Tabris Skrevet 30. januar 2011 #1221 Skrevet 30. januar 2011 Jeg er litt imponert. Steinar har, bare i dag, innrømmet at han i denne saken oppfører seg umodent og og at han har mistet gangsynet. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2011 #1222 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Ja, det har jo vært noen skjær i sjøen hittil. Sant nok det! Spørsmålet er nå bare om vi står helt fast på hver vår grunne. Eller ikke. Det har vært mer skjær en sjø spør du meg. Båter skal liksom flyte over havoverflaten, ikke bli båret over land 90 % av strekningen. Det er rett at dere står fast på hver deres grunne. Det mest interessante er at dere er i hvert sitt eget hav for dere selv. Som slepebåt og livredder kaster jeg nå inn håndkleet for dessverre er du ikke interessert i å komme av grunne i det hele tatt. Du krevet at hun skal av først og hun trives der hun er - ukjent for deg så er hun ikke på en grunne men seiler fra havn til havn - bortsett fra en og annen knirk i pengestrømmen. Endret 30. januar 2011 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #1223 Skrevet 30. januar 2011 Det har vært mer skjær en sjø spør du meg. Båter skal liksom flyte havoverflaten, ikke bli båret over land 90 % av strekningen. Så mange hjemmesnekra gullkorn det begynner å bli i denne tråden! Har noen tenkt på å samle dem i en egen tråd?
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2011 #1224 Skrevet 30. januar 2011 Så mange hjemmesnekra gullkorn det begynner å bli i denne tråden! Har noen tenkt på å samle dem i en egen tråd? Hva skal vi kalle den? Perler for svin?
QueenPenelope Skrevet 30. januar 2011 #1225 Skrevet 30. januar 2011 Hva skal vi kalle den? Perler for svin?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #1226 Skrevet 30. januar 2011 Hva skal vi kalle den? Perler for svin? 40 Steiner for et svin.
Steinar40 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #1227 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har ikke så dårlig gangsyn som enkelte liker å tro her. Jeg vil bare sørge for å være tilnærmet 100% sikker. Og det tror jeg da at de neste 14 dagene vil hjelpe meg med.
Tabris Skrevet 30. januar 2011 #1228 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Jeg vil bare sørge for å være tilnærmet 100% sikker. Og det tror jeg da at de neste 14 dagene vil hjelpe meg med. Dette har du nå sagt siden august. Disse 14 dagene dine har nå blitt et halvt år. Så, jepp, du har nok temmelig dårlig gangsyn. Endret 30. januar 2011 av Tabris 2
Steinar40 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #1229 Skrevet 30. januar 2011 Dette har du nå sagt siden august. Disse 14 dagene dine har nå blitt et halvt år. Så, jepp, du har nok temmelig dårlig gangsyn. Joda, jeg kan forsåvidt godt forstå at du ikke tror noe på det (meg). Og det gjør sikkert ikke hun heller. Ennå.
Suzy Skrevet 30. januar 2011 #1230 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har ikke så dårlig gangsyn som enkelte liker å tro her. Jeg vil bare sørge for å være tilnærmet 100% sikker. Selvfølgelig har du det. Hadde du hatt gangsyn hadde du vært hundreogti prosent sikker for ett år siden.
Steinar40 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #1231 Skrevet 30. januar 2011 Selvfølgelig har du det. Hadde du hatt gangsyn hadde du vært hundreogti prosent sikker for ett år siden. Så enkelt er det nok ikke dessverre. Her snakker vi om psykologi og faktorer som man ikke kan kontrollere selv. Dermed blir det aldri en sannsynlighet som er 100% (eller 110%).
Suzy Skrevet 30. januar 2011 #1232 Skrevet 30. januar 2011 Så enkelt er det nok ikke dessverre. Her snakker vi om psykologi og faktorer som man ikke kan kontrollere selv. Dermed blir det aldri en sannsynlighet som er 100% (eller 110%). Nei vi snakker om ansvarsfraskrivelse og manglende erfaring. Enhver kan være 110 prosent sikker på at en annen person ikke er den rette for dem - basert på erfaring og på oppførsel og holdninger. Ar du enda ikke har klart å trekke den konklusjonen betyr at du mangler fullstendig gangsyn. Så enkelt er det gitt. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2011 #1233 Skrevet 30. januar 2011 Joda, jeg kan forsåvidt godt forstå at du ikke tror noe på det (meg). Og det gjør sikkert ikke hun heller. Ennå. Si meg en ting Steinar, er du ute av stand til å se det vi som har hørt alle 4000 versene av denne nidvisen ser? Ser du ikke det vi som har fått tutet ørene full med alskens alternativer, bare en uke til, 14 dager osv ser? Ser du virkelig ikke selv at et ultimatum du stilte i juli/august fremdeles gir deg - og bare deg - rom for tolkning, mens alle andre - inkludert hespetreet - ville begynte resten av sitt liv uten kjerringen for lenge siden? Husker du jeg sa at hun kommer til å holde kontakt, og at tilbudene blir mer lukrative etterhvert som tiden går - og vips kort tid senere skulle hun flytte til deg til sommeren og forresten husleien er forfalt, for helvete din pikk. Ser du virkelig ikke at du blir utnyttet fordi du lar deg utnytte?
QueenPenelope Skrevet 30. januar 2011 #1234 Skrevet 30. januar 2011 Jeg klarer bare ikke forstå hvordan det er mulig at Steinar ikke ser det Blondie sier her. Det er krystallklart for alle andre som deltar, og har deltatt i denne tråden. Men ikke for Steinar. Det er fordi du, Steinar, ikke vil innse sakens realiteter. Du klamrer deg til imaginære halmstrå, som kun finnes i ditt hode. Ønsker, drømmer og håp. Om noe som aldri vil skje. 1
Steinar40 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #1235 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Nei vi snakker om ansvarsfraskrivelse og manglende erfaring. Enhver kan være 110 prosent sikker på at en annen person ikke er den rette for dem - basert på erfaring og på oppførsel og holdninger. Ar du enda ikke har klart å trekke den konklusjonen betyr at du mangler fullstendig gangsyn. Så enkelt er det gitt. Nei, så enkelt er det ikke. Det er så enkelt for deg/dere som står utenfor og ser inn, men når man er midt oppe i det selv så er det aldri så enkelt. Endret 30. januar 2011 av Steinar40
Suzy Skrevet 30. januar 2011 #1236 Skrevet 30. januar 2011 Nei, så enkelt er det ikke. Det er så enkelt for deg/dere som står utenfor og ser inn, men når man er midt oppe i det selv så er det aldri så enkelt. Jo det er så enkelt. Å faktisk handle er vondt, slitsomt, opprivende, emosjonelt og krevende - men det er så enkelt å skjønne hva som foregår og se hva man må gjøre. Jeg skjønner ikke hvorfor du forestiller deg at det er lettere å langpine seg fremfor å røske plasteret av med en kjapp bevegelse.
Steinar40 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #1237 Skrevet 30. januar 2011 Si meg en ting Steinar, er du ute av stand til å se det vi som har hørt alle 4000 versene av denne nidvisen ser? Ser du ikke det vi som har fått tutet ørene full med alskens alternativer, bare en uke til, 14 dager osv ser? Ser du virkelig ikke selv at et ultimatum du stilte i juli/august fremdeles gir deg - og bare deg - rom for tolkning, mens alle andre - inkludert hespetreet - ville begynte resten av sitt liv uten kjerringen for lenge siden? Husker du jeg sa at hun kommer til å holde kontakt, og at tilbudene blir mer lukrative etterhvert som tiden går - og vips kort tid senere skulle hun flytte til deg til sommeren og forresten husleien er forfalt, for helvete din pikk. Ser du virkelig ikke at du blir utnyttet fordi du lar deg utnytte? Jeg ser selvfølgelig at det du skisserer over her kan være tilfellet. Det er ikke engang spesielt usannsynlig i mine øyne heller. Men det er bare en person kan (be)vise det. Og det er hun selv. Tidligere har jeg latt meg utnytte som du sier det, for å gi henne sjansen til å se lyset i tunnelen selv. Noe som ikke har skjedd. Dermed gjenstår bare at jeg krever istedet for å gi. Som jeg nå altså allerede har gjort. Kontakter hun meg igjen så gjentas mitt krav. Men bare en gang til. Deretter kommer jeg ikke til å svare henne før hun eventuelt gir seg.
Bernina Skrevet 30. januar 2011 #1238 Skrevet 30. januar 2011 Jeg ser selvfølgelig at det du skisserer over her kan være tilfellet. Det er ikke engang spesielt usannsynlig i mine øyne heller. Men det er bare en person kan (be)vise det. Og det er hun selv. Tidligere har jeg latt meg utnytte som du sier det, for å gi henne sjansen til å se lyset i tunnelen selv. Noe som ikke har skjedd. Dermed gjenstår bare at jeg krever istedet for å gi. Som jeg nå altså allerede har gjort. Kontakter hun meg igjen så gjentas mitt krav. Men bare en gang til. Deretter kommer jeg ikke til å svare henne før hun eventuelt gir seg. Å herregud.... Det eneste som gjenstår er at du bare kutter ut!!! Og den eneste som kan gjøre det er deg. Fortsetter du med dette tullet om at det er hun som må bevise ting så beviser bare du at du egentlig elsker å være i denne stiuasjonen!
Steinar40 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #1239 Skrevet 30. januar 2011 Jo det er så enkelt. Å faktisk handle er vondt, slitsomt, opprivende, emosjonelt og krevende - men det er så enkelt å skjønne hva som foregår og se hva man må gjøre. Jeg skjønner ikke hvorfor du forestiller deg at det er lettere å langpine seg fremfor å røske plasteret av med en kjapp bevegelse. Jeg vil ha closure. Jeg vil ikke basere mitt valg på sannsynlighet.
Steinar40 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #1240 Skrevet 30. januar 2011 Å herregud.... Det eneste som gjenstår er at du bare kutter ut!!! Og den eneste som kan gjøre det er deg. Fortsetter du med dette tullet om at det er hun som må bevise ting så beviser bare du at du egentlig elsker å være i denne stiuasjonen! Nei, det er en veldig frustrerende og slitsom situasjon. Men nå som det allikevel har pågått så lenge så skal jeg gjennomføre det skikkelig. Slik at det blir ingen som helst tvil etterpå.
Fremhevede innlegg