Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I så fall må jeg på vegne av arten få be om at du slutter å vanne ut denne hedersbetegnelsen.

:pls:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Dama har garantert skjønt hva du mener om henne.

- Du har svært få gode ting å si om henne, det er mye enklere for deg å peke ut hennes dårlige sider.

- Du er ganske klar og tydelig om hva du synes om kvinner generelt. Dette har hun nok også fått med seg.

- Summa summarum; Hun vil ikke ha en mann som deg. Hun vil nok heller finne seg en som synes hun er myyyyye mer enn "bra nok" akkurat som hun er.

- Hun har derfor bedt deg dra til helvete og ønsket deg lykke til videre i livet.

THE END. (Var det lettere å forstå nå?)

Akkurat. Hun vil ha noen som ikke ser feilene hennes slik at hun kan innbille seg at hun er feilfri? En helt syk innstilling egentlig. Men sikkert langt ifra uvanlig blant mange.

Jeg derimot ser både egne OG andres feil. Samtidig som jeg ser det som er bra. Det kaller jeg å være realistisk. Synd at ikke flere klarer å (inn)se det sånn.

Skrevet

I så fall må jeg på vegne av arten få be om at du slutter å vanne ut denne hedersbetegnelsen.

:pls: :pls: :pls:

Kommer antakelig an på hvordan man definerer "14 dager".

Akkurat hvordan lang tid dette er i "Steinar-tidsregning" er vi ennå ikke sikre på, men vi kan med sikkerhet si at det er tydelig at Steinartid går betydelig saktere enn normalt.

Skrevet

Akkurat. Hun vil ha noen som ikke ser feilene hennes slik at hun kan innbille seg at hun er feilfri? En helt syk innstilling egentlig. Men sikkert langt ifra uvanlig blant mange.

Jeg derimot ser både egne OG andres feil. Samtidig som jeg ser det som er bra. Det kaller jeg å være realistisk. Synd at ikke flere klarer å (inn)se det sånn.

:sjokk:

At det er muuuuulig å vri så totalt på det som blir sagt. Jeg burde ikke la meg sjokkere lengre, men.

Det er din innstilling som er syk.

Jeg vil ha noen som er glad i meg for den jeg er, ikke den jeg kunne vært, dersomatte hvisomatte jeg endret stort sett alt som gjør QP til QP.

Det betyr ikke at jeg vil ha noen som ikke ser feilene mine.

Jeg vil ha en som kan leve med feilene mine. Og der jeg kan leve med hans.

Forøvrig er du på ingen måte i stand til å se dine egne feil.

• Liker 2
Skrevet

Ingen mennesker vil være sammen med noen som har tydeligere fokus på ens dårlige sider enn ens gode sider.

Det er stor forskjell mellom dette og å å bli satt opp på en pidestall som perfekt (som de færreste kvinner vil).

Det er ingenting sykt med å ønske å dele livet med en som liker deg som du er, flaws and all. (I motsetning til en som synes du er "bra nok" bare du forandrer innstilling og oppførsel... :klaske: )

I dette tilfelle har du selv sagt at du har vansker for å fokusere på hennes gode sider. Et faresignal i seg selv tatt i betraktning at du per definisjon ennå ikke har vært i et skikkelig forhold med dama.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

:skratte:

Skal bli spennende å se hva Steinar gjør nå når han har en dato på seg, eller om han bare kommer til å fortsette å snakke om "innen 14 dager" selv etter en måned - som han pleier. :popcorn:

Ikke hold pusten! Det har vært datoer før. Det gjelds ikke i Steinars tilfelle skjønner du for det er alltid et nytt moment som gjør at en kan skyve ting inn i fremtiden.

Skrevet

Ikke hold pusten! Det har vært datoer før. Det gjelds ikke i Steinars tilfelle skjønner du for det er alltid et nytt moment som gjør at en kan skyve ting inn i fremtiden.

Ja, det er en hel masse "hvis"...

Én eneste go´melding fra tolkningdama, så er det en ny runde. :popcorn:

Skulle vi holdt pusten, hadde vi vært døde for lenge siden. :fnise:

Skrevet

Det er nemlig umulig å kunne forstå et annet menneske.

Slapp helt av. Jeg kan forstå hva som helst :smoke:

Hva som helst, bortsett fra andre mennesker, altså. Nesten full pott, med andre ord. Det bør man kunne si seg brukbart fornøyd med.

• Liker 4
Skrevet

:sjokk:

At det er muuuuulig å vri så totalt på det som blir sagt. Jeg burde ikke la meg sjokkere lengre, men.

Det er din innstilling som er syk.

Jeg vil ha noen som er glad i meg for den jeg er, ikke den jeg kunne vært, dersomatte hvisomatte jeg endret stort sett alt som gjør QP til QP.

Det betyr ikke at jeg vil ha noen som ikke ser feilene mine.

Jeg vil ha en som kan leve med feilene mine. Og der jeg kan leve med hans.

Forøvrig er du på ingen måte i stand til å se dine egne feil.

Jeg kan faktisk ikke leve med at hun ikke viser meg at hun bryr seg.

Skrevet

Ingen mennesker vil være sammen med noen som har tydeligere fokus på ens dårlige sider enn ens gode sider.

Det er stor forskjell mellom dette og å å bli satt opp på en pidestall som perfekt (som de færreste kvinner vil).

Det er ingenting sykt med å ønske å dele livet med en som liker deg som du er, flaws and all. (I motsetning til en som synes du er "bra nok" bare du forandrer innstilling og oppførsel... :klaske: )

I dette tilfelle har du selv sagt at du har vansker for å fokusere på hennes gode sider. Et faresignal i seg selv tatt i betraktning at du per definisjon ennå ikke har vært i et skikkelig forhold med dama.

Det du ikke forstår, det er at ... liker deg som du er, flaws and all = "bra nok".

Skrevet

Hva som helst, bortsett fra andre mennesker, altså. Nesten full pott, med andre ord. Det bør man kunne si seg brukbart fornøyd med.

Det finnes ingen som virkelig kan forstå et annet menneske.

Skrevet

Det du ikke forstår, det er at ... liker deg som du er, flaws and all = "bra nok".

Et godt råd: Endre begrepsbruken din. INGEN ønsker å bli omtalt som "bra nok". Og nei, det hjelper ikke at du har en annen definisjon på "bra nok" enn det absolutt ALLE vi andre har.

Det finnes ingen som virkelig kan forstå et annet menneske.

Nei, men det er ikke det som diskuteres heller. Nyanser, Steinar. Nyanser.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kan faktisk ikke leve med at hun ikke viser meg at hun bryr seg.

På meg virker det som du lever helt fint med det - måned ut og måned inn.

Skrevet

Et godt råd: Endre begrepsbruken din. INGEN ønsker å bli omtalt som "bra nok". Og nei, det hjelper ikke at du har en annen definisjon på "bra nok" enn det absolutt ALLE vi andre har.

Det du mener å si er; at jeg har en annen definisjon på "bra nok" enn det absolutt ALLE dere kvinner har.

Kvinner liker nemlig altfor godt smiger og fjasprat :smoke: hehe

Skrevet

På meg virker det som du lever helt fint med det - måned ut og måned inn.

Jeg kan ikke tvinge henne.

Skrevet

Det du mener å si er; at jeg har en annen definisjon på "bra nok" enn det absolutt ALLE dere kvinner har.

Mannfolkene på KG får korrigere meg om jeg tar feil, men jeg våger påstanden at jeg mener ALLE, som i ALLE andre menn enn deg, og ALLE damer.

Menn vil heller ikke synes det er greit å bli oppfattet som "bra nok".

Jeg vil da ikke engang bli klassifisert som "bra nok" på jobb, eller da jeg var student. Det er noe middelmådig over hele uttrykket. Og ingen ønsker å være middelmådig i sitt eget forhold.

Det har faktisk ingenting med å like "smiger og fjasprat". :roll:

• Liker 1
Skrevet

De fleste kvinner over tenårene ser rett igjennom smiger og fjasprat. Det tyder bare på manglende erfaring med det motsatte kjønn at du tror det er dette vi er ute etter.

Og for de fleste normale mennesker av begge kjønn ligger det i ditt yndlingsuttrykk "bra nok" et implisitt "men det kunne vært bedre".

Dette er grunnen til at vi tror du vet forsvinnende lite om kjærlighet. Ingen ville brukt "bra nok" om sin elskede og utkårede.

Og som QueenPenelope påpekte; du ser ikke nyansene.

Hva om jeg skulle si om barna mine at de var "bra nok"? :haar:

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikke tvinge henne.

Vel, du har nå sagt tidligere at det er nettopp det du skal gjøre.

Skrevet

Er det liv i tråden ennå? Steinar fikk jo en klar beskjed fra dama for noen dager siden om at hun var enig i at de skulle gå hver for seg og ønsket han lykke til videre. Her er det virkelig snakk om å nekte å ta til seg fakta skjønner jeg. Om denne dama er bra nok eller ikke burde vel uansett ikke være noe tema, Steinar er jo ikke bra nok for henne og hun ønsker ikke et forhold til han (sammme hva hun måtte finne på av historier for å lokke penger ut av han).

Når var sist du møtte henne i virkeligheten Steinar?

• Liker 2
Skrevet

ha ha ha

Nå man blir betegnet som "bra nok" så tenker de fleste at man ikke er like bra som det noen helst ville ha hatt. Men altså "bra nok".

Man fikk ikke førstevalget sitt så da får man nøye seg med noe som er "bra nok".

Hva er din definisjon på "bra nok"?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...