Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg lurer på en ting. Hvorfor tror du at et forhold med denne dama kommer til å bli en positiv ting for deg?

Dette vil jeg gjerne ha svar på.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun faktisk ingen verdens ting.

Det er uansett ubegripelig at hun ikke klarer å fatte såpass selv.

Som sagt, det får være greit hvis man ikke er interessert allikevel, bare man da redegjør for det og i hvert fall ikke later som noe annet.

Dette er forventet oppførsel av et voksent og oppegående menneske. Noe annet er helt uakseptabelt.

Da brenner man alle broer. Og bør helst brenne i helvete til evig tid.

Skrevet

Nei, faktisk ikke. Hyggelig at du kaller din utkårede for et suppehue, forresten. Ikke rart dette er drømmedama.

Og nei, i slike saker har det ingenting å si om du har kjent dama siden dere gikk i bleier, eller om du møtte henne i går. Er det ikke liv laga, så er det ikke liv laga. Og evnen til å kommunisere tydelig, avhenger faktisk ikke av hvor mange år dere har kjent hverandre.

Her mener jeg du har helt feil. Man forventer mye mer av en kjent menneske enn av et ukjent.

Skrevet

Dette vil jeg gjerne ha svar på.

Som jeg har sagt så har hun mange gode egenskaper.

Det eneste som mangler er at hun bestemmer seg og dermed viser den rette innstillingen og oppførselen.

Men selvfølgelig er ikke jeg så dum at jeg vil ha henne hvis hun ikke viser den rette innstillingen og oppførselen. For da er det helt dødfødt.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det eneste som mangler er at hun bestemmer seg og dermed viser den rette innstillingen og oppførselen.

Men selvfølgelig er ikke jeg så dum at jeg vil ha henne hvis hun ikke viser den rette innstillingen og oppførselen. For da er det helt dødfødt.

Du svarer jo ikke på det jeg spør om. Men det er jo vanlig. Det der tullet om instilling og oppførsel er bare pjatt.

Hvorfor vil du på død og liv ha et forhold til et menneske som ikke er bra nok slik hun er?!

• Liker 4
Skrevet

Men hva i alle dager får deg til å tro at hun skal begynne å vise rett innstilling og oppførsel nå da? :blink: Hadde hun vært interessert i ett forhold med deg, hadde du ikke trengt å ty til div ultimatum, planer og strategier. Dette er ikke liv laga!

• Liker 1
Skrevet

Det feiler deg noe Steinar. Enten er du et troll, ellers feiler du noe alvorlig. Dette er ikke noe psykoanalyse tullprat. Det er en helt oppriktig observasjon etter å ha lest mange hundre innlegg av deg her på KG. Det du skal gjøre er å kontakte f.eks legen din og fortelle at du sliter med å kommunisere med andre mennesker og at du trenger hjelp.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har lagt en plan og strategi. Ingen her som har fått med seg det tydeligvis.

Det jeg påpeker er at oppførselen hennes er uakseptabel.

Derfor må hun endre innstilling og oppførsel.

Du la en plan i sommer også. :filer:

Er det din elskede du snakker om her?

Et tegn på normalitet fra din side hadde vært at du ihvertfall tok de dusinvis av tolkningene som du har fått i betraktning.

Et eneste tegn på at du har forstått at ting kanskje ikke bare er slik DU oppfatter dem hadde gjort disse trådene dine atskillig kortere. Men du ber oss om å tolke saken, og sitter fremdeles - etter hundreogfjørti innlegg - og nekter å ta inn over deg at kanskje det finnes en del gode råd å ta med seg videre.

Det er klart dette er dypt fascinerende, spesielt ettersom det her dreier seg om en godt voksen mann som er totalt ute av stand til å se ting fra forskjellige perspektiv.

Hadde tråden vært startet av en fjortis, hadde det ikke vært spesielt merkelig, men da hadde også hele saken dødd ut av seg selv etter en brøkdel av tiden. Selv en fjortis skjønner at nok er nok og går videre.

Endret av EmmaW
  • Liker 2
Skrevet

Det er uansett ubegripelig at hun ikke klarer å fatte såpass selv.

Som sagt, det får være greit hvis man ikke er interessert allikevel, bare man da redegjør for det og i hvert fall ikke later som noe annet.

Dette er forventet oppførsel av et voksent og oppegående menneske. Noe annet er helt uakseptabelt.

Greia er den at hun er ikke interessert allikevel, men hun gidder ikke å redegjøre for det, ettersom det betyr at hun da mister sjansen til å utnytte deg.

Du må gjerne forvente at hun skal bestemme seg. Og det kan godt hende hun har bestemt seg også. Bare ikke for noe som du kan forstå. Og hun har heller ikke interesse av å fortelle deg hva hun har bestemt seg for. Nemlig å holde situasjonen slik den er nå. Jeg tror det er dt hun har bestemt seg for.

Synd da for deg at du sitter der å venter på at hun skal bestemme seg for å enten bryte helt med deg eller vise at hun er kjempeglad i deg!

Du venter på at hun skal bestemme seg for noe som aldri kommer til å skje. Javel, da skal du vente lenge! Men det er jo din egen feil. Du har definiert hva det er riktig å bestemme seg for - mens hun mest sannsynlig har bestemt seg for noe helt annet.

Hvilke gode egenskaper har hun?

...men du er så dum at du i årevis har tenkt å vente på at hun endrer innstilling og oppførsel.

Og merk... dette er altså DIN definisjon på rett innstilling og oppførsel. Kanskje hun selv mener at oppførselen og innstillingen sin er helt fin. Også godt mulig at hun sitter og venter på at du skal endre deg.

Men altså. Du må jo bare sitte der å vente hvis du ikke har noe annet å bruke livet ditt på.

I motsetning til deg så har jo denne dama både barn og en eksmann som hun også har fokus på så jeg tror ikke hennes liv er like tomt som ditt.

• Liker 2
Skrevet

...hun kommer aldri til å endre seg. Hun kommer aldri til å flytte til deg.

Jeg tror ikke hun tørr jeg for du er jo en kontrollfreak og klin gærn!

Hadde aldri turt å tilbringe tid alene med deg...

Creepy.... :twisted:

Skrevet

Det hadde vært bedre å brukt tiden til å tolke noe annet.

Dette er jo helt fantastisk!

Her ber du om hjelp og råd også kritiserer du dine meddebattanter for å komme med nettopp det på side hudreogørtenogfjørti av vis-vaset ditt???

Jeg skjønner ikke hvorfor du ber om råd i det hele tatt faktisk. Du prøver å tvinge deg til et forhold med ei dame som driter i deg og som aldri kommer til å ville ha noe annet enn pengene dine - dette gjennomskuet de fleste på side 3 i den aller første tråden - men du tar det jo ikke inn over deg og kommer til å sitte med lommeboka og munnen åpen resten av livet, samme hva noen sier til deg...

Og mine råd om å lese litt om aspbergers er ment som hjelp. Kanskje du ville fått det litt lettere med deg selv og livet om du faktisk fikk litt verktøy å håndtere verden med.

• Liker 1
Skrevet

En ting er i hvert fall sikkert; at en del damemennesker er oralt aggressive. Veldig lite attraktivt i mine øyne.

Oralt agressive er noe de fleste menn setter stor pris på i sexlivet. Forundrer meg vel egentlig ikke at du ikke syns munnsex er attraktivt.

Skrevet

Det er en ærlig sak å ikke være interessert, men da viser man det klart og tydelig.

Hun viser dette meget klart og tydelig, det er kun DU, Steinar, som ikke klarer å skjønne det.

Skrevet

Det er en ærlig sak å ikke være interessert, men da viser man det klart og tydelig. Og det samme gjør man når man er interessert.

Hun viser dette meget klart og tydelig, det er kun DU, Steinar, som ikke klarer å skjønne det.

Det har du helt rett i Kate.

For å gi deg et lite hint Steinar: Det handler nok om innstilling og oppførsel. Hun viser klart og tydelig at hun ikke er interessert ved å ha den innstillingen og oppførselen hun har. Så enkelt er det.

Hadde hun vært interessert så hadde innstillingen og oppførselen hennes også vært andereledes.

At hun ikke gidder å si klart og tydelig til det at hun ikke er interessert har kun sammenheng med at hun ser at det innimellom kan ha noen fordeler å ha deg dinglende på kroken.

Hun vet at du kommer til å være der helt til hun i klartekst ber deg ryke og reise.

For henne er det ikke noe problem å ha deg i kulissene. Det er ikke hun som har tråder på flere hundre sider gående på KG hvor hun må tolke deg. Jeg tror ikke du volder henne så mye hodebry. Du er nok bare en snåling som hun innimellom gidder å holde varm i tilfelle det blir noen kroner på henne.

• Liker 4
Skrevet

For å gi deg et lite hint Steinar: Det handler nok om innstilling og oppførsel. Hun viser klart og tydelig at hun ikke er interessert ved å ha den innstillingen og oppførselen hun har. Så enkelt er det.

Hadde hun vært interessert så hadde innstillingen og oppførselen hennes også vært andereledes.

At hun ikke gidder å si klart og tydelig til det at hun ikke er interessert har kun sammenheng med at hun ser at det innimellom kan ha noen fordeler å ha deg dinglende på kroken.

Hun vet at du kommer til å være der helt til hun i klartekst ber deg ryke og reise.

For henne er det ikke noe problem å ha deg i kulissene. Det er ikke hun som har tråder på flere hundre sider gående på KG hvor hun må tolke deg. Jeg tror ikke du volder henne så mye hodebry. Du er nok bare en snåling som hun innimellom gidder å holde varm i tilfelle det blir noen kroner på henne.

Der tror jeg du har den riktige tolkningen av dama Steinar!!!

Skrevet

Greia er den at hun er ikke interessert allikevel, men hun gidder ikke å redegjøre for det, ettersom det betyr at hun da mister sjansen til å utnytte deg.

Du må gjerne forvente at hun skal bestemme seg. Og det kan godt hende hun har bestemt seg også. Bare ikke for noe som du kan forstå. Og hun har heller ikke interesse av å fortelle deg hva hun har bestemt seg for. Nemlig å holde situasjonen slik den er nå. Jeg tror det er dt hun har bestemt seg for.

Synd da for deg at du sitter der å venter på at hun skal bestemme seg for å enten bryte helt med deg eller vise at hun er kjempeglad i deg!

Du venter på at hun skal bestemme seg for noe som aldri kommer til å skje. Javel, da skal du vente lenge! Men det er jo din egen feil. Du har definiert hva det er riktig å bestemme seg for - mens hun mest sannsynlig har bestemt seg for noe helt annet.

Mitt inntrykk av henne over lang tid er at hun faktisk ikke evner å bestemme seg for noe som helst i praksis. Hun klarer bare å prate om det.

Og det er dette jeg har vært ute etter å finne ut av. Men selvfølgelig har du rett i at det ikke føles positivt å måtte innse hvordan hun virkelig er, etter så mye bortkastet tid og ressurser.

Hvilke gode egenskaper har hun?

...men du er så dum at du i årevis har tenkt å vente på at hun endrer innstilling og oppførsel.

Og merk... dette er altså DIN definisjon på rett innstilling og oppførsel. Kanskje hun selv mener at oppførselen og innstillingen sin er helt fin. Også godt mulig at hun sitter og venter på at du skal endre deg.

Men altså. Du må jo bare sitte der å vente hvis du ikke har noe annet å bruke livet ditt på.

I motsetning til deg så har jo denne dama både barn og en eksmann som hun også har fokus på så jeg tror ikke hennes liv er like tomt som ditt.

Hun har flere av de tradisjonelle kvinnelige egenskapene. Men absolutt ikke alle. Noe som forøvrig svært få kvinner har i dag. Som ikke teller positivt.

Og det er ingenting som tyder på at hun har selvinnsikt nok til å selv se at hun har oppført seg helt feil i denne situasjonen, nei. Tvert imot.

Skrevet

Hun har flere av de tradisjonelle kvinnelige egenskapene. Men absolutt ikke alle.

Hvilke egenskaper da?

Skrevet

Og det er dette jeg har vært ute etter å finne ut av. Men selvfølgelig har du rett i at det ikke føles positivt å måtte innse hvordan hun virkelig er, etter så mye bortkastet tid og ressurser.

Ta lærdom av det da og slutt å kaste bort mer tid og ressurser.

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde skjønt hvilken interesse hun (ikke) viser, hadde jeg da krevd at hun må endre innstilling og oppførsel overfor meg?

Men det er noe alvorlig feil med en person som ikke klarer å bestemme seg for hva hun vil. Det er selvfølgelig mulig at hun vil ha meg dinglende på kroken i kulissene som du skriver.

Men det er bare et problem med det, og det er at det kommer nemlig ikke til å vare. Måten hun oppfører seg på betyr bare at hun brenner alle broer.

Skrevet

Hvilke egenskaper da?

Vi snakker: far leser avisen og mor lager middag (og vasker klær, stryker skjorter, rer senger, går tekkelig kledd osv....)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...