Gjest Purple Haze Skrevet 24. januar 2011 #681 Skrevet 24. januar 2011 Og jeg regner med at jeg traff spikeren på hodet på forrige side, etter som Steinar ikke har tatt seg bryet med å motsi meg 1
QueenPenelope Skrevet 24. januar 2011 #682 Skrevet 24. januar 2011 Hvorfor fortsetter du å generalisere kvinner i tråd etter tråd? Fordi den eneste trøsten han har i forhold til hvordan hun oppfører seg mot ham, er å overbevise seg selv om at alle kvinner er slik. Fremfor å innse at hennes "upassende oppførsel og innstilling" er et resultat av manglende interesse for ham som partner. 2
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #683 Skrevet 24. januar 2011 Jeg kan fortelle deg hvorfor hun blir sint på deg. Du er umulig å kommunisere med. Enkelt og greit. I tillegg blir hun sint fordi du forventer ting av henne som hun ikke klarer å gi deg, men du er for blind til å innse det. Javel, så hvorfor mener du at det er umulig å kommunisere med meg? Og hvorfor skal jeg måtte se noe som hun skal klare å vite og innse selv?
Tabris Skrevet 24. januar 2011 #684 Skrevet 24. januar 2011 Javel, så hvorfor mener du at det er umulig å kommunisere med meg? Når du må stille slike spørsmål etter alle tilbakemeldingene du har fått i disse trådene, så begynner jeg mer og mer å lure på om Suzy har rett i sine Asberger mistanker. Du er virkelig ikke i stand til å forstå det vi sier, selv etter bokstavlig talt hundrevis av poster hvor et titalls postere har sagt akkurat det samme til deg i ulike ordlag utallige ganger - og likevel forstår du ikke. Da må noe være alvorlig galt et sted.
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #685 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Fordi den eneste trøsten han har i forhold til hvordan hun oppfører seg mot ham, er å overbevise seg selv om at alle kvinner er slik. Fremfor å innse at hennes "upassende oppførsel og innstilling" er et resultat av manglende interesse for ham som partner. Jeg vil heller si at hun mangler godt vett. Det er en ærlig sak å ikke være interessert, men da viser man det klart og tydelig. Og det samme gjør man når man er interessert. Så derfor har jeg aldri klart å forstå henne. Endret 24. januar 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #686 Skrevet 24. januar 2011 Når du må stille slike spørsmål etter alle tilbakemeldingene du har fått i disse trådene, så begynner jeg mer og mer å lure på om Suzy har rett i sine Asberger mistanker. Du er virkelig ikke i stand til å forstå det vi sier, selv etter bokstavlig talt hundrevis av poster hvor et titalls postere har sagt akkurat det samme til deg i ulike ordlag utallige ganger - og likevel forstår du ikke. Da må noe være alvorlig galt et sted. Jeg kan forstå hva som helst. Så lenge det blir sagt noe vettig.
Gjest Purple Haze Skrevet 24. januar 2011 #687 Skrevet 24. januar 2011 Javel, så hvorfor mener du at det er umulig å kommunisere med meg? Og hvorfor skal jeg måtte se noe som hun skal klare å vite og innse selv? Vi prøver alle sammen å kommunisere med deg her, men det er klin umulig. Du er som en murvegg. Leser bare det du vil lese, har bestemt deg for hvordan alt er, og tar ikke til deg noe som helst. Dårlige kommunikasjonsevner. Du trenger bare se en ting; at du kan kutte ut dette, legge det bak deg og gå videre. Uavhengig av hva hun måtte si, gjøre, vite og innse. Forøvrig viser hun klart å tydelig at hun ikke er interessert. Det er bare du som ikke skjønner det. 1
QueenPenelope Skrevet 24. januar 2011 #688 Skrevet 24. januar 2011 Jeg vil heller si at hun mangler godt vett. Det er en ærlig sak å ikke være interessert, men da viser man det klart og tydelig. Og det samme gjør man når man er interessert. Så derfor har jeg aldri klart å forstå henne. Da er jeg tilbake til å vise til alle de titalls tråder her på KG, om folk som bare slutter å ta kontakt, eller alle de som sender tvetydige signaler til den stakkars mottakeren ikke vet sin arme råd. Det er drøssevis med eksempler på folk som ikke klarer å vise ting klart og tydelig. Det bør du ha fått med deg etter så lang tid på KG. Hun er muligens en slik (samt at du stadig sender penger, og på den måten gjør det enkelt for henne å ikke ta økonomisk ansvar for sitt liv) Forskjellen på deg og de andre som oppretter de trådene, er at de bruker kort tid på å innse sakens fakta (kanskje uker, eller et par måneder). Du er nøyaktig like langt (kort) etter halvannet ÅR. En annen forskjell, er at de er i stand til å ta ansvar for sitt eget liv. De bedriver ikke ansvarsbeskrivelse på høyt nivå, og nekter å avslutte før man er enig, kan snakke om det, og få en gjensidig closure. De sier heller at "jeg er verdt mer enn som så, og har det bedre uten denne usikkerheten, uten denne personen i livet mitt". Også avslutter de. Det gjør fortsatt vondt, men det er som å rive av et plaster raskt fremfor sakte. Kortvarig smerte, fremfor langvarig... 1
Gjest Purple Haze Skrevet 24. januar 2011 #689 Skrevet 24. januar 2011 Jeg kan forstå hva som helst. Så lenge det blir sagt noe vettig. Så ingen av oss har sagt noe vettigt i verken tolkningssak 1 eller 2? Du er bare helt utrolig. 3
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #690 Skrevet 24. januar 2011 Så ingen av oss har sagt noe vettigt i verken tolkningssak 1 eller 2? Du er bare helt utrolig. Jeg refererer til disse psyke psykoanalysene en del holder på med her.
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2011 #691 Skrevet 24. januar 2011 Jeg kan forstå hva som helst. Så lenge det blir sagt noe vettig. Legg nøye merke til hva Steinar sier her, alle dere damer samt jeg. Her får vi passet vårt påskrevet. Ingen av oss har hittil hatt noe vettig å si! 1
QueenPenelope Skrevet 24. januar 2011 #692 Skrevet 24. januar 2011 Jeg refererer til disse psyke psykoanalysene en del holder på med her. Psykoanalyser? Det heter tolkning. Nøyaktig det du har bedt om, men glatt overser, fordi vi dessverre ikke tolket i din favør. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 24. januar 2011 #693 Skrevet 24. januar 2011 Jeg refererer til disse psyke psykoanalysene en del holder på med her. En kan knapt bebreide folk for å lete etter diagnoser, all den tid du virker fullstendig uimottakelig for innspill. Jeg lurer på en ting. Hvorfor tror du at et forhold med denne dama kommer til å bli en positiv ting for deg? 1
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #694 Skrevet 24. januar 2011 Vi prøver alle sammen å kommunisere med deg her, men det er klin umulig. Du er som en murvegg. Leser bare det du vil lese, har bestemt deg for hvordan alt er, og tar ikke til deg noe som helst. Dårlige kommunikasjonsevner. Du trenger bare se en ting; at du kan kutte ut dette, legge det bak deg og gå videre. Uavhengig av hva hun måtte si, gjøre, vite og innse. Jeg har lagt en plan og strategi. Ingen her som har fått med seg det tydeligvis. Forøvrig viser hun klart å tydelig at hun ikke er interessert. Det er bare du som ikke skjønner det. Det jeg påpeker er at oppførselen hennes er uakseptabel. Derfor må hun endre innstilling og oppførsel.
Gjest Purple Haze Skrevet 24. januar 2011 #695 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har lagt en plan og strategi. Ingen her som har fått med seg det tydeligvis. Det jeg påpeker er at oppførselen hennes er uakseptabel. Derfor må hun endre innstilling og oppførsel. 2
QueenPenelope Skrevet 24. januar 2011 #696 Skrevet 24. januar 2011 Derfor må hun endre innstilling og oppførsel. Hun må faktisk ingen verdens ting. 1
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #697 Skrevet 24. januar 2011 Da er jeg tilbake til å vise til alle de titalls tråder her på KG, om folk som bare slutter å ta kontakt, eller alle de som sender tvetydige signaler til den stakkars mottakeren ikke vet sin arme råd. Det er drøssevis med eksempler på folk som ikke klarer å vise ting klart og tydelig. Det bør du ha fått med deg etter så lang tid på KG. Hun er muligens en slik (samt at du stadig sender penger, og på den måten gjør det enkelt for henne å ikke ta økonomisk ansvar for sitt liv) Forskjellen på deg og de andre som oppretter de trådene, er at de bruker kort tid på å innse sakens fakta (kanskje uker, eller et par måneder). Du er nøyaktig like langt (kort) etter halvannet ÅR. En annen forskjell, er at de er i stand til å ta ansvar for sitt eget liv. De bedriver ikke ansvarsbeskrivelse på høyt nivå, og nekter å avslutte før man er enig, kan snakke om det, og få en gjensidig closure. De sier heller at "jeg er verdt mer enn som så, og har det bedre uten denne usikkerheten, uten denne personen i livet mitt". Også avslutter de. Det gjør fortsatt vondt, men det er som å rive av et plaster raskt fremfor sakte. Kortvarig smerte, fremfor langvarig... Jada, jeg vet at det er nok av suppehuer i denne verden. Men det blir faktisk en ganske stor forskjell når man har kjent en person i noen dager eller uker, i forhold til når man har kjent en person i mange år. Skjønner du ikke det?
Gjest Purple Haze Skrevet 24. januar 2011 #698 Skrevet 24. januar 2011 Hun må faktisk ingen verdens ting. Strengt tatt så har Steinar betalt henne for å endre innstilling og oppførsel, så da MÅ hun jo gjøre det 1
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #699 Skrevet 24. januar 2011 Psykoanalyser? Det heter tolkning. Nøyaktig det du har bedt om, men glatt overser, fordi vi dessverre ikke tolket i din favør. Det hadde vært bedre å brukt tiden til å tolke noe annet.
QueenPenelope Skrevet 24. januar 2011 #700 Skrevet 24. januar 2011 Jada, jeg vet at det er nok av suppehuer i denne verden. Men det blir faktisk en ganske stor forskjell når man har kjent en person i noen dager eller uker, i forhold til når man har kjent en person i mange år. Skjønner du ikke det? Nei, faktisk ikke. Hyggelig at du kaller din utkårede for et suppehue, forresten. Ikke rart dette er drømmedama. Og nei, i slike saker har det ingenting å si om du har kjent dama siden dere gikk i bleier, eller om du møtte henne i går. Er det ikke liv laga, så er det ikke liv laga. Og evnen til å kommunisere tydelig, avhenger faktisk ikke av hvor mange år dere har kjent hverandre. 1
Fremhevede innlegg