Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så du vil heller drikke sur og kald kaffe, enn å kjøpe ny kaffetrakter, fordi at om du gjør det har du tapt? Tapt over hva? En udugelig kaffetrakter?

Jeg har ikke tenkte til å kjøpe noe som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er hennes egen skyld?

Og der beviste du vel at spørsmålet mitt var velbegrunnet...

Skrevet

Du skjønner ikke helt det med sånne bilder, gjør du?

DERSOM du hadde en ødelagt kaffetrakter, ville du tviholdt på den, fordi du en gang BESTEMTE deg for at det var den beste kaffetrakteren på markedet?

DERSOM en kvinne viser deg NADA interesse, og har ønsket deg lykke til videre, ville du tviholdt på henne, fordi du en gang bestemte deg for at hun var den beste kvinnen på markedet?

Kaffetrakteren er i dette tilfellet et eksempel, som brukes for å billedliggjøre din situasjon, og for å vise deg hva vi ser. INGEN vil ha en kaffetrakter som ikke virker. INGEN vil ha ei dame som ikke virker.

Skrevet

Og der beviste du vel at spørsmålet mitt var velbegrunnet...

Fordi at?

Skrevet

Du skjønner ikke helt det med sånne bilder, gjør du?

DERSOM du hadde en ødelagt kaffetrakter, ville du tviholdt på den, fordi du en gang BESTEMTE deg for at det var den beste kaffetrakteren på markedet?

DERSOM en kvinne viser deg NADA interesse, og har ønsket deg lykke til videre, ville du tviholdt på henne, fordi du en gang bestemte deg for at hun var den beste kvinnen på markedet?

Kaffetrakteren er i dette tilfellet et eksempel, som brukes for å billedliggjøre din situasjon, og for å vise deg hva vi ser. INGEN vil ha en kaffetrakter som ikke virker. INGEN vil ha ei dame som ikke virker.

Jeg skjønner betydelig mer enn du innbiller deg.

Og jeg sammenlikner heller ikke en kaffetrakter med ei dame.

Poenget mitt er at jeg ikke er interessert i å kjøpe noen.

Jeg er bare interessert i den rette dama. Ingen andre interesserer meg.

Målet har hele tiden vært å få se om hun er den rette. Eller ikke.

Skrevet

Fordi at?

Nettopp!!!!

...go'dag go'dag.... :daane:

Skrevet

Kan du ikke da bare KONKLUDERE med at det per dags dato ikke finnes noen interessante damer da? At det ikke er noen som helst som interesserer deg? Så er problemet løst.

For du skjønner.... hun tolkningsdame er ikke den rette.

Skrevet

Kaffetrakteren virker ikke til å lage kaffe.

Dama er ødelagt virker ikke i et forhold.

Da er det IKKE LENGER den rette kaffetrakteren, og IKKE LENGER den rette dama. SUNK COST!

Ordet KJØPE kom kun inn fordi man forhåpentligvis anskaffer seg kaffetraktere ved å kjøpe dem. Igjen henger du deg opp i noe som ikke er poenget med sammenligningen eller bildet.

Skrevet

Kan du ikke da bare KONKLUDERE med at det per dags dato ikke finnes noen interessante damer da? At det ikke er noen som helst som interesserer deg? Så er problemet løst.

For du skjønner.... hun tolkningsdame er ikke den rette.

Jeg skal være enig med deg i at det nå ikke er mye som tyder på at du har feil.

Skrevet

Jeg har sluttet å investere. I fjor.

I år har jeg bare krevd. Noe jeg ikke kommer til å endre før kravene er innfridd.

Du husker at i fjor bare er fire uker siden - det er ikke akkurat ancient history den investerigen din....?

• Liker 1
Skrevet

Kjærlighet er gjensidig omtanke og respekt basert på god kommunikasjon, personkjemi og et godt samarbeide.

Og hvilke av disse kriteriene er oppfylt mellom deg og tolkningsdama?

Gjensidig omtanke?

Gjensidig respekt?

God kommunikasjon?

God personkjemi?

Godt samarbeide?

:lete:

Det er umulig å forstå kvinnfolk.

Hun er vel bare beregnende og kynisk (ikke så vanskelig å forstå?), men deg? Hmm..

Skrevet (endret)

Du husker at i fjor bare er fire uker siden - det er ikke akkurat ancient history den investerigen din....?

:skratte:

Endret av KateW
Skrevet

Fordi at?

Dette svaret, er svaret til en tverr mann.

• Liker 1
Skrevet

Du skjønte overhodet ikke allegorien, gjorde du?

Du har bestemt deg for at hun ER den rette dama og du SKAL ha henne til å virke. Ingen ny kaffetrakter her i huset, nei!

• Liker 1
Skrevet

Du skjønte overhodet ikke allegorien, gjorde du?

Du har bestemt deg for at hun ER den rette dama og du SKAL ha henne til å virke. Ingen ny kaffetrakter her i huset, nei!

Nytter ikke EmmaW, kaffetraktere kan kjøpes for penger, så det er ikke noe godt eksempel, for Steinar KJØPER IKKE MENNESKER!

• Liker 1
Skrevet

Nytter ikke EmmaW, kaffetraktere kan kjøpes for penger, så det er ikke noe godt eksempel, for Steinar KJØPER IKKE MENNESKER!

Sant nok - han prøver og prøver, men har hittil ikke lykkes i innkjøpet sitt.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mye tyder på at han virkelig ikke er i stand til å håndtere allegorier og sammenligninger mentalt, og det igjen tyder jo på at den autisme-teorien er ganske sannsynlig. Veldig fascinerende, jeg har aldri vært borti såpass velfungerende autister.

Endret av EmmaW
  • Liker 2
Skrevet

Mye tyder på at han virkelig ikke er i stand til å håndtere allegorier og sammenligninger mentalt, og det igjen tyder jo på at den autisme-teorien er ganske sannsynlig. Veldig fascinerende, jeg har aldri vært borti såpass velfungerende autister.

Min utheving - det er vel det som kalles Asbergers, er det ikke? En mild form for autisme, hvor man med riktig tilrettelegging fint kan fungere i samfunnet.

Skrevet

Min utheving - det er vel det som kalles Asbergers, er det ikke? En mild form for autisme, hvor man med riktig tilrettelegging fint kan fungere i samfunnet.

Jo, det var vel det noen nevnte tidligere i tråden. Veldig ukjent område for meg, men jeg kjente faktisk en gutt med Asbergers. Han hadde jo selvsagt en diagnose, noe som lettet hverdagen hans betraktelig.

Skrevet

Hvorfor har du gitt henne penger da?

Det må jo være fordi du ønsker å kjøpe deg hennes gunst/kjærlighet/oppmerksomhet eller evne/lyst til å endre seg for din skyld?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...