Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1341 Skrevet 1. februar 2011 Sjansen for at dama har skjønt hva du synes om henne på en eller annen måte er stor, og da er det ikke rart at hun ber deg dra til helvete og ønsker deg lykke til videre i livet (som for normale mennesker er et klart tegn på at hun ikke vil ha deg). Vennligst utdyp dine tanker når det gjelder akkurat dette.
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1342 Skrevet 1. februar 2011 Du husker at i fjor bare er fire uker siden - det er ikke akkurat ancient history den investerigen din....? En gang må man begynne.
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1343 Skrevet 1. februar 2011 Og hvilke av disse kriteriene er oppfylt mellom deg og tolkningsdama? Gjensidig omtanke? Gjensidig respekt? God kommunikasjon? God personkjemi? Godt samarbeide? Tja, stort sett ingen. Dvs. vi har alltid hatt en god personkjemi ... helt til hun føler seg presset og stresset av meg. Hun er vel bare beregnende og kynisk (ikke så vanskelig å forstå?), men deg? Hmm.. Åja, så det er lett å forstå liksom? Har på feelingen at du forstår dette lett fordi du også er et damemenneske som hun er. Meg derimot forstår du ikke fordi jeg er et mannfolk
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1344 Skrevet 1. februar 2011 Dette svaret, er svaret til en tverr mann. Svar? Det var et spørsmål slik at du kunne utdype. Så du ikke spørsmålstegnet?
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1345 Skrevet 1. februar 2011 Du skjønte overhodet ikke allegorien, gjorde du? Du har bestemt deg for at hun ER den rette dama og du SKAL ha henne til å virke. Ingen ny kaffetrakter her i huset, nei! Jeg bytter bare kaffetrakter når det er helt nødvendig. Dvs. når det er bevist at det er uunngåelig.
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1346 Skrevet 1. februar 2011 Mye tyder på at han virkelig ikke er i stand til å håndtere allegorier og sammenligninger mentalt, og det igjen tyder jo på at den autisme-teorien er ganske sannsynlig. Veldig fascinerende, jeg har aldri vært borti såpass velfungerende autister. Slapp helt av. Jeg kan forstå hva som helst Og sikkert mer enn deg
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1347 Skrevet 1. februar 2011 (endret) Hvorfor har du gitt henne penger da? Det må jo være fordi du ønsker å kjøpe deg hennes gunst/kjærlighet/oppmerksomhet eller evne/lyst til å endre seg for din skyld? Det var nødvendig fordi hun har en meget dårlig personlig økonomi. Dessverre for meg. Ellers hadde ingenting skjedd. Så det var sjansen jeg tok for å få se hvor veien gikk videre. Og nå vet jeg det snart. Endret 1. februar 2011 av Steinar40
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2011 #1348 Skrevet 1. februar 2011 Jeg bytter bare kaffetrakter når det er helt nødvendig. Dvs. når det er bevist at det er uunngåelig. Hvor mange år må til med sur kaffe, eventuell kald kaffe, eventuelle penger sløst på henholdsvis kilovis med kaffe, rørlegger, elektriker og nye kopper før det åpenbare problemet - nemlig trakteren - går i søppelet? Jeg forventer ikke at du skal forstå allegorien Steinar, denne er nå mest til underholdning for oss andre i tråden.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2011 #1349 Skrevet 1. februar 2011 Det var nødvendig fordi hun har en meget dårlig personlig økonomi. Dessverre for meg. Ellers hadde ingenting skjedd. Så det var sjansen jeg tok for å få se hvor veien gikk videre. Og nå vet jeg det snart. Nå er setningen korrekt Steinar!
QueenPenelope Skrevet 1. februar 2011 #1350 Skrevet 1. februar 2011 En gang må man begynne. Du tar fullstendig knekken på meg. Tok et lite tilbakeblikk i tråd 1: Men i denne situasjonen kommer hun ikke til å få 1 kr til! Vi vet jo hvordan det gikk... Hun vil nok innse det helt av seg selv, like før jul! Litt penger til bør gjøre susen, og noen gaver til barna. Det er sikkert på grunn av barna. Når barna hennes blir store, vil hun få mye mer tid til deg! Det er verdt å vente på! I mellomtiden: ikke glem pengeoverføringene og gavene - kanskje et tilbud om reise også? Ikke noe er bra nok for hun som vil komme løpende til deg innen noen få år! Dette er vel da hittil det eneste rådet du har fulgt - gi henne penger før jul. Og det til tross for at ironien lå tykk som tjære over hele innlegget. Jeg kunne teppebombet denne tråden med dine selvmotsigelser, forskjellige strategier, stramme skrustikker og ultimatumer som du hvert fall skal holde DENNE gangen. Men, jeg tror likevel ikke du ser hvor idiotisk du oppfører deg i denne saken. 1
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1351 Skrevet 1. februar 2011 Hvor mange år må til med sur kaffe, eventuell kald kaffe, eventuelle penger sløst på henholdsvis kilovis med kaffe, rørlegger, elektriker og nye kopper før det åpenbare problemet - nemlig trakteren - går i søppelet? Jeg forventer ikke at du skal forstå allegorien Steinar, denne er nå mest til underholdning for oss andre i tråden. Det er utrolig hva man kan bli vant til hehe Men det verste er at det er sant også. Hvis vi visste alle dårlige forhold rundt om kring oss, så hadde vi sikkert blitt mørkredde alle sammen!
QueenPenelope Skrevet 1. februar 2011 #1352 Skrevet 1. februar 2011 Hvis vi visste alle dårlige forhold rundt om kring oss, så hadde vi sikkert blitt mørkredde alle sammen! Uten tvil. Så hvorfor jobber du så hardt for å få et selv?? 2
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1353 Skrevet 1. februar 2011 Du tar fullstendig knekken på meg. Tok et lite tilbakeblikk i tråd 1: Vi vet jo hvordan det gikk... Dette er vel da hittil det eneste rådet du har fulgt - gi henne penger før jul. Og det til tross for at ironien lå tykk som tjære over hele innlegget. Jeg kunne teppebombet denne tråden med dine selvmotsigelser, forskjellige strategier, stramme skrustikker og ultimatumer som du hvert fall skal holde DENNE gangen. Men, jeg tror likevel ikke du ser hvor idiotisk du oppfører deg i denne saken. Visse kvinnfolk er utspekulerte. Og det var jul. Men nå er det et nytt år, og jeg er et nytt og "bedre" menneske, så nå skal jeg bare kreve kreve og KREVE! Jeg ser på den "julegava" som det siste jeg ga.
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1354 Skrevet 1. februar 2011 Uten tvil. Så hvorfor jobber du så hardt for å få et selv?? Men det gjør jeg ikke. Jeg har jobbet for å få se om det er liv laga. Noe bare hun kan vise meg.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2011 #1355 Skrevet 1. februar 2011 Dette er vel da hittil det eneste rådet du har fulgt - gi henne penger før jul. Og det til tross for at ironien lå tykk som tjære over hele innlegget. Du tuller! Mener du at Steinar har gitt damen penger før jul? Å kjære Steinar ... Du har virkelig ikke skjønt noe som helst ...
QueenPenelope Skrevet 1. februar 2011 #1356 Skrevet 1. februar 2011 Du tuller! Mener du at Steinar har gitt damen penger før jul? Å kjære Steinar ... Du har virkelig ikke skjønt noe som helst ... Jepp, i følge han selv, ga han henne "et større beløp" rett før jul... Han har ryggrad som en overkokt spaghetti. 2
QueenPenelope Skrevet 1. februar 2011 #1357 Skrevet 1. februar 2011 Men det gjør jeg ikke. Jeg vet du ikke ser det selv. Men for oss er det åpenbart. Når det er SÅ mye startproblemer, så er det ikke liv laga. Og om du hadde klart å tvinge henne inn i et forhold (for det er det du prøver på), så ville det blitt et elendig et. Egentlig er det bare tragisk at du ikke ser det selv, og avslutter - helt på ditt eget initiativ.
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1358 Skrevet 1. februar 2011 Du tuller! Mener du at Steinar har gitt damen penger før jul? Å kjære Steinar ... Du har virkelig ikke skjønt noe som helst ... Egentlig burde det ikke være galt å "hjelpe" andre. Men det blir tydeligvis det også. For en verden vi lever i sier jeg bare
Steinar40 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #1359 Skrevet 1. februar 2011 Jeg vet du ikke ser det selv. Men for oss er det åpenbart. Når det er SÅ mye startproblemer, så er det ikke liv laga. Og om du hadde klart å tvinge henne inn i et forhold (for det er det du prøver på), så ville det blitt et elendig et. Egentlig er det bare tragisk at du ikke ser det selv, og avslutter - helt på ditt eget initiativ. Nei, jeg vil ikke tvinge henne inn i noe forhold. Jeg vil at hun skal ville og velge det selv. Og det er den muligheten jeg har gitt henne. Og det eneste jeg tenker å kreve av henne er at vi får pratet i sammen. Og får vi ikke til det, så er det avsluttet. Da er det ingenting å avslutte.
Tabris Skrevet 1. februar 2011 #1360 Skrevet 1. februar 2011 Egentlig burde det ikke være galt å "hjelpe" andre. Men det blir tydeligvis det også. For en verden vi lever i sier jeg bare Når skal du slutte å skylde på "verden", vokse opp og ta ansvar selv for egne valg og egne handlinger? 1
Fremhevede innlegg