Bernina Skrevet 2. februar 2011 #1461 Skrevet 2. februar 2011 Selvfølgelig henger teorien min på greip fordi den er sannheten og slik virkeligheten fungerer. Alle tenker "bra nok" hele tiden. Og vet du hvorfor? Den henger ikke på greip. Bortsett fra for deg da - fordi du heller vil kaste bort livet ditt på å sitte å vente på en dame som ikke engang ER bra nok. Da er det jo klart at "bra nok" er hakket bedre. Problemet med deg er at du sikter nedover. Du lever et liv hvor du kun forbereder deg selv for skuffelser og feiltakelser. Sikt oppover Steinar!! Oppover!!! Og nei, alle tenker ikke "bra nok" hele tide? Vet DU hvorfor??? DIN sannhet og DIN virkelighet. Når man elsker noen tenker man ikke "bra nok". Man tenker "perfekt for meg". Takker!!!
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1462 Skrevet 2. februar 2011 Champis bør jo være vel avkjølt når korken smeller i taket hehe Og hva forstår jeg ikke med mellommenneskelige relasjoner og kommunikasjon, mener du? "is subst. m is () [iːs] 1 frosset lag øverst på sjø el. elv Isen var sikker. 2 frosset væske Snø og is dekket veiene. Saften frøs til is. 3 frosset nytelsesmiddel basert på saft el. fløte ha is til dessert være på tynn is være usikker -Han er på tynn is hvis de spør ham om geografi. legge noe på is legge noe til siden, utsette -Prosjektet er inntil videre lagt på is. Hva du ikke skjønner om relasjoner og kommunikasjon? Where to begin... For å gjøre det enkelt; -Du skjønner ikke kvinner. Overhodet. Du klarer ikke å forstå hvorfor det ikke kommer til å bli noe bra forhold mellom deg og tolkningsdama. Du evner ikke å sette deg inn i hennes situasjon, og heller ikke å se ting fra forskjellige vinkler. - Du lager dine egne definisjoner på ord og uttrykk som er i daglig bruk, og disse går som regel på tvers av definisjonen man finner i ordboken. På tross av at ting blir omformulert og gjentatt utallige ganger, er du ute av stand til å reflektere over ulike tolkninger av situasjoner.
Bernina Skrevet 2. februar 2011 #1463 Skrevet 2. februar 2011 Ja, jeg tviler forsåvidt ikke på det. Og jeg tviler da heller ikke på at dette er en av hovedgrunnen til så mange samlivsbrudd. Når man innbiller seg at noen (eller noe) skal være perfekt (for en selv), så kan man bare bli skuffet i dette livet. Som sagt tidligere så kan den personen som blir kalt for verdens vakreste egentlig se ut som et takras. Poenget er ikke at man bokstavlig talt er perfekt - men at man passer perfekt til den man blir sammen med. Og hvem er du til å snakke negativt om at man innbiller seg at noen skal være perfekt? Du som skriver side opp og side ned om hva denne tolkningsdama må gjøre av endringer og hvordan hun må lære å oppføre seg for å bli riktig for deg. Altså perfekt. Det blir det samlivsbrudd av. Altså at man må endre et menneske for å passe. Det fungerer langt bedre om man finner en person som er slik man ønsker i utgangspunktet - som man ikke må tvinge til å lære kommunikasjon, som man ikke må true til å endre oppførsel. For det holder aldri i lengden. 3
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1464 Skrevet 2. februar 2011 Den henger ikke på greip. Bortsett fra for deg da - fordi du heller vil kaste bort livet ditt på å sitte å vente på en dame som ikke engang ER bra nok. Da er det jo klart at "bra nok" er hakket bedre. Problemet med deg er at du sikter nedover. Du lever et liv hvor du kun forbereder deg selv for skuffelser og feiltakelser. Sikt oppover Steinar!! Oppover!!! Og nei, alle tenker ikke "bra nok" hele tide? Vet DU hvorfor??? Jepp. Fordi mange kvinnfolk er urealistiske og styrt av følelser
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1465 Skrevet 2. februar 2011 Og jeg tviler da heller ikke på at dette er en av hovedgrunnen til så mange samlivsbrudd. Når man innbiller seg at noen (eller noe) skal være perfekt (for en selv), så kan man bare bli skuffet i dette livet. Da blir du nødt til å definere "perfekt". Voksne, oppegående mennesker går ikke etter status, utseende og andre overfladiske kvaliteter hos en partner. "Perfekt" for meg ville eksempelvis være en mann som deler mine interesser, som gir meg den friheten jeg trenger, som er tilgivende og reflektert, som ikke har problemer med at jeg har barn fra før, for å nevne noe. Dette tilsvarer ikke hva andre anser som sin perfekte partner, ettersom vi velger partner etter egne behov og egen smak. "Bra nok" er noen jeg ville tatt dersom jeg ikke klarte å være singel.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1466 Skrevet 2. februar 2011 "is subst. m is () [iːs] 1 frosset lag øverst på sjø el. elv Isen var sikker. 2 frosset væske Snø og is dekket veiene. Saften frøs til is. 3 frosset nytelsesmiddel basert på saft el. fløte ha is til dessert være på tynn is være usikker -Han er på tynn is hvis de spør ham om geografi. legge noe på is legge noe til siden, utsette -Prosjektet er inntil videre lagt på is. Legge champagne på is? Hva du ikke skjønner om relasjoner og kommunikasjon? Where to begin... For å gjøre det enkelt; -Du skjønner ikke kvinner. Overhodet. Du klarer ikke å forstå hvorfor det ikke kommer til å bli noe bra forhold mellom deg og tolkningsdama. Du evner ikke å sette deg inn i hennes situasjon, og heller ikke å se ting fra forskjellige vinkler. - Du lager dine egne definisjoner på ord og uttrykk som er i daglig bruk, og disse går som regel på tvers av definisjonen man finner i ordboken. På tross av at ting blir omformulert og gjentatt utallige ganger, er du ute av stand til å reflektere over ulike tolkninger av situasjoner. Ingen mann forstår kvinner. Det er ikke å forvente heller. Det eneste man kan lære er å tilpasse seg. Hvis man er motivert nok for det.
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1467 Skrevet 2. februar 2011 Jepp. Fordi mange kvinnfolk er urealistiske og styrt av følelser Ja, for du er jo en typisk realistisk MANN. Det ser vi jo etter så lang tid med store utlegg for å støtte dama økonomisk, og evig venting. Du har ikke engang sett henne siden i sommer!! Vi vet at du ynder å fremstille deg som solid, vi vil heller kalle det "satt". Du er ikke istand til å løfte bena av flekken. Påstår du at du ikke er styrt av følelser? Hva annet enn følelser er det som gjør at du sitter er fremdeles og drømmer om et forhold med en dame som ikke vil ha deg - som attpåtil kaller deg en pikk? Realistisk er det i hvert fall ikke... 1
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1468 Skrevet 2. februar 2011 Som sagt tidligere så kan den personen som blir kalt for verdens vakreste egentlig se ut som et takras. Poenget er ikke at man bokstavlig talt er perfekt - men at man passer perfekt til den man blir sammen med. Og hvem er du til å snakke negativt om at man innbiller seg at noen skal være perfekt? Du som skriver side opp og side ned om hva denne tolkningsdama må gjøre av endringer og hvordan hun må lære å oppføre seg for å bli riktig for deg. Altså perfekt. Det blir det samlivsbrudd av. Altså at man må endre et menneske for å passe. Det fungerer langt bedre om man finner en person som er slik man ønsker i utgangspunktet - som man ikke må tvinge til å lære kommunikasjon, som man ikke må true til å endre oppførsel. For det holder aldri i lengden. Jeg tenker ikke perfekt! Jeg tenker faktisk bare "bra nok". Selv om du/dere ikke klarer å fatte det. Og ettersom ingen er perfekt i mine øyne, verken hun eller jeg, så dreier det seg om å vise god vilje og tilpasse seg hverandre. En god vilje hun overhodet ikke viser meg.
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1469 Skrevet 2. februar 2011 Legge champagne på is? Betyr altså at den champagnen tar vi senere, altså vi spretter den IKKE den 14.februar. (Jeg vet at dette med ordbøker er vanskelig for deg. Prøv å unngå bruk av vanskelige ord og uttrykk til du har lært deg hvordan de brukes.) Ingen mann forstår kvinner. Det er ikke å forvente heller. Det eneste man kan lære er å tilpasse seg. Hvis man er motivert nok for det. Du virker heller ikke motivert for å forstå, og ærlig talt har jeg aldri vært borti en mann som skjønner så lite som du. Man kan lære mer enn å tilpasse seg, men det krever at man er villig til å forlate en del av sine gamle, fastgrodde tankesett og fordommer.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1470 Skrevet 2. februar 2011 Da blir du nødt til å definere "perfekt". Voksne, oppegående mennesker går ikke etter status, utseende og andre overfladiske kvaliteter hos en partner. "Perfekt" for meg ville eksempelvis være en mann som deler mine interesser, som gir meg den friheten jeg trenger, som er tilgivende og reflektert, som ikke har problemer med at jeg har barn fra før, for å nevne noe. Dette tilsvarer ikke hva andre anser som sin perfekte partner, ettersom vi velger partner etter egne behov og egen smak. "Bra nok" er noen jeg ville tatt dersom jeg ikke klarte å være singel. Ja, det har du helt sikkert helt rett i. Stort sett alle som faktisk lever i et parforhold har måttet velge "bra nok". Og de/vi som ikke er villige til dette forblir single.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1471 Skrevet 2. februar 2011 Ja, for du er jo en typisk realistisk MANN. Det ser vi jo etter så lang tid med store utlegg for å støtte dama økonomisk, og evig venting. Du har ikke engang sett henne siden i sommer!! Vi vet at du ynder å fremstille deg som solid, vi vil heller kalle det "satt". Du er ikke istand til å løfte bena av flekken. Påstår du at du ikke er styrt av følelser? Hva annet enn følelser er det som gjør at du sitter er fremdeles og drømmer om et forhold med en dame som ikke vil ha deg - som attpåtil kaller deg en pikk? Realistisk er det i hvert fall ikke... Nei, jeg er nok ikke akkurat noen gjennomsnittlig mann forsåvidt. Og jeg har heller ikke påstått at jeg ikke er styrt av følelser i denne situasjonen. Men jeg har ikke noe problem med å se at det ikke er mye rasjonelt. Altså at jeg ikke oppfører meg rasjonelt i denne saken.
Bernina Skrevet 2. februar 2011 #1472 Skrevet 2. februar 2011 Jepp. Fordi mange kvinnfolk er urealistiske og styrt av følelser Hva tror du egentlig jeg mener når jeg sier at jeg vil ha mer en bare "bra nok". Hva tror du "perfekt for meg" betyr for meg (og andre kvinnfolk)? Jeg tenker ikke perfekt! Jeg tenker faktisk bare "bra nok". Selv om du/dere ikke klarer å fatte det. Og ettersom ingen er perfekt i mine øyne, verken hun eller jeg, så dreier det seg om å vise god vilje og tilpasse seg hverandre. En god vilje hun overhodet ikke viser meg. Hvordan viser du godvilje? Og hvordan tilpasser du deg?
Tabris Skrevet 2. februar 2011 #1473 Skrevet 2. februar 2011 Min samboer er ikke "bra nok". Ei heller er han perfekt. Det finnes faktisk en mellomting her.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1474 Skrevet 2. februar 2011 Betyr altså at den champagnen tar vi senere, altså vi spretter den IKKE den 14.februar. (Jeg vet at dette med ordbøker er vanskelig for deg. Prøv å unngå bruk av vanskelige ord og uttrykk til du har lært deg hvordan de brukes.) Jeg skal faktisk gi deg denne Jeg vet at det å "legge noe på is" typisk betyr å utsette saken. Men samtidig vet jeg at man gjerne legger champis-flaska i en bøtte med is, så jeg skulle sannsynligvis da skrevet "legge i is". Beklager så meget hehe Du virker heller ikke motivert for å forstå, og ærlig talt har jeg aldri vært borti en mann som skjønner så lite som du. Man kan lære mer enn å tilpasse seg, men det krever at man er villig til å forlate en del av sine gamle, fastgrodde tankesett og fordommer. Joda, man kan lære så lenge man lever. Men det finnes allikevel ikke to individer som er så like at man ikke trenger å tilpasse seg hverandre når man lever i sammen. Og ikke minst er av ulike kjønn
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1475 Skrevet 2. februar 2011 Nei, jeg er nok ikke akkurat noen gjennomsnittlig mann forsåvidt. Og takk og lov for det. Jeg har stor tro på at det finnes mange bra menn der ute. Hadde flere vært som deg, så hadde jeg skaffet meg tredve katter og vært fornøyd med å være singel resten av livet. Ja, det har du helt sikkert helt rett i. Stort sett alle som faktisk lever i et parforhold har måttet velge "bra nok". Og de/vi som ikke er villige til dette forblir single. At de som lever i parforhold har måttet ta til takke med noe som er bra nok, er en påstand du har tatt ut av løse luften. Typisk Steinar-generalisering. Du er ingen akademiker, det er ihvertfall sikkert. At det at du "ikke er villig til å velge en som bare er bra nok" skulle være grunnen til at du er singel, fungerer sikkert godt når du skal bygge opp din egen selvfølelse. Du har sittet i halvannet år og ventet på noe som ikke engang er "bra nok". I rest my case... 1
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1476 Skrevet 2. februar 2011 Hva tror du egentlig jeg mener når jeg sier at jeg vil ha mer en bare "bra nok". Hva tror du "perfekt for meg" betyr for meg (og andre kvinnfolk)? Det kan jeg umulig vite noen detaljer om. Annet enn at jeg er hellig overbevist om at det finnes noen urealistiske folk der ute. Hvordan viser du godvilje? Og hvordan tilpasser du deg? Jeg viser god vilje til å kommunisere og å tilpasse meg etter beste evne. Men uten at den andre også ønsker å kommunisere og tilpasse seg, så kommer man ingen vei.
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1477 Skrevet 2. februar 2011 Jeg skal faktisk gi deg denne Jeg vet at det å "legge noe på is" typisk betyr å utsette saken. Men samtidig vet jeg at man gjerne legger champis-flaska i en bøtte med is, så jeg skulle sannsynligvis da skrevet "legge i is". Beklager så meget hehe Helt riktig - man putter aldri champagnen i kjøleskapet. Helligbrøde. Joda, man kan lære så lenge man lever. Men det finnes allikevel ikke to individer som er så like at man ikke trenger å tilpasse seg hverandre når man lever i sammen. Og ikke minst er av ulike kjønn Men man skal ikke behøve å tilpasse seg om man i utgangspunktet kjenner at man kan leve med vedkommende slik h*n er som person. Det er et spørsmål om respekt. Jeg har før forsøkt å tilpasse meg i et forhold, noe som endte med at jeg gikk for mye på akkord med hvem jeg er og hva jeg ønsker.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1478 Skrevet 2. februar 2011 Og takk og lov for det. Jeg har stor tro på at det finnes mange bra menn der ute. Hadde flere vært som deg, så hadde jeg skaffet meg tredve katter og vært fornøyd med å være singel resten av livet. Nettopp. Du ønsker egentlig noen som er bra nok. At de som lever i parforhold har måttet ta til takke med noe som er bra nok, er en påstand du har tatt ut av løse luften. Typisk Steinar-generalisering. Du er ingen akademiker, det er ihvertfall sikkert. At det at du "ikke er villig til å velge en som bare er bra nok" skulle være grunnen til at du er singel, fungerer sikkert godt når du skal bygge opp din egen selvfølelse. Du har sittet i halvannet år og ventet på noe som ikke engang er "bra nok". I rest my case... Tja, du har sikkert noen poenger her.
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1479 Skrevet 2. februar 2011 Jeg viser god vilje til å kommunisere og å tilpasse meg etter beste evne. Men uten at den andre også ønsker å kommunisere og tilpasse seg, så kommer man ingen vei. To nøkkelord som også peker på hvor problemet ligger; 1) Vilje 2) Evne
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1480 Skrevet 2. februar 2011 Nettopp. Du ønsker egentlig noen som er bra nok. Nei, det er nettopp det jeg ikke gjør. Jeg vil heller være singel enn å måtte slå meg til ro med noen som er "bra nok". Skal jeg inn i et forhold, må han være perfekt for meg.
Fremhevede innlegg