Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Å jøje meg folkens. Den diskusjonen om BRA NOK hadde vi i oktober tror jeg i den andre tråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannfolkene på KG får korrigere meg om jeg tar feil, men jeg våger påstanden at jeg mener ALLE, som i ALLE andre menn enn deg, og ALLE damer.

Menn vil heller ikke synes det er greit å bli oppfattet som "bra nok".

Jeg vil da ikke engang bli klassifisert som "bra nok" på jobb, eller da jeg var student. Det er noe middelmådig over hele uttrykket. Og ingen ønsker å være middelmådig i sitt eget forhold.

Det har faktisk ingenting med å like "smiger og fjasprat". :roll:

Ja, det er jo det jeg sier; kvinner overlever ikke uten smiger og fjasprat :smoke: hehe

Når noen sier at du er verdens vakreste, tror du da på det? ;)

Skrevet

De fleste kvinner over tenårene ser rett igjennom smiger og fjasprat.

Det tviler jeg faktisk veldig sterkt på ;)

Skrevet

Vel, du har nå sagt tidligere at det er nettopp det du skal gjøre.

Jeg skal bare tvinge henne til å reise hit så vi får pratet i sammen.

Dvs. hvis det skulle bli aktuelt. Jeg kommer ikke til å gjøre noe mer for det, så tvinge er nok ikke akkurat det rett uttrykket.

Skrevet (endret)

ha ha ha

Nå man blir betegnet som "bra nok" så tenker de fleste at man ikke er like bra som det noen helst ville ha hatt. Men altså "bra nok".

Man fikk ikke førstevalget sitt så da får man nøye seg med noe som er "bra nok".

Hva er din definisjon på "bra nok"?

"Bra nok" betyr i mine øyne at hun er den rette.

Men jeg innser at for dere kvinner er dette totalt fjernt :ler:

Endret av Steinar40
Skrevet

Det vet du nok heller lite om, Steinar.

Din helt åpenbare mangel på erfaring med kvinner er nok forklaringen på at du ikke skjønner hvordan vi fungerer. Det har du selv innrømmet.

Man kan sikkert lure en og annen mindre smart liten frøken med smiger og godord, men er man på jakt etter noen med omløp i hodet virker slikt fullstendig mot sin hensikt.

Dette kan du selvfølgelig ikke vite fordi du mest sannsynlig 1) aldri har forsøkt selv, og 2) aldri har hatt noen suksess å vise til på den fronten.

Tror du virkelig en kvinne lar seg sjarmere med "du er verdens vakreste"? :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Akkurat. Hun vil ha noen som ikke ser feilene hennes slik at hun kan innbille seg at hun er feilfri? En helt syk innstilling egentlig. Men sikkert langt ifra uvanlig blant mange.

Nei, nei, det er bare tøys. Det alle damer egentlig vil ha, er en mann som synes de har masse feil. Og som påpeker det til stadighet. Helst i en litt sutrete og forulempet tone.

En tabbe mange menn gjør, er å finne seg en dame de liker, uten alt for mange feil som plager dem nevneverdig. Godt å se at du styrer klart unna den fellen.

• Liker 4
Skrevet

Håper du aldri har sagt til henne at hun er "bra nok". Igjen går din definisjon på tvers av normen.

Skrevet

Nei, nei, det er bare tøys. Det alle damer egentlig vil ha, er en mann som synes de har masse feil. Og som påpeker det til stadighet. Helst i en litt sutrete og forulempet tone.

En tabbe mange menn gjør, er å finne seg en dame de liker, uten alt for mange feil som plager dem nevneverdig. Godt å se at du styrer klart unna den fellen.

:skratte:

Skrevet (endret)

Det finnes ingen som virkelig kan forstå et annet menneske.

Neida, men hvis man bruker ordene slik de er definert i ordboka, kommer man et stykke på vei.

Bortsett fra når det er snakk om å kjøpe kaffetraktere. Da betyr ordene noe annet. Men det er for viderekomne, så det er ikke noe å bry seg om ennå.

Endret av Fønix
  • Liker 3
Skrevet

Neida, men hvis man bruker ordene slik de er definert i ordboka, kommer man et stykke på vei.

Bortsett fra når det er snakk om å kjøpe kaffetraktere. Da betyr ordene noe annet. Men det er for viderekomne, så det er ikke noe bry seg om ennå.

:hoho:

Skrevet

Ja, det er jo det jeg sier; kvinner overlever ikke uten smiger og fjasprat :smoke: hehe

Når noen sier at du er verdens vakreste, tror du da på det? ;)

Selv om det ikke var meg spørsmålet var til så svarer jeg.

Jeg tror like lite på at jeg faktisk er verdens vakreste som jeg tror at "bra nok" betyr at jeg er den virkelig rette!

Tull og tøys.

Dette gjelder menn også. Jeg har spurt et par tilfeldige nå.

Eksempler: Samboeren min hadde blitt skuffet om jeg var sammen med han fordi han var "bra nok".

Min halvvoksne sønn sier at han hvis han er sammen med en jente som e "bra nok" så kunne han egentlig vært singel, men er bare sammen med henne for å ha en jente. Det er ikke det store liksom.

Det er helt greit at du overfor deg selv definerer ting som du vil. Men du må være forberedt på at folk der ute i den virkelige verden reagerer på måten du bruker ord og uttrykk ut ifra den vanlige definisjonen.

Sier du til tolkningsdama at hun er bra nok. Ja da forstår jeg at hun ikke har så lyst til å flytte sørover.

Vil du at hun skal flytte sørover? Kanskje du da skal begynne å bruke ord og utrykk på riktig definert måte? Det ville jo absolutt gagne deg!! Istedenfor å bevisst gå inn forå bli misforstått hele tiden...

• Liker 3
Skrevet

Men du sier jo selv at du ikek forstår andre mennesker, så den er en smule løst basert den tvilen din vel...?

Og når traff du dama "live" sist?

Skrevet

:hoho:

Skrevet

helt til hun føler seg presset og stresset av meg.

Hvorfor gjør hun det, tror du? Kan det ha med å gjøre at du ikke syns følgende er nok for å vise følelser for deg?

- Bryte opp ekteskapet

- Flytte fra mannen sin

- Flytte ungene fra faren sin

- Måtte vurdere å flytte åtti mil for å "prøve å være god nok"?

Skrevet

Svar? Det var et spørsmål slik at du kunne utdype. Så du ikke spørsmålstegnet?

Dette svaret, er også svaret til en tverr mann. Selv om det er et spørsmålstegn der, så er det et svar, siden du svarer et spørsmål med det. Ergo er du en tverr kverulant.

Skrevet

Egentlig burde det ikke være galt å "hjelpe" andre. Men det blir tydeligvis det også. For en verden vi lever i sier jeg bare :sukk:

Herregud mann, du HJELPER ikke. Du omskriver lyst på fitte, og å betale febrilsk for å få tilgang på denne, med at du jo HJELPER en kvinne i pengenød.

Skrevet

Banken er stengt. Vet jeg har sagt det før noen ganger også, men nå er det sikkert (som banken).

Hører jeg ifra henne innen 14 dager, så skal jeg nå kreve av henne i stedet. Kreve at hun reiser hit så vi får pratet skikkelig i sammen.

Hva skal dere egentlig snakke om, tenker du? Det lurer jeg veldig på.

• Liker 1
Skrevet

"Bra nok" kan brukes på to måter:

1)

Hvis noen kritiserer seg selv eller har dårlig selvtillit så kan du trøste de med at de er da BRA NOK. Sier noen "jeg burde slanke meg" da kan du si "du er bra nok som du er".

Altså, du sier at noen må se på seg selv som bra nok for å trøste.

(eller fordi du er lei av at de alltid klager på seg selv)

2)

Hvis du har dårlig tid en fredag og ikke gidder vaske hele huset så forter du deg å støvsuge litt og sier at det får være "bra nok".

Kommer du for sent hjem til middag og det bare er litt rester igjen så kan du si "det holder for meg det, det er bra nok".

Bra nok er noe du nøyer deg med... En måte å si at halvveis får duge!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...