Suzy Skrevet 2. februar 2011 #1441 Skrevet 2. februar 2011 Ehm, Steinar? Når så du egentlig tolkningsdama i levende live sist?
Fønix Skrevet 2. februar 2011 #1442 Skrevet 2. februar 2011 Ehm, Steinar? Når så du egentlig tolkningsdama i levende live sist? Har du noen holdepunkter for å tro at de har truffet hverandre i virkeligheten?
Suzy Skrevet 2. februar 2011 #1443 Skrevet 2. februar 2011 Har du noen holdepunkter for å tro at de har truffet hverandre i virkeligheten? Igrunnen ikke - så jeg forsøker å sjekke om det faktisk har skjedd, men så lenge han ignorerer spørsmålet mitt fullstendig begynner jeg virkelig å lure... 1
QueenPenelope Skrevet 2. februar 2011 #1444 Skrevet 2. februar 2011 (endret) så da jeg så den Champagneflaska tenkte jeg at det var en sånn. Nei, den symboliserer at vi skal skåle i champis om 12 dager, når Steinar endelig har avskrevet tolkningsdama og kan gå videre med livet sitt Endret 2. februar 2011 av QueenPenelope
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1445 Skrevet 2. februar 2011 Det ene utgangspunktet er da den som velger, altså den som er aktiv, som typisk er mannen. Det andre er den som blir valgt, den passive, som vanligvis er kvinnen i dette tilfellet. Når man skal velge, så trenger man å kunne bestemme seg for at nå er det "bra nok". Ellers kommer man aldri i mål. Lete etter noen som er bedre hele tiden vil ikke være rasjonelt i lengden. Sånn tenker altså jeg. Dette er altså forklaringen til at menn og kvinner kan reagere såpass voldsomt ulikt på uttrykket "bra nok" hehe Hvilke verden lever du egentlig? Det er ikke typisk at det er mannen som velger. Normalt blir mann og kvinne enige om at de passer sammen. Det er også like normalt at kvinner velger i vår tidsalder. Du skriver også; "Det andre er den som blir valgt, den passive, som vanligvis er kvinnen i dette tilfellet." Her blander du to vidt forskjellige ting. Det ene er din hjemmesnekrede teori om at kvinnen er passiv og blir valgt, og den andre er at det i ditt tilfelle (som jeg går ut fra du mener når du skriver "i dette tilfellet") er du som har valgt. Menn og kvinner reagerer akkurat likedan på å bli omtalt som "bra nok". Og jeg kan godt se begge sider her. Delvis opplever man også begge sider selv, bare i en større eller mindre grad. Du har selv sagt at du ikke kan se begge sider ettersom du er mann og derfor ikke forstår kvinner. Igrunnen ikke - så jeg forsøker å sjekke om det faktisk har skjedd, men så lenge han ignorerer spørsmålet mitt fullstendig begynner jeg virkelig å lure... OM han svarer, så vil sikkert svaret være at dette er "privat". 1
Suzy Skrevet 2. februar 2011 #1446 Skrevet 2. februar 2011 OM han svarer, så vil sikkert svaret være at dette er "privat". Antagelig - enda jeg slettes ikke spør om han har pult henne (selv om jeg har lyst), men bare om sist gang han faktisk var i samme rom som henne.
LilleBille Skrevet 2. februar 2011 #1447 Skrevet 2. februar 2011 *peker SÅ stolt på signaturen sin* Strålende. Endelig en ticker som er verd å følge med på.
pøbelsara Skrevet 2. februar 2011 #1448 Skrevet 2. februar 2011 Tolkningsdama: - Alt jeg krever er gjensidig kjærlighet med den rette mannen. Tolkningsdama: - Prinsipielt så har Steinar hele ansvaret for seg og sin oppførsel. Som betyr at det er hans skyld og ansvar hvis han ikke er interessert når han kontakter meg. Dette har ingenting med meg å gjøre. - Tolkningsdama: - La oss si at jeg fortsatt har vært såpass optimist at jeg forventet at han oppfører seg som han skal. Tolkningsdama: - Jeg liker ikke å måtte avskrive noen som et håpløst tilfelle, og gjør dette bare som en siste utvei. Tolkningsdama: - Men han sitter der nede og nekter å flytte på seg selv om jeg har barn her oppe og det er vanskelig for meg å flytte på meg. Tolkningsdama: - Neste gang jeg snakker med han, skal jeg kreve at han kommer opp hit slik at vi får diskutert dette en gang for alle. Hvis ikke er det slutt. Tolkningsdama: - Han kan være den rette bare han endrer innstilling og begynner å kommunisere ordentlig. Tolkningsdama: - Jeg velger å gi ham litt mer tid fordi han hele tiden har sagt at han er interessert. Problemet er bare at han ikke lenger viser meg det i praksis. Og det er ikke bra nok. Tolkningsdama:- Han er som mannfolk flest - helt umulig å forstå seg på. 3
Bernina Skrevet 2. februar 2011 #1449 Skrevet 2. februar 2011 Uansett, det er ganske interessant at et relativt ufarlig uttrykk som det å (bare) være "bra nok" kan oppfattes såpass ulikt og skape så mye følelser Men når jeg tenker meg om så er det faktisk logisk. Det kommer nemlig helt an på hvilket utgangspunkt man har selv og dermed hvor man betrakter det ifra. Det ene utgangspunktet er da den som velger, altså den som er aktiv, som typisk er mannen. Det andre er den som blir valgt, den passive, som vanligvis er kvinnen i dette tilfellet. Når man skal velge, så trenger man å kunne bestemme seg for at nå er det "bra nok". Ellers kommer man aldri i mål. Lete etter noen som er bedre hele tiden vil ikke være rasjonelt i lengden. Sånn tenker altså jeg Ser man derimot den samme situasjonen ifra den som blir valgt, så er det åpenbart at det da er psykologisk veldig viktig å tenke/føle at man er "best", bedre enn alle de andre valgmulighetene, og ikke bare "bra nok". Dette er altså forklaringen til at menn og kvinner kan reagere såpass voldsomt ulikt på uttrykket "bra nok" hehe Kjære gutten.... Jeg (som kvinne) vil ikke bli valgt av en som bare er "bra nok" heller jeg!! Så den teorien din henger ikke på greip.
pøbelsara Skrevet 2. februar 2011 #1450 Skrevet 2. februar 2011 Tolkningsdama: - Alt jeg krever er gjensidig kjærlighet med den rette mannen. Tolkningsdama: - Prinsipielt så har Steinar hele ansvaret for seg og sin oppførsel. Som betyr at det er hans skyld og ansvar hvis han ikke er interessert når han kontakter meg. Dette har ingenting med meg å gjøre. - Tolkningsdama: - La oss si at jeg fortsatt har vært såpass optimist at jeg forventet at han oppfører seg som han skal. Tolkningsdama: - Jeg liker ikke å måtte avskrive noen som et håpløst tilfelle, og gjør dette bare som en siste utvei. Tolkningsdama: - Men han sitter der nede og nekter å flytte på seg selv om jeg har barn her oppe og det er vanskelig for meg å flytte på meg. Tolkningsdama: - Neste gang jeg snakker med han, skal jeg kreve at han kommer opp hit slik at vi får diskutert dette en gang for alle. Hvis ikke er det slutt. Tolkningsdama: - Han kan være den rette bare han endrer innstilling og begynner å kommunisere ordentlig. Tolkningsdama: - Jeg velger å gi ham litt mer tid fordi han hele tiden har sagt at han er interessert. Problemet er bare at han ikke lenger viser meg det i praksis. Og det er ikke bra nok. Tolkningsdama:- Han er som mannfolk flest - helt umulig å forstå seg på. Klartekst: Kjære Steinar. Hvis tolkningsdama hadde sagt disse tingene, hadde du syntes at hun var samarbeidsvillig eller vanskelig å kommunisere med da?
Bernina Skrevet 2. februar 2011 #1451 Skrevet 2. februar 2011 Tolkningsdama: - Alt jeg krever er gjensidig kjærlighet med den rette mannen. Tolkningsdama: - Prinsipielt så har Steinar hele ansvaret for seg og sin oppførsel. Som betyr at det er hans skyld og ansvar hvis han ikke er interessert når han kontakter meg. Dette har ingenting med meg å gjøre. - Tolkningsdama: - La oss si at jeg fortsatt har vært såpass optimist at jeg forventet at han oppfører seg som han skal. Tolkningsdama: - Jeg liker ikke å måtte avskrive noen som et håpløst tilfelle, og gjør dette bare som en siste utvei. Tolkningsdama: - Men han sitter der nede og nekter å flytte på seg selv om jeg har barn her oppe og det er vanskelig for meg å flytte på meg. Tolkningsdama: - Neste gang jeg snakker med han, skal jeg kreve at han kommer opp hit slik at vi får diskutert dette en gang for alle. Hvis ikke er det slutt. Tolkningsdama: - Han kan være den rette bare han endrer innstilling og begynner å kommunisere ordentlig. Tolkningsdama: - Jeg velger å gi ham litt mer tid fordi han hele tiden har sagt at han er interessert. Problemet er bare at han ikke lenger viser meg det i praksis. Og det er ikke bra nok. Tolkningsdama:- Han er som mannfolk flest - helt umulig å forstå seg på. Ja akkurat sånn tror jeg at tolkningsdama egentlig tenker!!!
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1452 Skrevet 2. februar 2011 Ehm, Steinar? Når så du egentlig tolkningsdama i levende live sist? Du burde hatt en avatar av en hund med kjøttben hehe Vel, det er ikke for ingenting at jeg nå er veldig lei. Har ikke sett henne siden i sommer. På den annen side har ikke jeg gjort noe for det selv heller. Jeg vil se at hun viser interesse, som sagt.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1453 Skrevet 2. februar 2011 Nei, den symboliserer at vi skal skåle i champis om 12 dager, når Steinar endelig har avskrevet tolkningsdama og kan gå videre med livet sitt Ja, det er nok bare å legge champagnen på is tenker jeg.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1454 Skrevet 2. februar 2011 Hvilke verden lever du egentlig? Det er ikke typisk at det er mannen som velger. Normalt blir mann og kvinne enige om at de passer sammen. Det er også like normalt at kvinner velger i vår tidsalder. Du skriver også; "Det andre er den som blir valgt, den passive, som vanligvis er kvinnen i dette tilfellet." Her blander du to vidt forskjellige ting. Det ene er din hjemmesnekrede teori om at kvinnen er passiv og blir valgt, og den andre er at det i ditt tilfelle (som jeg går ut fra du mener når du skriver "i dette tilfellet") er du som har valgt. Menn og kvinner reagerer akkurat likedan på å bli omtalt som "bra nok". Det som sikkert ofte kan skje er at kvinnen velger å la mannen få velge seg God gammel kvinnelist hehe Og det er ikke snakk om å omtale noen som "bra nok". Man sier det ikke sånn høyt selvfølgelig. Du har selv sagt at du ikke kan se begge sider ettersom du er mann og derfor ikke forstår kvinner. Jeg kan forstå mye men ikke alt, nei hehe
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1455 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Tolkningsdama: - Alt jeg krever er gjensidig kjærlighet med den rette mannen. Tolkningsdama: - Prinsipielt så har Steinar hele ansvaret for seg og sin oppførsel. Som betyr at det er hans skyld og ansvar hvis han ikke er interessert når han kontakter meg. Dette har ingenting med meg å gjøre. - Tolkningsdama: - La oss si at jeg fortsatt har vært såpass optimist at jeg forventet at han oppfører seg som han skal. Tolkningsdama: - Jeg liker ikke å måtte avskrive noen som et håpløst tilfelle, og gjør dette bare som en siste utvei. Tolkningsdama: - Men han sitter der nede og nekter å flytte på seg selv om jeg har barn her oppe og det er vanskelig for meg å flytte på meg. Tolkningsdama: - Neste gang jeg snakker med han, skal jeg kreve at han kommer opp hit slik at vi får diskutert dette en gang for alle. Hvis ikke er det slutt. Tolkningsdama: - Han kan være den rette bare han endrer innstilling og begynner å kommunisere ordentlig. Tolkningsdama: - Jeg velger å gi ham litt mer tid fordi han hele tiden har sagt at han er interessert. Problemet er bare at han ikke lenger viser meg det i praksis. Og det er ikke bra nok. Tolkningsdama:- Han er som mannfolk flest - helt umulig å forstå seg på. Ja, hadde ho bare hatt såpass omløp at ho tenkte slik, så hadde det i hvert fall vært håp. Da kunne vi ha kommunisert i sammen og kommet frem til den rette løsningen. Endret 2. februar 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1456 Skrevet 2. februar 2011 Kjære gutten.... Jeg (som kvinne) vil ikke bli valgt av en som bare er "bra nok" heller jeg!! Så den teorien din henger ikke på greip. Selvfølgelig henger teorien min på greip fordi den er sannheten og slik virkeligheten fungerer. Alle tenker "bra nok" hele tiden. Og vet du hvorfor?
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1457 Skrevet 2. februar 2011 Ja, det er nok bare å legge champagnen på is tenker jeg. Ja, det regnet vi egentlig med, mr. spineless. Det som sikkert ofte kan skje er at kvinnen velger å la mannen få velge seg God gammel kvinnelist hehe Det sier vel egentlig mer om hvilken type damer du omgir deg med, og hvilket erfaringsgrunnlag du baserer dine teorier på. Og du har bevist gjennom begge tolkningstrådene at det er mye du ikke forstår. Mellommenneskelige relasjoner og kommunikasjon, blant annet. 1
EmmaW Skrevet 2. februar 2011 #1458 Skrevet 2. februar 2011 Selvfølgelig henger teorien min på greip fordi den er sannheten og slik virkeligheten fungerer. Alle tenker "bra nok" hele tiden. Og vet du hvorfor? DIN sannhet og DIN virkelighet. Når man elsker noen tenker man ikke "bra nok". Man tenker "perfekt for meg". 1
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1459 Skrevet 2. februar 2011 Ja, det regnet vi egentlig med, mr. spineless. Champis bør jo være vel avkjølt når korken smeller i taket hehe Det sier vel egentlig mer om hvilken type damer du omgir deg med, og hvilket erfaringsgrunnlag du baserer dine teorier på. Og du har bevist gjennom begge tolkningstrådene at det er mye du ikke forstår. Mellommenneskelige relasjoner og kommunikasjon, blant annet. Og hva forstår jeg ikke med mellommenneskelige relasjoner og kommunikasjon, mener du?
Steinar40 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #1460 Skrevet 2. februar 2011 DIN sannhet og DIN virkelighet. Når man elsker noen tenker man ikke "bra nok". Man tenker "perfekt for meg". Ja, jeg tviler forsåvidt ikke på det. Og jeg tviler da heller ikke på at dette er en av hovedgrunnen til så mange samlivsbrudd. Når man innbiller seg at noen (eller noe) skal være perfekt (for en selv), så kan man bare bli skuffet i dette livet.
Fremhevede innlegg