Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvis viljen er god og alle er positive, så hadde dette ikke skapt noen store problemer.

Men som sagt, hvis det viste seg å ikke fungere praktisk sett, men fungerte ellers, så kunne jeg vurdert andre løsninger da.

Så ikke nok med at hun skal røske ungen opp fra skole, lærere, venner og far en gang. Men da også muligens to ganger?!

Bare for å vise deg interesse?

Du er ikke riktig god.

Den som gir seg har tapt.

Eller er klok.

Jepp, men det er det også. Ettersom tiden går så ordner dette seg av seg selv. Alt dør uten næring som det så fint heter. Og det beste er at det er helt sant. Selv om det kan ta tid.

Dette her er jaggu seiglivet. Null næring i 1,5 år, og det lever fortsatt! Hadde bare blomstene mine hett "Steinar"...

Endret av QueenPenelope
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du som liker så godt ordtak: Det er ingen skam å snu.

• Liker 1
Skrevet

Dette her er jaggu seiglivet. Null næring i 1,5 år, og det lever fortsatt! Hadde bare blomstene mine hett "Steinar"...

God idé! Jeg har én plante som fremdeles lever - åpenbart ene og alene på grunn av stahet - etter over et halvår med lite stell og ingen kjærlighet. Den fortjener et navn, den skal nå døpes Steinar. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Du som liker så godt ordtak: Det er ingen skam å snu.

Legg ikke ut på langtur uten trening

Lytt til erfarne fjellfolk

:fnise:

Skrevet

God idé! Jeg har én plante som fremdeles lever - åpenbart ene og alene på grunn av stahet - etter over et halvår med lite stell og ingen kjærlighet. Den fortjener et navn, den skal nå døpes Steinar. :fnise:

:skratte:

Skrevet

Så det vil si at du ikke skjønner hvilken omveltning dette ville blitt for hennes yngste, uansett om hun hadde tatt barnet med seg eller ikke?

Det nytter faktisk ikke å la barnet gjennomgå sånne omveltninger midlertidig. Du sier jo selv at dere kunne forsøkt å bo sammen og se om det fungerte, og dersom så var tilfelle så kunne du vurdere å flytte til hennes hjemsted. Skulle barnet da vært med på flyttelasset både frem og tilbake?

Om hun flyttet fra barnet, og så flyttet nordover igjen sammen med deg, er det overhodet ikke sikkert at faren til barnet ville gått med på å levere tilbake barnet bare fordi det passet dere akkurat da.

Og om det ikke fungerte etter at hun hadde revet opp seg selv og kanskje barnet med roten, tatt barnet bort fra venner og familie, skulle du da bare sendt dem i retur, eller?

Selv om hun altså har sagt (flere ganger) at hun skulle flytte til meg til sommeren - med eller uten minstemann - så følte jeg altså at hennes innstilling og oppførsel var helt feil.

Derfor har det overhode ikke vært aktuelt i mine øyne. Skulle jeg vært med på dette, så måtte hun vist meg den rette innstillingen og oppførselen. Jeg er ikke interessert i å utsette noen for noe som ikke er helt garantert. Så dum og uansvarlig er jeg ikke.

Og det gjelder da ikke minst for hennes barn. Og selvfølgelig meg selv. Jeg vil ikke engang prøve på noe som jeg føler bare kan ende i en katastrofe.

Derfor har jeg ikke gjort noe annet enn å mase om at hun må endre innstilling og oppførsel. Og vise meg at hun virkelig bryr seg.

Ellers blir det altså ikke aktuelt ifra min side. Samme hva hun vil.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men det er vel strengt tatt salaten som må vise vilje til at den vil flytte seg? Det er jo salaten, ikke Steinar som må velge det!

Hør her! Han var tross alt lovet dressing og alt! Så nå står han der til dressing happens.

Gjest Blondie65
Skrevet

Legg ikke ut på langtur uten trening

Lytt til erfarne fjellfolk

Grav deg ned i tide.

Skrevet

Grav deg ned i tide.

Den der er vel den enste Steinar faktisk følger.. jeg føler hvert fall at han er godt nedgravd i denne saken :Hehe:

Steinar: Har du hørt noe mer fra henne? Hvor lenge er det siden sist?

Skrevet

Den der er vel den enste Steinar faktisk følger.. jeg føler hvert fall at han er godt nedgravd i denne saken :Hehe:

Steinar: Har du hørt noe mer fra henne? Hvor lenge er det siden sist?

Jeg ligger i skyttergrava, ja.

Og sist jeg hørte ifra henne var vel torsdag eller fredag forrige uke når hun sist ba om mer penger, og ønsket meg lykke til ettersom hun ikke fikk dem. Jeg skrev om det her.

Skrevet

Og sist jeg hørte ifra henne var vel torsdag eller fredag forrige uke når hun sist ba om mer penger, og ønsket meg lykke til ettersom hun ikke fikk dem. Jeg skrev om det her.

Herregud, for ei sjuk dame. At du gidder. Jeg har skjønt det slik at du kanskje ikke gidder lenger heller. Men all tid du har investert på denne dama.

Ikke til å tro :sukk:

Skrevet

Herregud, for ei sjuk dame. At du gidder. Jeg har skjønt det slik at du kanskje ikke gidder lenger heller. Men all tid du har investert på denne dama.

Ikke til å tro :sukk:

Ja, det føles vel ikke akkurat som noen veldig god investering for øyeblikket. Men men, sånn er livet.

Skrevet

Hvis du ligger i skyttergrava så er det høyst frivillig! Husk det!!

Og når hun sa lykke til - og takk og farvel, hun var jo enig i at nå var det slutt - så burde du jo ta det til deg.

På engelsk så er det er ordtak som heter "your're putting yourself up for failure" - det er som skrevet for deg det Steinar.

Løft beina, begynn å gå, kom deg ut av salaten!!!!

Skrevet

Ja, det føles vel ikke akkurat som noen veldig god investering for øyeblikket. Men men, sånn er livet.

Neida.

For du skjønner, de som forstår at de har investert feil de slutter å investere i det som er feil. De går fra det. Finner noe nytt.

Men duy. Neida... du bare venter på å få investere i et tapsprosjekt på nytt du! Og hvem tjener på det??? Jo, tapsprosjektet = tolkningsdama. Og du som sier at det er hun som taper, fordi hun ikke får deg??? Oioioi....

Skrevet

Hør her! Han var tross alt lovet dressing og alt! Så nå står han der til dressing happens.

:skratte:

Skrevet

Hvis viljen er god og alle er positive, så hadde dette ikke skapt noen store problemer.

Men som sagt, hvis det viste seg å ikke fungere praktisk sett, men fungerte ellers, så kunne jeg vurdert andre løsninger da.

Det har aldri slått deg at du er minst like tverr som henne?

Skrevet

Så du vil heller drikke sur og kald kaffe, enn å kjøpe ny kaffetrakter, fordi at om du gjør det har du tapt? Tapt over hva? En udugelig kaffetrakter?

Skrevet

Skrevet

Neida.

For du skjønner, de som forstår at de har investert feil de slutter å investere i det som er feil. De går fra det. Finner noe nytt.

Men duy. Neida... du bare venter på å få investere i et tapsprosjekt på nytt du! Og hvem tjener på det??? Jo, tapsprosjektet = tolkningsdama. Og du som sier at det er hun som taper, fordi hun ikke får deg??? Oioioi....

Jeg har sluttet å investere. I fjor.

I år har jeg bare krevd. Noe jeg ikke kommer til å endre før kravene er innfridd.

Skrevet

Det har aldri slått deg at du er minst like tverr som henne?

Kanskje det er hennes egen skyld?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...