 Skrevet 3. februar 2011 Øh,nei, Steinar, men jeg regner med at du i din uendelige visdom, basert på lange og velfungerende forhold, kan fortelle oss det.... Fordi det er helt nødvendig for å komme i mål ute i den virkelige verden. Faktisk.
Gjest navnelapp Skrevet 3. februar 2011 #1500 Skrevet 3. februar 2011 Ojojoj, eg fann ikkje denne tråden før no. For ei gullgruve! Steinar: Når ho ikkje vil snakke med deg om å vere kjærestar og å flytte saman, er ikkje det eit fellande bevis for at ho ikkje vil?
Fremhevede innlegg