Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Egentlig burde det ikke være galt å "hjelpe" andre. Men det blir tydeligvis det også. For en verden vi lever i sier jeg bare :sukk:

Du har - med din såkalte "hjelp" - ødelagt hele høstens arbeid der du skulle være standhaftig og ikke gi penger. Du forstår ikke at grunnen til at denne damen tar kontakt er fordi du før eller siden mykner og blar opp pengeboken. Og du undrer deg over at hun fortsatt tar kontakt.

Du sier en ting, du gjør en helt annen. "Nå skal jeg være hard". Så mykner du. Så sier du "Nå skal jeg være hard". Og så mykner du.

Dermed lærer du denne damen at du ikke evner å sette handling bak ordene dine. Hun vet at treffer hun deg rette dagen så blar du opp. For du har ALDRI gitt henne grunn til å tro noe som helst annet hittil.

Det er for meg komplett umulig å forstå at du ikke ser dette selv. Dine unnskyldninger om at din hjelp blir utnyttet er latterlig. Du vet utmerket godt at dette måtte bli resultatet siden du allerede burde visst helt klart at denne damen er en golddigger.

Det er noe som heter "lur meg en gang og fy skam deg - lur meg to ganger og skammen er hos meg". Dette bør du ta til deg, du er godt rundlurt av denne damen gjentatte ganger allerede og skammen ligge hos deg siden du går i den samme fellen gang på gang. Du kan da virkelig ikke for ramme alvor tro at denne damen har noe som helst annen interesse for deg enn pengene dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig burde det ikke være galt å "hjelpe" andre. Men det blir tydeligvis det også. For en verden vi lever i sier jeg bare :sukk:

Nei det er ikke galt å hjelpe andre i det hele tatt.

Men.... det er galt at denne dama bare kontakter deg for å få penger og "lover" deg ting ("flytte nedover til sommeren") og later som om hun kunne være interessert fordi hun da vet at det er større sjanse for at du hjelper.

Det vi prøver å si her er at du ikke må gi penger til folk som bare utnytter deg.

Men ok - hvis du ikke synes det er galt å "hjelpe" andre folk som bare tuller med deg så er det sikkert greit det. Hvis deter sånn du har ønsket å leve.

Skrevet

Når skal du slutte å skylde på "verden", vokse opp og ta ansvar selv for egne valg og egne handlinger?

Det gjør jeg faktisk.

Men man kan bli like oppgitt over andre folk og verden generelt sett allikevel.

Skrevet

Det er noe som heter "lur meg en gang og fy skam deg - lur meg to ganger og skammen er hos meg". Dette bør du ta til deg, du er godt rundlurt av denne damen gjentatte ganger allerede og skammen ligge hos deg siden du går i den samme fellen gang på gang. Du kan da virkelig ikke for ramme alvor tro at denne damen har noe som helst annen interesse for deg enn pengene dine?

Jeg merker ingen annen interesse ifra henne nå i hvert fall.

Skrevet

Nei det er ikke galt å hjelpe andre i det hele tatt.

Men.... det er galt at denne dama bare kontakter deg for å få penger og "lover" deg ting ("flytte nedover til sommeren") og later som om hun kunne være interessert fordi hun da vet at det er større sjanse for at du hjelper.

Det vi prøver å si her er at du ikke må gi penger til folk som bare utnytter deg.

Men ok - hvis du ikke synes det er galt å "hjelpe" andre folk som bare tuller med deg så er det sikkert greit det. Hvis deter sånn du har ønsket å leve.

Banken er stengt. Vet jeg har sagt det før noen ganger også, men nå er det sikkert (som banken).

Hører jeg ifra henne innen 14 dager, så skal jeg nå kreve av henne i stedet. Kreve at hun reiser hit så vi får pratet skikkelig i sammen.

Skrevet

Det gjør jeg faktisk.

Nei, det gjør du ikke i det hele tatt. Du maser fortsatt om at det er opp til henne, og at det er hennes skyld at du er i den situasjonen du er i. Du mangler fullstendig evnen til å se at du kan avslutte og gå videre med ditt liv uten innspill fra henne, og henger fortsatt igjen etter 1,5 år, mens du fortsatt skylder på henne for all ventingen din.

Gjest Blondie65
Skrevet

Banken er stengt. Vet jeg har sagt det før noen ganger også, men nå er det sikkert (som banken).

Sikkert. Men så skal kanskje det ene barnet ha konfirmasjon og mor har ikke råd til kjole eller dress til barnet og hvertfall ikke gave og hvordan skal dette gå og jeg flytter til deg til sommeren for helvete - lykke til.

Hører jeg ifra henne innen 14 dager, så skal jeg nå kreve av henne i stedet. Kreve at hun reiser hit så vi får pratet skikkelig i sammen.

Hun kommer sikkert hun hvis du betaler flybilletten. Eller bare betaler noen regninger for henne først, da kan hun jo vurdere om hun skal komme.

Si meg en ting Steinar, synes ikke du det er rart at du er den eneste som ikke greier å forutse denne damens oppførsel? Burde det ikke fortelle deg at gangsynet ditt er ikke eksisterende?

Skrevet

Nei, det gjør du ikke i det hele tatt. Du maser fortsatt om at det er opp til henne, og at det er hennes skyld at du er i den situasjonen du er i. Du mangler fullstendig evnen til å se at du kan avslutte og gå videre med ditt liv uten innspill fra henne, og henger fortsatt igjen etter 1,5 år, mens du fortsatt skylder på henne for all ventingen din.

Det er hennes skyld fordi hun aldri klarer å bestemme seg for noe!

Men jeg har ikke tenkt til å vente lenger etter disse 14 dagene.

Skrevet

Det er hennes skyld fordi hun aldri klarer å bestemme seg for noe!

Thanks for proving my point.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Brems i bakken. Vi er i 13 nå. Det var 14 dager i helgen. Datoen er 14. februar.

Skrevet

Brems i bakken. Vi er i 13 nå. Det var 14 dager i helgen. Datoen er 14. februar.

:fnise:

Skrevet

Sikkert. Men så skal kanskje det ene barnet ha konfirmasjon og mor har ikke råd til kjole eller dress til barnet og hvertfall ikke gave og hvordan skal dette gå og jeg flytter til deg til sommeren for helvete - lykke til.

Hun kommer sikkert hun hvis du betaler flybilletten. Eller bare betaler noen regninger for henne først, da kan hun jo vurdere om hun skal komme.

Si meg en ting Steinar, synes ikke du det er rart at du er den eneste som ikke greier å forutse denne damens oppførsel? Burde det ikke fortelle deg at gangsynet ditt er ikke eksisterende?

For det første forteller det meg at jeg er et mannfolk, og ikke kvinnfolk som dere er. Åpenbart forstår dere henne dermed mye bedre enn jeg gjør. Interessant i seg selv dette.

Men hun har ingen gode argumenter igjen å komme med. Tror faktisk hun nå innser det selv også.

Skrevet (endret)

*noterer ned bastant utsagn på side 69*

Bare slik at jeg kan sitere den sånn uti august, når hun enda ikke har flyttet til deg, for det kom noe i veien, og dessverre så ble ikke huset solgt heller, slik at mannen hennes fortsatt trenger halve husleia, og Steinar kan du ikke være så snill å betale den. Og du sitter (fortsatt) og venter, og betaler halve husleia til mannen hennes, slik at han kan fortsette å bo i huset tolkningsdama og mannen hennes eier (som hun selvsagt fortsatt ikke er formelt skilt fra).

Endret av QueenPenelope
  • Liker 3
Skrevet

For det første forteller det meg at jeg er et mannfolk, og ikke kvinnfolk som dere er. Åpenbart forstår dere henne dermed mye bedre enn jeg gjør. Interessant i seg selv dette.

Men hun har ingen gode argumenter igjen å komme med. Tror faktisk hun nå innser det selv også.

Jeg forstår bare en ting Steinar og det er at damen er en drittkjerring. Hun har en totalt uakseptabel og ufin oppførsel som utnytter deg.

Men så lenge du LAR deg utnytte - dvs. når du fortsatt deler ut penger på tross av at du burde vite mye bedre siden du er godt rundlurt i flere år alt - så er du dessverre ikke helt uten skyld selv. Slutt å skylde på "kvinnfolk" og alt mulig.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg forstår bare en ting Steinar og det er at damen er en drittkjerring. Hun har en totalt uakseptabel og ufin oppførsel som utnytter deg.

Men så lenge du LAR deg utnytte - dvs. når du fortsatt deler ut penger på tross av at du burde vite mye bedre siden du er godt rundlurt i flere år alt - så er du dessverre ikke helt uten skyld selv. Slutt å skylde på "kvinnfolk" og alt mulig.

Denne ble anonym ved en feil - beklager.

Skrevet

Vennligst utdyp dine tanker når det gjelder akkurat dette.

- Dama har garantert skjønt hva du mener om henne.

- Du har svært få gode ting å si om henne, det er mye enklere for deg å peke ut hennes dårlige sider.

- Du er ganske klar og tydelig om hva du synes om kvinner generelt. Dette har hun nok også fått med seg.

- Summa summarum; Hun vil ikke ha en mann som deg. Hun vil nok heller finne seg en som synes hun er myyyyye mer enn "bra nok" akkurat som hun er.

- Hun har derfor bedt deg dra til helvete og ønsket deg lykke til videre i livet.

THE END. (Var det lettere å forstå nå?)

Slapp helt av. Jeg kan forstå hva som helst :smoke:

Og sikkert mer enn deg ;)

:skratte: :skratte: :skratte:

Hvordan forklarer du da at både kvinner og menn gjennom to lange tråder har påpekt feilene i dette forholdet, men at du fremdeles ikke forstår det?

Og på bakgrunn av din totalt mangel på selvinnsikt, ydmykhet og evne til å bruke forskjellige vinklinger for å se problemet, så tør jeg påstå at du alltid vil ha problemer med mellommenneskelige relasjoner.

Jeg tør ihvertfall si om meg selv at jeg er istand til å innse mine begrensninger, og klarer å se ting med nye øyne.

Så kommer 100.00-kronersspørsmålet igjen;

Hvorfor nekter du da å ta i betraktning våre velmente råd, tips og tolkninger?

Skal vi gå etter dine egne teorier, kommer du aldri til å forstå henne siden hun er kvinne og du er mann. Derimot er vi fullt ut rustet til å forstå henne ettersom vi er kvinner.

(Barnehagelogikk på sitt beste...)

• Liker 2
Skrevet

:skratte:

Skal bli spennende å se hva Steinar gjør nå når han har en dato på seg, eller om han bare kommer til å fortsette å snakke om "innen 14 dager" selv etter en måned - som han pleier. :popcorn:

Skrevet

Skal bli spennende å se hva Steinar gjør nå når han har en dato på seg, eller om han bare kommer til å fortsette å snakke om "innen 14 dager" selv etter en måned - som han pleier. :popcorn:

Ja, du vet, har han allerede brukt så lang tid, så gjør det ikke noe med 14 dager ekstra. Og sånn går nu livet...

Skrevet

For det første forteller det meg at jeg er et mannfolk

I så fall må jeg på vegne av arten få be om at du slutter å vanne ut denne hedersbetegnelsen.

• Liker 6
Skrevet

:skratte:

Kommer antakelig an på hvordan man definerer "14 dager".

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...