Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var du selv som skrev at det var vanskelig å fokusere på de positive sidene og egenskapene, mens du helt tydelig har lett for å dra frem de negative.

Nå ror du deg unna med nok et svadasvar.

Ja, det er vanskelig å fokusere på de positive egenskapene når man ikke har noen nytte av det selv. Hva er merkelig med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanskelig å fokusere på de positive egenskapene når man ikke har noen nytte av det selv. Hva er merkelig med det?

Nei, det er ikke engang vanskelig å se positive sider hos mennesker man ikke liker. Jeg kan se at min eksmann har positive sider. Jeg kan se at kollegaen som jeg egentlig ikke tåler trynet på fordi vi bare ikke har personkjemi har positive sider.

Sjansen for at dama har skjønt hva du synes om henne på en eller annen måte er stor, og da er det ikke rart at hun ber deg dra til helvete og ønsker deg lykke til videre i livet (som for normale mennesker er et klart tegn på at hun ikke vil ha deg).

Skrevet

Jamen det vet du jo alt at hun ikke gjør - så hvorfor drar du ikke og får avsluttet hele dritten?

Da har han jo ikke drømmen om underlivet han en gang skimtet å drømme om mer... :roll:

Skrevet

Tror nok du må tenke om igjen hvis du ikke tror på at en 40iz kan oppføre seg som en 14iz i en slik situasjon.

Tror du en fjortis ever, i hele vide verden noen gang har oppført seg som du? En med fjortismentalitet hadde reist opp og besøkt denne dama for lenge siden. Selv fjortiser vet at livet er for kort til tøys.

Skrevet
Og hvis hun flyttet hit, og det da viste seg at vi fungerte bra i sammen, men at hun og eventuelt minstemann ville foretrekke å bo der de kommer ifra, så kunne jeg faktisk vurdert å flytte dit da.

Og det mener du er logisk og fornuftig, å flytte rundt på mindreårige barn, rive dem opp fra lokalmiljø og alt det trygge, for at du skal se at HUN bryr seg nok? Og fordi du ikke trenger å selge huset?????

• Liker 2
Skrevet

Lurer på om Steinar er sånn på alt.

Han lurer på hvorfor tolkningsdama gjør som hun gjør og må til bunns i det.

Jeg ser for meg at han har en kaffetrakter. Tilsynelatende var den kjempefin og lagde så god kaffe. Men så begynte kaffen å bli så fort kald gitt. Også lurer han på hvorfor. Han trakter kaffe dag etter dag. Og den er ikke varm. Og man skal jo forvente at kaffen er varm. Sur begynner kaffen å bli også. Han har jo kjøpt denne trakteren, hadde bestemt seg for den og nå har han investert mye tid på å teste kaffe så dette må han til bunns i. Og kaffen blir kaldere og kaldere, og vondere og vondere for hver dag som går. Men Steinar vil ikke kvitte seg med trakteren, kan ikke kaste den og kjøpe en ny. For det var jo denne trakteren han ville ha!!!

• Liker 5
Skrevet

Steinar, ett spørsmål til deg. Har du noen sinne tatt ett selvstendig valg?

Skrevet

Steinars livsfilosofi er vel at om man har tråkket i salaten så får man stå der til salaten bestemmer seg for å forsvinne. Og bli stående i tilfelle den velger å komme tilbake!

Å løfte beina selv og gå er ingen mulighet overhodet!!!

• Liker 7
Skrevet

Steinars livsfilosofi er vel at om man har tråkket i salaten så får man stå der til salaten bestemmer seg for å forsvinne. Og bli stående i tilfelle den velger å komme tilbake!

Fantastisk formulert!

Jeg bøyer meg i støvet!!!

Skrevet

Jeg formelig ser han for meg - men råtten salat til knærne....

Skrevet

Men det er vel strengt tatt salaten som må vise vilje til at den vil flytte seg? Det er jo salaten, ikke Steinar som må velge det!

Skrevet

Sunk cost

Steinar, jeg kan til en viss grad forstå at det er ufattelig kjipt å ha kastet bort så mye tid å penger på denne dama. Det du holder på med nå er imidlertid ikke rasjonelt, og målet ditt bør være å begrense skadeomfanget!

Skrevet

Sunk cost

Steinar, jeg kan til en viss grad forstå at det er ufattelig kjipt å ha kastet bort så mye tid å penger på denne dama. Det du holder på med nå er imidlertid ikke rasjonelt, og målet ditt bør være å begrense skadeomfanget!

Jeg liker spesielt godt denne setningen fra linken din:

Dersom man kjøper og betaler en ikke-refunderbar flybillett, og deretter endrer prioritering, vil det være irrasjonelt å foreta reisen bare fordi man har betalt for den og fordi man «ikke vil kaste penger ut av vinduet», fordi denne tiden kan brukes på noe man (nå) prioriterer høyere

Steinar: Se på tolkningsdama som en ikke-refunderbar flybillett.

Bruk fremtiden din (og den starter nå!) på ting og mennesker du prioriterer høyere!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke engang vanskelig å se positive sider hos mennesker man ikke liker. Jeg kan se at min eksmann har positive sider. Jeg kan se at kollegaen som jeg egentlig ikke tåler trynet på fordi vi bare ikke har personkjemi har positive sider.

Tja, vet om et par jobbeksempler der gode sider sitter veldig langt inne.

Skulle de gjort noe bra i mine øyne så måtte det ha vært å bytta jobb. Det er en del som gjør mer skade enn nytte. Faktisk.

Sjansen for at dama har skjønt hva du synes om henne på en eller annen måte er stor, og da er det ikke rart at hun ber deg dra til helvete og ønsker deg lykke til videre i livet (som for normale mennesker er et klart tegn på at hun ikke vil ha deg).

Tja, hun skjønner nok i hvert fall at pengene uteblir.

Endret av Steinar40
Skrevet

Og det mener du er logisk og fornuftig, å flytte rundt på mindreårige barn, rive dem opp fra lokalmiljø og alt det trygge, for at du skal se at HUN bryr seg nok? Og fordi du ikke trenger å selge huset?????

Hvis viljen er god og alle er positive, så hadde dette ikke skapt noen store problemer.

Men som sagt, hvis det viste seg å ikke fungere praktisk sett, men fungerte ellers, så kunne jeg vurdert andre løsninger da.

Skrevet

Lurer på om Steinar er sånn på alt.

Han lurer på hvorfor tolkningsdama gjør som hun gjør og må til bunns i det.

Jeg ser for meg at han har en kaffetrakter. Tilsynelatende var den kjempefin og lagde så god kaffe. Men så begynte kaffen å bli så fort kald gitt. Også lurer han på hvorfor. Han trakter kaffe dag etter dag. Og den er ikke varm. Og man skal jo forvente at kaffen er varm. Sur begynner kaffen å bli også. Han har jo kjøpt denne trakteren, hadde bestemt seg for den og nå har han investert mye tid på å teste kaffe så dette må han til bunns i. Og kaffen blir kaldere og kaldere, og vondere og vondere for hver dag som går. Men Steinar vil ikke kvitte seg med trakteren, kan ikke kaste den og kjøpe en ny. For det var jo denne trakteren han ville ha!!!

Den som gir seg har tapt.

Skrevet

Sunk cost

Jepp, men det er det også. Ettersom tiden går så ordner dette seg av seg selv. Alt dør uten næring som det så fint heter. Og det beste er at det er helt sant. Selv om det kan ta tid.

Skrevet

Hvis viljen er god og alle er positive, så hadde dette ikke skapt noen store problemer.

Men som sagt, hvis det viste seg å ikke fungere praktisk sett, men fungerte ellers, så kunne jeg vurdert andre løsninger da.

Så det vil si at du ikke skjønner hvilken omveltning dette ville blitt for hennes yngste, uansett om hun hadde tatt barnet med seg eller ikke?

Det nytter faktisk ikke å la barnet gjennomgå sånne omveltninger midlertidig. Du sier jo selv at dere kunne forsøkt å bo sammen og se om det fungerte, og dersom så var tilfelle så kunne du vurdere å flytte til hennes hjemsted. Skulle barnet da vært med på flyttelasset både frem og tilbake?

Om hun flyttet fra barnet, og så flyttet nordover igjen sammen med deg, er det overhodet ikke sikkert at faren til barnet ville gått med på å levere tilbake barnet bare fordi det passet dere akkurat da.

Og om det ikke fungerte etter at hun hadde revet opp seg selv og kanskje barnet med roten, tatt barnet bort fra venner og familie, skulle du da bare sendt dem i retur, eller?

Skrevet

Jeg liker spesielt godt denne setningen fra linken din:

Steinar: Se på tolkningsdama som en ikke-refunderbar flybillett.

Bruk fremtiden din (og den starter nå!) på ting og mennesker du prioriterer høyere!

Jeg ser på tid og kost som ressurser det koster å bli helt sikker.

Skrevet

Den som gir seg har tapt.

Sier "broken beyond repair" deg noe?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...